Aihe: Esp/Ltd?
1 2
Jannipaali
30.04.2005 16:30:55
Eli, olen ostamassa uutta bassoa ja haluaisin tietää mitä mieltä olette tästä Esp/Ltd B-50 bassosta:
http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/201/202/b50.phtml

Toinen vaihtoehto on se Ibanez GSR 200. Tarviiko tämä basso jotain pattereita kun siinä on aktiivielektroniikka?

Oon kitaristi joten en paljoa näistä bassoista tiedä,
niin voisitteko valaista vähän asiaa?
*Mikä vitun Pastilli?!*
Raisap
30.04.2005 16:52:25 (muokattu 30.04.2005 16:52:56)
Minulla on tällä hetkellä ensimmäisenä bassonani juuri samainen basso. Olen nyt soitellut bassoa vasta 5 kk joten en paljoa vielä tiedä eroista, mutta minulla tuo on toiminut. Ehkä jotenkin vähän painava verrattuna muihin bassoihin, mutta pääasia että toimii.
Niskamies
30.04.2005 17:06:17
Itse ottaisin Ibanezin mielummin kuin ton. Kaveri oli yhdessä välissä ostamassa bassoa, ja silloin testailin pari yksilöä kummastakin. Ibanez oli mielestäni selvästi parempi.
Meitsi on meshissä.
Jannipaali
30.04.2005 17:31:46
Itse ottaisin Ibanezin mielummin kuin ton. Kaveri oli yhdessä välissä ostamassa bassoa, ja silloin testailin pari yksilöä kummastakin. Ibanez oli mielestäni selvästi parempi.

Miten se oli parempi? Soittotuntumako? Saundi?
Tossa LTD:ssä on muutes 24 nauhaa, että sekin saa multa respectiä ja se on halvempi ku toi Ibanez.
*Mikä vitun Pastilli?!*
Niskamies
30.04.2005 17:47:10
Miten se oli parempi? Soittotuntumako? Saundi?
Tossa LTD:ssä on muutes 24 nauhaa, että sekin saa multa respectiä ja se on halvempi ku toi Ibanez.

Mun mielestä Ibanezissa oli todella paljon parempi tatsi, ja se tuntu enemmän soittimelta. Ja se myös kuulosti muhkeammalta.

Ja älä sitä nauhojen määrä katso. Ei niillä ylimmillä nauhoilla tee juuri mitään tavallisessa bassonsoitossa.
Meitsi on meshissä.
Jannipaali
30.04.2005 18:01:36 (muokattu 30.04.2005 18:03:43)
Taidanpa taipua tuon Ibanezin suuntaan kun se on saanu niin paljon kehuja ja tuo LTD näyttä liian modernilta mun musiikkityyliin. Mutta harkitsen yhä tuota LTD:tä, käyn ens viikolla testimässä noita ja katson sitten mitä mieltä olen ja minkä hankin.

En aiokkaan soittaa bassoa "tavallisesti" vaan sooloja ja kaikkea muuta mukavaa kikkailua.
Jos vaikka pääsis johonkin bändiin mukaan kun noista basisteista on pula (täällä Oulussa).
*Mikä vitun Pastilli?!*
Niskamies
30.04.2005 18:05:25
En aiokkaan soittaa bassoa "tavallisesti" vaan sooloja ja kaikkea muuta mukavaa kikkailua.
Jos vaikka pääsis johonkin bändiin mukaan kun noista basisteista on pula (täällä Oulussa).

lman että osaat ensin soittaa "tavallisesti". Mä uskon että kikkailibasisimilla ei hirvittävän hyvin pääse bändeihin soittamaan.
Meitsi on meshissä.
balzary
30.04.2005 18:10:43

Taidanpa taipua tuon Ibanezin suuntaan kun se on saanu niin paljon kehuja ja tuo LTD näyttä liian modernilta mun musiikkityyliin. Mutta harkitsen yhä tuota LTD:tä, käyn ens viikolla testimässä noita ja katson sitten mitä mieltä olen ja minkä hankin.

noita ibanezin bassoja liikkuu paljon käytettynä, halvemmalla selviät kun sellaisen ostat. ja mikään ei ole paskempaa kuin kikkaileva soolobasisti.
Jannipaali
30.04.2005 18:22:11 (muokattu 30.04.2005 18:28:22)
Nyt pitää kyllä korjata, aion siis kikkailla ja sooloilla kotona ja en en pidä itseä parempana basistina vaikka osaan sooloilla enkä sen takia oleta pääseväni bändiin.
Pitäähän sitä osata pysyä tahdissa, että bändissä voi olla. Bassohan on se tärkein soitin bändissä
siinä missä rummutkin, eli basso pitää yllä rytmiä

En kyllä enää noita käytettyjä osta, omaa Jacksonin Kelly kitaraa on saanu korjata aika lailla.
*Mikä vitun Pastilli?!*
Jannipaali
30.04.2005 18:29:33
ja mikään ei ole paskempaa kuin kikkaileva soolobasisti.

Cliff Burton?
*Mikä vitun Pastilli?!*
basistivol666
30.04.2005 18:44:03
Cliff Burton?
... on 1 parahaista. Mutta asiaan kantaa ottaen. Antaisin ääneni ltd:lle (voi johtua siitä, että se on niin omaan käteen juurtunut). Molemmista on kokemusta ja mielestäni gsr:ssä on turhan ohut ja "tahmeampi" kaula(vaikka se iboissa tuntuu olevankin ominaista yleisesti. B-50:ssä on saundit aika samalla tasolla kuin tuossa ibanezizzagin. soitettavuudessa tuo ltd pesee kyllä kilpailijan ja ulkonäkö on nätimpi(jolla ON merkitystä :D). Ensi bassoksi ltd on todella helpposoittoinen, laadukas ja hintalaatusuhteeltaan loistava peli. Mutta en katsoisi kieroon vaikka tuon ibanezinkin poistaisit. Ei huono ole sekään. Testaamaan vain!
Suomenkielistä metallimusiikkia->www.fobiayhtye.cjb.net
balzary
30.04.2005 18:46:59

Cliff Burton?

cliff burtonilla oli myös perussoitto kunnossa.
mr.bungle
30.04.2005 18:48:25

Cliff Burton?

kakkea
bassolla hanuriin
hemmo
30.04.2005 18:48:43

ja mikään ei ole paskempaa kuin kikkaileva soolobasisti.

Eläkä Neuser mies höpäjä. Kaikki sbasson soitto on hyvää.
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
Jannipaali
30.04.2005 18:52:20
Tarviiko siihen Ibaneziin niitä pattereita, ku siinä on se aktiivielektroniikka?
*Mikä vitun Pastilli?!*
L.Ruoska
30.04.2005 18:56:41

Aktiivi = sähköt tulee patterista. Eli tarvii siihen patskut jos se basso itessään osaa jotain vahvistaa.
Kuritus.com - Jokainen ansaitsisi saada vähän turpaansa aina toisinaan.
Jannipaali
30.04.2005 19:06:34
Aktiivi = sähköt tulee patterista. Eli tarvii siihen patskut jos se basso itessään osaa jotain vahvistaa.

Nyt kyllä tulee Ibanezille miinusta tuosta aktiivihömpötyksestä.
Mulla ne patterit kuluu nopeesti ku soitan paljon.
Alan kallistua tuon LTD:n suuntaan, ku siinä ei ole aktiivia misään. Se on vissiin painavempi ku toi GSR, vai olenko väärässä?
*Mikä vitun Pastilli?!*
hemmo
30.04.2005 19:10:27

Joo, tuskin yhtä (1) päivää kestää se 9 V neppariparisto jos koko päivän 24 h soittaa putkeen, sano. ;-=
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
kouranka
30.04.2005 19:12:03

Ei tää Iba oo aktiviipeli, ihan passiivi on.
Ottaisin ton ibanezin, itsellä on ja todella hyvä basso hintaisekseen.
Kun Mustanaamiolla on darra muut pitää turpansa kiinni.
Niskamies
30.04.2005 19:46:47
Alan kallistua tuon LTD:n suuntaan, ku siinä ei ole aktiivia misään. Se on vissiin painavempi ku toi GSR, vai olenko väärässä?

Sadowskyn sivuilla lukee että niiden etuasteessa patteri kestää 870 tuntia soittoa, varmaan samaa luokkaa muissakin etusissa. Eli jos soittaisit vaikka kolme tuntia päivässä, patteri kestäisi 290 päivää, eli melkein vuoden. Turha itkeä että patteri loppuisi liian nopeasti.
Meitsi on meshissä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)