Aihe: Efektejen kytkeminen
1 2 3
Typhus
25.05.2005 18:21:29
Elikkä minua kiinnostaa kovasti erillaiset vaihto ehdot efektejen kytkemisessä esim: jos laitan säröt ja sen jälkeen kompressorin on saundi erillainen kuin laittaisin ensin kompressorin ja sitten säröt. eli mikä olisi efekteissä tällaiset järkevimmät paikat efekti lenkissä? onko mitään mitä ei kannata laittaa ennen toista ja niin edelleen?
"Play with your soul, Not only with your hands"
Wil-J
25.05.2005 18:22:28
Elikkä minua kiinnostaa kovasti erillaiset vaihto ehdot efektejen kytkemisessä esim: jos laitan säröt ja sen jälkeen kompressorin on saundi erillainen kuin laittaisin ensin kompressorin ja sitten säröt. eli mikä olisi efekteissä tällaiset järkevimmät paikat efekti lenkissä? onko mitään mitä ei kannata laittaa ennen toista ja niin edelleen?

Mä en tästä mitään tiedä kun en efektejä käytä/omista, mutta uskoisin että kokeilemalla selviää. Ei varmasti ole mitään "oikeaa" tapaa, vaan erilaisia vaihtoehtoja vain.
Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986.
hemmo
25.05.2005 18:26:57

Mä en tästä mitään tiedä kun en efektejä käytä/omista

Samixii!!1!

mutta uskoisin että kokeilemalla selviää. Ei varmasti ole mitään "oikeaa" tapaa, vaan erilaisia vaihtoehtoja vain.

Juuri näin. Yleensä kompura on ennen säröä, mutta mikään ei estä laittamasta toistepäin.
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
Wil-J
25.05.2005 18:40:49
Samixii!!1!

Jep!!!!!

Juuri näin. Yleensä kompura on ennen säröä, mutta mikään ei estä laittamasta toistepäin.

Jee, osuin oikeaan!
hemmo
25.05.2005 18:41:37

Jee, osuin oikeaan!

Olnet nuori nero.
Wil-J
25.05.2005 18:42:38
Olnet nuori nero.

Kiitos, olen otettu!
pardy
25.05.2005 19:48:55

Mulla on seuraavassa järjestyksessä, ja olen hyväksi todennut:

Yamaha NE-1 (parametrinen eq) --> Viritin --> Särö --> Oktaaveri --> Kompura --> Chorus.

En ole kylläkään muita vaihtoehtoja paljoa kokeillukkaan, mitä nyt efektejä eri paikoissa mutta en esim. efektilenkissä.

Särö kannattaa yleensä pistää sen takia aika alkupäähän ketjua kun se jos on buustipedaali samalla niin nappaa kaikki häröäänet mitä siin ketjussa kerkee tulla ennen sitä ja voimistaa ne mahottoman koviks.

En nyt muista miks, mutta chorus kannatti jostain syystä kans pistää aika loppupäähän. Siellä se kyllä parhaiten musta toimiikin.
Typhus
25.05.2005 19:52:35
eli jos laittaisin omat näin:

Basso->
EBS Multicomp->
Ibanez Phat-ped särö->
Bass Crybaby->
Vahvistin.

kuulostaako järkevältä?
vai pitäisikö wahin ja särön vaihtaa paikkaa.. hmm.
(pitää täälä ruonata ihmisiä ku ei oo vahvistinta nyt käytettävissä)
"Play with your soul, Not only with your hands"
Mikko.R
25.05.2005 19:56:51
Kurkkaas sieltä Crybabyn paketista onko siellä dunlopin efektien järjestys "ehotus" lappua. Se taitaa ehottaa just tota särön ja wahin paikkaa...se kuvaa minkälainen soundi tulee jos laittaa ensin särön ja sit wahin ja toisinpäin.
pardy
25.05.2005 19:57:25

eli jos laittaisin omat näin:

Basso->
EBS Multicomp->
Ibanez Phat-ped särö->
Bass Crybaby->
Vahvistin.

kuulostaako järkevältä?
vai pitäisikö wahin ja särön vaihtaa paikkaa.. hmm.
(pitää täälä ruonata ihmisiä ku ei oo vahvistinta nyt käytettävissä)

Ite laittasin wahin ekaks, sit särön ja sit kompuran. :) Mut siis, kokeilun kautta, ei voi tällee sanoa mikä kuulostaa sulle parhaalta, siitähän se vaan on kiinni.
sirdickyj
25.05.2005 19:58:39
Yamaha NE-1 (parametrinen eq) --> Viritin --> Särö --> Oktaaveri --> Kompura --> Chorus.

Aika erikoinen tuo kompura tossa kohtaa, melkein mun mielestä sen mesta olis heti ekana tai sit ton EQ:n jälkeen. Vaikuttanee tuon oktaaverin käyttäytymiseen tuo kompura...
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Niskamies
25.05.2005 20:00:09
Miks sulla Pardy on eq ennen viritintä?
Virallisesti semi-pro!
hemmo
25.05.2005 20:04:46

Miks sulla Pardy on eq ennen viritintä?

Varmaankin siksi, ettei se ole jalkakytkettävä pedaali.
pardy
25.05.2005 20:06:20 (muokattu 25.05.2005 20:06:46)

Varmaankin siksi, ettei se ole jalkakytkettävä pedaali.

Juuri näin. Ja lisäksi järjestelysyistä, menee paremmin lankkuun noin päin.
pardy
25.05.2005 20:09:54 (muokattu 25.05.2005 20:10:13)

Aika erikoinen tuo kompura tossa kohtaa, melkein mun mielestä sen mesta olis heti ekana tai sit ton EQ:n jälkeen. Vaikuttanee tuon oktaaverin käyttäytymiseen tuo kompura...

Oon testannu monella eri tavalla just tuon oktaaverin käyttäytymistä silmällä pitäen, ja todennut et noin on paras. Jos se kompura on ennen oktaaveria niin jostain syystä se oktaaveri träkkää sillon tosi heikosti, menee nopeesti hukkaan varsinkin kun mennään vähänkin alemmas.

Mut sit kun se oktaaveri on ennen kompuraa niin träkkää uskomattoman hyvin, jopa ala-F# tulee vielä hyvin! En sitten tiedä mistä johtuu tuon kompuran negatiivinen vaikutus tuohon oktaaveriin kun sen ottaa peliin mukaan, mutta näin on kuitenkin paras.
hemmo
25.05.2005 20:12:42

Oon testannu monella eri tavalla just tuon oktaaverin käyttäytymistä silmällä pitäen, ja todennut et noin on paras. Jos se kompura on ennen oktaaveria niin jostain syystä se oktaaveri träkkää sillon tosi heikosti, menee nopeesti hukkaan varsinkin kun mennään vähänkin alemmas.

Mie laitan samasta syystä oktaaverin aina ketjun alkuun ja säröt perään. Mikään ei ole tylympää jylinää kuin särötetty oktaaveri. Munsta.
pardy
25.05.2005 20:13:49

Mie laitan samasta syystä oktaaverin aina ketjun alkuun ja säröt perään. Mikään ei ole tylympää jylinää kuin särötetty oktaaveri. Munsta.

Ettei oktaveroitu särö?
Zarmo
25.05.2005 20:13:53

Tossa pilipalipändissä on tullu laajemmaltikin ehvekteillä leikittyä. Jotensakin tähän tapaan yleensä oon havainnu kelvoksi laittaa:
wahitin -> kompura -> särköjä -> (putkietusaste joskus) -> flangeria yms. -> delay

pitäs kokeilla erilaisempia, kuhan jaksas
Lukekaa runoutta
GAS ei kuole, GAS nukkuu!
hemmo
25.05.2005 20:15:16 (muokattu 25.05.2005 20:15:37)

Ettei oktaveroitu särö?

Niinno, oktaavilaite joka laitetaan särölle jälkeenpäin.
Niskamies
25.05.2005 20:30:45

Mut sit kun se oktaaveri on ennen kompuraa niin träkkää uskomattoman hyvin, jopa ala-F# tulee vielä hyvin! En sitten tiedä mistä johtuu tuon kompuran negatiivinen vaikutus tuohon oktaaveriin kun sen ottaa peliin mukaan, mutta näin on kuitenkin paras.

Ala F#!!! Onksulla 7-kielinen?
Virallisesti semi-pro!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)