Aihe: MusicMan Stingray modaus.
1
Teijo K.
03.06.2005 21:22:59

Tein Mussoon sitten ohituskytkimen aktiivietuselle, eli pasiivimussoa laittelin. Innostuin tuloksista niin kovin että on pakko laittaa tuon artikkelilisäyksen lisäksi oma otsikko jos se innostaisi muitakin kokeilemaan. Tuossa se artikkeliin tekemäni kirjoitus.

Keksin alkaa tekemään kokeita tuon etusen kanssa. Jostain syystä ei Leo Fender eikä myöhemmin Ernon Pallo ole nähnyt tarpeelliseksi etusta ohittavaa kytkintä. Pitihän sitä sitten kokeilla, ja raporttia seuraa.

Soundi ei ole ollenkaan samanlainen kuin EQ suorana. Äänen voimakkuus ei muutu, mutta luonne muuttuu. Siihen tulee lisää keskiäänimurinaa ja nimenomaan alamidleä. Mielestäni otetaan aimo askel perinteisen Presarin suuntaan. Dynamiikkaan en huomannut isoa muutosta, ehkä aavistus lisää. StingRaylle niin yleisestä G-kielen vaimentumisesta ei jälkeäkään. Tosin tässä yksilössä sitä ei aktiivisenakaan ole kauheasti. Yksi yllättävä piirre oli hiljaisuus. Siis se pienin pieni sirinä mitä tämä basso on tuottanut aiemmin, hävisi passiiviasennossa kokonaan.

Jos kolvi pysyy kädessä, suosittelen kokeilemaan tätä modausta. Varsinkin jos Presarin soundi on vähääkään kiehtonut, koskaan. Ja bonuksena tulee varmuutta keikoille. Eli patterin loppuessa ei ole ihan pulassa.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
Jani The Rock
03.06.2005 21:26:51

Way to go, mies!

Passiivimusarista mä oon haaveillut jo pitkään.
Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1 MegaMan Club #002 - Quiff Man
2541
03.06.2005 22:29:53

Laita siihen vielä kytkin jolla voi vaihtaa mikin kelat joko rinnan tai sarjaan keskenään. Sterlingissä taitaa olla tuollainen mahdollisuus?
Teijo K.
03.06.2005 22:34:04 (muokattu 03.06.2005 22:35:27)

Laita siihen vielä kytkin jolla voi vaihtaa mikin kelat joko rinnan tai sarjaan keskenään. Sterlingissä taitaa olla tuollainen mahdollisuus?

Ei onnistu Stingrayssa, ja olisi ehkä jo vähän liikaakin. Tuossa ohituksessa selviää push/pull volapotikan asentamalla.

http://www.mikseri.net/artists/arvaa-kukka.43761.php

Ääninäytettä, pahoittelen etukäteen outoa rupsumista mitä tuli mp3 koodauksen yhteydessä. Niin ja Ihan Huonoa soittoa.

Ja muuttuivat molemmat sounditkin tuossa samalla, mutta kyllä siitä suuntaa saa.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
N_Bates
03.06.2005 22:53:12

Hitsiläinen.. Itekkin haluaisin tommosen laittaa, mutta toi sterlingin sähköpuoli on melkoinen laitos. Mikistä menee ties kuinka monta johtoa tuonne piirilevylle. Jos menis suoraan sarjan/rinnan-kytkimeen eka niin ois helppoa. Nyt joutus kikkailemaan paljon. Enkä onnistunut edes saamaan tota etuastetta ulos tuolta bassosta kun joskus yritin. Nyyh.. :(

passiivisuus on nam.
Hyppäsin jokeen ja mitä näinkään. Mustasilmäiset enkelit uiskentelivat kanssani.
Niskamies
03.06.2005 23:23:25
Ei onnistu Stingrayssa, ja olisi ehkä jo vähän liikaakin. Tuossa ohituksessa selviää push/pull volapotikan asentamalla.

http://www.mikseri.net/artists/arvaa-kukka.43761.php

Ääninäytettä, pahoittelen etukäteen outoa rupsumista mitä tuli mp3 koodauksen yhteydessä. Niin ja Ihan Huonoa soittoa.

Ja muuttuivat molemmat sounditkin tuossa samalla, mutta kyllä siitä suuntaa saa.

Väittäisin että tossa passiivissa on mun korvaan mieluisampi saundi.
Virallisesti semi-pro!
Teijo K.
03.06.2005 23:34:14

Väittäisin että tossa passiivissa on mun korvaan mieluisampi saundi.

Minäkin tykkään siitä enemmän. No en tuolla koskaan ole EQ suorana soitellutkaan, aina keskiäänet täysillä. Erittäin mukava ja monikäyttöinen soundi, joka ei aiemmin ole ollut käytettävissä. Olen todella tyytyväinen tähän kokeiluun.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Prowleri
04.06.2005 13:40:50
Vielä kun revit ne sisukset hemmettiin ja asennat tilalle on/off-svitsin :)
Paskat rocklehtihinurit hiljaa!
Teijo K.
04.06.2005 15:54:04

Vielä kun revit ne sisukset hemmettiin ja asennat tilalle on/off-svitsin :)

Miun tyylihän olisi kolvata piuhat suoraan jakkiin kiinni, mutta en mie kehtaa kun on sellainen klassikko tuo.

:)
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Karlsson
04.06.2005 22:32:47
Miun tyylihän olisi sitoa piuhat suoraan jakkiin kiinni, mutta en mie kehtaa kun on sellainen klassikko tuo.

:)
Eemil: "Mä teen nyt jotain legendaarista"
Vasara: "Ai me lähtään vai?"
Teijo K.
04.06.2005 22:33:55

sitoa

Nii, joskus olen liian laiska lämmittämään kolvia, troo.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Wil-J
05.06.2005 12:35:39
Nii, joskus olen liian laiska lämmittämään kolvia, troo.

Pysyiskö jesarilla hyvin?
Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986.
Hirvi
05.06.2005 12:50:32

Kannattaa sitoa mikin piuhat suoraan päätevahvistimeen.
Rokkaa kuin hirvi!
Wil-J
05.06.2005 12:52:27
Kannattaa sitoa mikin piuhat suoraan päätevahvistimeen.

Parempi saundi?
Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986.
Puavali
06.06.2005 10:12:31
Parempi saundi?

Joo, jos asettaa mahonkikapulat piuhojen alle.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)