Aihe: Boss OC-3 Super Octave, Kokemuksia
1 2
Dr. Pepper
01.06.2005 18:31:21
Saako tuolla kuulumaan pelkän yhden oktaavin. Entä sama ilman saröä? Millanen särö tuossa on.

En oo vielä päässyt testaa, mutta 2 viikon päästä olis mahdollisuus.

Ymmärtääkseni tolla saa kuulumaan 3 oktaavia alas vai kuinka?
Ku...
pardy
01.06.2005 18:42:42

Saako tuolla kuulumaan pelkän yhden oktaavin. Entä sama ilman saröä? Millanen särö tuossa on.

En oo vielä päässyt testaa, mutta 2 viikon päästä olis mahdollisuus.

2 oktaavia alas, tosin vain kitaralla ja korkeista asemista. Eli bassolla saa sen yhen toimivasti, ehkä voi myös bassolla saada ihan korkeimpia ääniä tolleen.

Suosittelen EBS:n OctaBassia jos olet oktaaveria hakemassa, suunnillee samassa hintaluokassa ja soundi ja träkkäys on ihan parhautta. Aika negatiivista käyttäjäkommenttia oon tuosta Bossista lukenu, en tosin kuitenkaan ite oo testannu. Mutta siis, suosittelen lämpimästi että testaat ton EBS:n samalla.
bize
01.06.2005 18:57:56
Ainakin OC-2:n kanssa ilmeni korvinkuultavaa viivettä ja otelaudan alkupään äänien träkkäysongelmia (liian ohuet kielet mahdollisesti osasyynä), joka kyllä laski ton pedaalin käyttökelpoisuutta reilusti. Lisäksi soundi on synteettisen oloinen verrattuna esim. ebs:ään tai digitechiin (bass synth wahin oktaaveri)., mutta toisaalta myös persoonallinen. Tuo synth wah on ebs:n lisäksi varteenotettava vaihtoehto, siinä saa hyvin träkkäävän oktaaverin lisäksi vielä kaupan päälle 6 moodia filtteri-/envelopelärpätyksiä. Ei paha 80 euron pedaalille. Omani möin pois soundi-ihanteiden muututtua, mutta olen myös tuon ebs:n omistanut joka sekin lähti myyntiin viisikielisen oston jälkeen. Hyviä pedaaleita olivat kuitenkin molemmat.

Ja mitä tuohon säröön tulee, kannattaa sitä ehkä etsiä erillisestä purkista ihan käytännön syistä. Monesti haluaa polkea päälle joko oktaaverin tai särön, ei välttämättä molempia. Erillisbokseissa all-in-one -kompromissien määrä myös vähenee ja homma selkeytyy.
Jazz music can't get make of living in Finland as it might can be in America example. -teemujazz
hemmo
01.06.2005 19:59:47

Saako tuolla kuulumaan pelkän yhden oktaavin?

1-2.

Entä sama ilman saröä?

1-2. Särön kanssa 1.

Millanen särö tuossa on.

Hyvä. Pehmeähkö.

Ei. Max. 2.
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
hemmo
01.06.2005 20:01:48

Ainakin OC-2:n kanssa ilmeni

Blaa-blaa. OC-3 on ihan eri laite. Digi-vehje, mutta hyvä sellainen. Et ole tainnut edes kokeilla?

Ja mitä tuohon säröön tulee, kannattaa sitä ehkä etsiä erillisestä purkista ihan käytännön syistä.

Joo-joo. Tossa on ihan ok särö meshissä.
bize
01.06.2005 20:06:55
Blaa-blaa. OC-3 on ihan eri laite. Digi-vehje, mutta hyvä sellainen. Et ole tainnut edes kokeilla?

Joo-joo. Tossa on ihan ok särö meshissä.

1. en 2. ok -> purkin hankinta kannattaa ihan selvästi!

Mieluummin mutu-dissausta kuin niskis-kehuja. Vähemmän pettymyksiä ja turpaanottoja kaikille.
Jazz music can't get make of living in Finland as it might can be in America example. -teemujazz
hemmo
01.06.2005 20:09:47

Mieluummin mutu-dissausta kuin niskis-kehuja. Vähemmän pettymyksiä ja turpaanottoja kaikille.

Elä?

Mie puhun mieluusti vain purkeista, jotka mulla on. Sen jälkeen niistä, joita on ollu. Sen jälkeen niistä, joita olen kokeillu. Sen jälkeen niistä, joista ole kiinnostunut. Muista ei enää tartte.
Niskamies
01.06.2005 20:16:43
1. en 2. ok -> purkin hankinta kannattaa ihan selvästi!

Emmä muista kehuneeni mitään ennalta taivaisiin, vai muitanko väärin?
Virallisesti semi-pro!
hemmo
01.06.2005 20:18:21

Emmä muista kehuneeni mitään ennalta taivaisiin, vai muitanko väärin?

Jyrkkä ehkä. Toisinaan liiat ylisanat on vaan.....liikaa. Ihanko joku 'tun ällö lipevä myyntimies yrittäs ihan väkiste myyrä jottai mitä ei tartte, niinko. 8-=
bize
01.06.2005 20:19:15
Elä?

Mie puhun mieluusti vain purkeista, jotka mulla on. Sen jälkeen niistä, joita on ollu. Sen jälkeen niistä, joita olen kokeillu. Sen jälkeen niistä, joista ole kiinnostunut. Muista ei enää tartte.

En kyllä näkis tätä efektikeskustelua niin pyhänä etteikö myös jotain vähemmän komponenttitason analyysiä niistä voisi heittää. Tietysti kokemus voi olla hieman toinen jos omistaa niinkin kunnioitettavan kokoelman pedaaleita kun esim. siulla.

Mikä tossa sielläpäin närää herättäneessä miun ensimmäisessä postauksessa oli ehkä turhaa ja asiantuntematonta, oli varmaankin se, etten oikein vastannut kokemuksen äänellä OC-3:n ominaisuuksin. Sen sijaan kyllä kartoitin vastaavia pedaaleita, jotka vähintään harkitsemisen arvoisia ovat myöskin. Offtopiccia ehkä, mutta eikös se sitä ole koko parempi puolisko täällä mnetissä käytävistä keskusteluista.
Niskamies
01.06.2005 20:19:17
Jyrkkä ehkä. Toisinaan liiat ylisanat on vaan.....liikaa. Ihanko joku 'tun ällö lipevä myyntimies yrittäs ihan väkiste myyrä jottai mitä ei tartte, niinko. 8-=

Ok. Kaikki mun kamat on pasnaa, elkää ostako..
Virallisesti semi-pro!
hemmo
01.06.2005 20:20:47

Mikä tossa sielläpäin närää herättäneessä miun ensimmäisessä postauksessa oli ehkä turhaa ja asiantuntematonta, oli varmaankin se, etten oikein vastannut kokemuksen äänellä OC-3:n ominaisuuksin.

Niijjust!
hemmo
01.06.2005 20:22:02

Mahtawaa!
Niskamies
01.06.2005 20:23:08
Mahtawaa!

Kun mulla on varaa vaan semi-pro kamoihin.
Virallisesti semi-pro!
bize
01.06.2005 20:24:13

Lähinnä ehkä sellaset "mä ottasin g-k backline 600 -nupin ja behringerin kaapin" .."g-k:sta pitäis ainakin tehoja irrota, 600 @ 8 ohm" .."mitä toi nimi sit tulee jos ei tehoista?"

Itse kukinhan tässä taitaa dissausta saada osakseen mutta lähinnä tollasia sutjautuksia oli päällimäisenä mielessä.. ..
hemmo
01.06.2005 20:25:33

Itse kukinhan tässä taitaa dissausta saada osakseen mutta lähinnä tollasia sutjautuksia oli päällimäisenä mielessä.. ..

Mut se EBS:n oktaaveri on kyä hyvä. Ehkä hieman liiankin paxu-sauntinen.
Karlsson
01.06.2005 21:15:14

Marttyyr?
Eemil: "Mä teen nyt jotain legendaarista"
Vasara: "Ai me lähtään vai?"
Niskamies
01.06.2005 21:15:34
Marttyyr?

Mun toinen nimi.
Virallisesti semi-pro!
Karlsson
01.06.2005 21:15:55
Mun toinen nimi.

Taiteiljasukua, luulen.
Eemil: "Mä teen nyt jotain legendaarista"
Vasara: "Ai me lähtään vai?"
pardy
01.06.2005 22:24:54

Mut se EBS:n oktaaveri on kyä hyvä. Ehkä hieman liiankin paxu-sauntinen.

Siitä "Hi"-moodista saa hieman synamaisia sävyjä tietynlaisella soittotatsilla, ite tykkään kyl. Kun siin voi sit valita niiden kolmen moodin välillä. Sanon edelleen että kannattaa ainakin testata tätä kun oktaaveria hankkii, sen verran kiva laite on.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)