Aihe: 18" kaappi
1
BSJPMH
21.05.2005 22:12:28
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-147667.html

Onko kenelläkään kokemusta ylipäätään tommosista 18" kaiuttimista? Mitä hyötyä? Mitä haittaa?
-Mitä tapahtuu jos soittaa 8 tuntia päivässä? Tyttöystäväsi raivostuu.- "Anna basistille, niin perse tärisee!!"
hemmo
21.05.2005 22:19:54

Onko kenelläkään kokemusta ylipäätään tommosista 18" kaiuttimista? Mitä hyötyä? Mitä haittaa?

Arvalla tais olla joskus 80-luvulla Maxim-merkkinen 18' kaappi. Kehui.
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
Teijo K.
21.05.2005 22:20:28

Minä aloittelin soittourani MAXIM -merkkisellä 18" kaapilla. Vähän oli niistä -60 -luvun ajoista jo väsynyt se elementti mutta kyllä sillä luukutti. Hyötyä? No onhan siinä pinta-alaa mikä liikuttaa ilmaa kivasti. Tosi pehmeä soundi, mutta siinä edessä oli ensin -50 -luvun 30w Voima -putkinuppi, sitten 50w Fender Bassman ja 100w Marshall JMP ihan -70 -luvun alusta. Eli noilla nupeilla saisi pehmeän soundin varmaan vaikka mistä elementistä. Haittapuolena tulee mieleen paino, ja sitten se että siitä sai vain sitä pehmeää soundia. Eli turha yrittää mitään kauhean modernia plätkettä ilman jotain muuta kaverina.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
Teijo K.
21.05.2005 22:21:01 (muokattu 21.05.2005 22:22:37)

Arvalla tais olla joskus 80-luvulla Maxim-merkkinen 18' kaappi. Kehui.

Niin tein. :)

Siis tuollaiseen perinteisempään rokkiin aivan loistava se MAXIM. En tiedä miten sopisi funkkiin nyt esimerkiksi? Kenyllähän oli kuulemma pienenä sellainen Goodmans?
Nälkä!
-Knut Hamsun.
hemmo
21.05.2005 22:25:00

Niin tein. :)

Siis tuollaiseen perinteisempään rokkiin aivan loistava se MAXIM. En tiedä miten sopisi funkkiin nyt esimerkiksi? Kenyllähän oli kuulemma pienenä sellainen Goodmans?

Taisi olla. Sellaisen Maxim-ämyrin tehonkesto lieni noin 100 W ja treble-toisto sangen muikea?
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
Teijo K.
21.05.2005 22:36:34

Taisi olla. Sellaisen Maxim-ämyrin tehonkesto lieni noin 100 W ja treble-toisto sangen muikea?

Juu taisi olla 100w kieppeillä ja trepletoisto luokkaa mikä terple? Mutta aika uskottavaa alamidlemurinaa. Ei se toisto siinä muuten mitenkään mahdottoman alaskaan mennyt. Wanha on wanhaa.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Puavali
22.05.2005 00:04:20
Minä aloittelin soittourani MAXIM -merkkisellä 18" kaapilla. Vähän oli niistä -60 -luvun ajoista jo väsynyt se elementti mutta kyllä sillä luukutti. Hyötyä? No onhan siinä pinta-alaa mikä liikuttaa ilmaa kivasti. Tosi pehmeä soundi, mutta siinä edessä oli ensin -50 -luvun 30w Voima -putkinuppi, sitten 50w Fender Bassman ja 100w Marshall JMP ihan -70 -luvun alusta. Eli noilla nupeilla saisi pehmeän soundin varmaan vaikka mistä elementistä. Haittapuolena tulee mieleen paino, ja sitten se että siitä sai vain sitä pehmeää soundia. Eli turha yrittää mitään kauhean modernia plätkettä ilman jotain muuta kaverina.

Meikän soittoon kelpais siis.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)