Aihe: Volume kytkin bassolle? 1 | |
---|---|
![]() 07.06.2005 07:50:26 | |
tere, kalustuksena Ashdownin MAG210T -combo ilman mitään etuvimpaimia, ja pitäis saada volumet alas joissain biiseissä kesken biisin, ja taas ylös. Send&Return-kanavat on. Suositelkaapas sopivaa jalkakytkintä, joka ei muuten vaikuta soundiin, mutta jossa on kytkin ja tasonsäätö, sekä toimii ilman viiveitä tai katkoja tuon Ashdownin kanssa -doktorkoo | |
![]() 07.06.2005 08:47:09 | |
Käviskö mikä tahansa säröpedaali tms. josta saa volumet nollille? "It's the ear, not the gear. " | |
![]() 07.06.2005 08:48:52 | |
Eiks ihan perus vola-spedulla hoidu tommonen? Monissa on eriksen pohjatason säätö, joten ei tartte tarkan polkimen asennon kanssa kikkailla. "Teinillä seisoo aina!" -Wil-J | |
![]() 07.06.2005 17:10:46 | |
Niin tossahan se tuli, mikä tahansa efektispedu käy. Säädät efektin vaikutuksen nollille niin että soundi on sama, sitten vaan pudotat äänenpainetta spedun "volume"-numiskasta =) MegaMan Club #016 - Spank Man | |
![]() 07.06.2005 19:05:41 | |
no juu, mutta... en omista enkä haluakaan mitään efektiä. Volumepedaalilla kyllä, mutta onko niissä eroja? Kohinaa, pätkimistä, katkos vaihdon aikana? Whatever...en ole koskaan tuollaista omistanut, ja olisin halunnut ihan suosituksia tyypistä, ja siitä onko väliä laittaako sen basson ja ampin väliin, vai Send-Return -lenkkiin? -doktor | |
![]() 07.06.2005 22:45:43 | |
no juu, mutta... en omista enkä haluakaan mitään efektiä. Volumepedaalilla kyllä, mutta onko niissä eroja? Kohinaa, pätkimistä, katkos vaihdon aikana? Whatever...en ole koskaan tuollaista omistanut, ja olisin halunnut ihan suosituksia tyypistä, ja siitä onko väliä laittaako sen basson ja ampin väliin, vai Send-Return -lenkkiin? -doktor Itselläni on joku muovinen rimpula merkkiä BOSS ja hyvin on sen vähän mitä tarttee toiminut. Volaspedussa ei nimittäin montaa osaa ole, että ei sitä ihan pieleen voi halpatyövoimallakaan valmistaa. Tai, no, kaikki on mahdollista. Volapedaali tulee siis basson ja faffarin väliin. Efektilenkissä kun on mahdollisesti sotkettuna sekaan suoraa ääntä, joten pedaali ei varmaan kovinkaan ihmeellistä muutosta soundiin tee tälläisessä asetelmassa. "Teinillä seisoo aina!" -Wil-J | |
![]() 07.06.2005 22:45:54 | |
no juu, mutta... en omista enkä haluakaan mitään efektiä. Volumepedaalilla kyllä, mutta onko niissä eroja? Kohinaa, pätkimistä, katkos vaihdon aikana? Whatever...en ole koskaan tuollaista omistanut, ja olisin halunnut ihan suosituksia tyypistä, ja siitä onko väliä laittaako sen basson ja ampin väliin, vai Send-Return -lenkkiin? -doktor Nyt puuntakaa iskee taas taantumuksen syvä rintaääni, mutta olisi mukava tietää miksi seuraavista tempuista ei jompikumpi toimisi: - basson volume-potikasta/koista hiljaiseksi jos hurinat häiritsee taukojen aikana - jos haluat soiton aikana hiljentää niin kevyempi tatsi ja otelautakäden demppaus toimii tässäkin. Näillä mie oon aiiina pärjänny :-) | |
![]() 07.06.2005 22:48:17 | |
Nyt puuntakaa iskee taas taantumuksen syvä rintaääni, mutta olisi mukava tietää miksi seuraavista tempuista ei jompikumpi toimisi: - basson volume-potikasta/koista hiljaiseksi jos hurinat häiritsee taukojen aikana - jos haluat soiton aikana hiljentää niin kevyempi tatsi ja otelautakäden demppaus toimii tässäkin. Näillä mie oon aiiina pärjänny :-) Samaa mäkin melkeen sanoisin. Yleensäottaen mun mielestä efektit on aika turhia kun niin monenlaista saundia saa ihan omalla kädelläkin (molemmilla kyl) aikaan. Noni, haukkukaa nyt sit mut. Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. | |
![]() 07.06.2005 23:21:35 | |
- basson volume-potikasta/koista hiljaiseksi jos hurinat häiritsee taukojen aikana - jos haluat soiton aikana hiljentää niin kevyempi tatsi ja otelautakäden demppaus toimii tässäkin. Näillä mie oon aiiina pärjänny :-) No ongelma on siis tämä jälkimmäinen tapaus, ja noin se on tähän asti hoitunutkin. Nyt on vaan semmonen biisi, missä pitää soittaa pirun kovalla ja välillä ihan hissutellen...ja tietysti koko ajan meleko nopee kuvio. Ei ehdi volumenapille, eikä demppaustakaan pysty tekeen. Ainakaan mun kyvyillä. Tarttee sitte varmaan reenata (c; -doktor | |
![]() 07.06.2005 23:31:39 | |
Mitenkäs olisi jalkakytkimellä ohitettava volumepotikka? Toisessa asennossa signaali menee suoraan läpi, toisessa potikan kautta. Osat saa paikallisesta elektroniikkaliikkestä | |
![]() 08.06.2005 08:01:19 | |
No ongelma on siis tämä jälkimmäinen tapaus, ja noin se on tähän asti hoitunutkin. Nyt on vaan semmonen biisi, missä pitää soittaa pirun kovalla ja välillä ihan hissutellen...ja tietysti koko ajan meleko nopee kuvio. Ei ehdi volumenapille, eikä demppaustakaan pysty tekeen. Ainakaan mun kyvyillä. Tarttee sitte varmaan reenata (c; -doktor Suosittelen lämpimästi tuota treenaamisvaihtoehtoa. Minä ainakin pystyn "feidaamaan" nollaan ihan vaan tatsilla ja tunnen monta muutakin jotka sen osaa. Ei ole edes vaikeaa, eikä tarvitse olla siinä pedaalissa kiinni koko ajan. Joskus suorastaan naurattaa kitaristikaverit joilla on ne ziljuuna pedaalia ja mallintavaa vaihtoehtoa poljettavina. Ja aina joku liitos rutisee, systeemi hurisee ja kihisee tai patteri on kyrvähtänyt. Keskityminen menee niiden polkemiseen ja säätämiseen eikä soittamiseen ja siihen muuhun tärkeään oheistoimintaan, niinkuin yleisön viihdyttämiseen ja nättien naisten bongailuun. Tätähän se Helin korosti Nyt-liitteessä: basistilla on aikaa bongailla parhaat mimmit. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)