Aihe: MXR M-80 Bass D.I. +
1
uduwudu
29.05.2005 21:22:52
Onko kenelläkään kokemuksia otsikon laitteesta? Hyvät ja huonot puolet? Onko soundi samantyylinen kuin Sansampin bassdriverissä, jotain huonompaa tahi parempaa?
balzary
29.05.2005 21:31:36

Onko kenelläkään kokemuksia otsikon laitteesta? Hyvät ja huonot puolet? Onko soundi samantyylinen kuin Sansampin bassdriverissä, jotain huonompaa tahi parempaa?

ei ole samantyylinen. ok puhtaat soundit, säröpuolesta en tykänny. ei oo ollenkaan samanlainen särösoundi ku bassdriverissä, joku voi siitäkin tykätä. middle-säätö plussaa ja erittäin jämäkkä rakenne. kandee testata kuitenkin.
Bob - not war!
Karlsson
29.05.2005 23:05:05
Mun mielestä tosta irtoo enempi potkua (varmaan oikeastaan sitä middleä) verrattuna bassdriveriin.
Eemil: "Mä teen nyt jotain legendaarista"
Vasara: "Ai me lähtään vai?"
toivajar16
30.05.2005 11:21:40
Itelläni ollut käytössä keikoilla ja studiossa ja on ajanut asiansa hyvin. Särö on ehkä vähän päälleliimatun kuuloista sirinää, mutta saa onneksi pois päältä haluttaessa. Di-boksina on toiminut erinomaisesti juurikin tuon edellä mainitun middle-säätönsä ansiosta. Saa kyllä basson kuin basson erottumaan.
Joe Pine (60's talk show host who sported a wooden leg) to Frank Zappa -- "So, with your long hair, I guess that makes you a woman." Frank Zappa's response -- "So, with your wooden leg, I guess that makes you a table."
hemmo
30.05.2005 11:54:56

Mulla on molemmat. SamsAmp on hyvä, kenties hieman Ampeg-tyylinen, mutta gainiä vois ehkä olla enemmän.
MXR:ssä on plussaa 2 kanavaisuus, middle-säätö ja noise gate (jos tarttee). MXR on ehkä pehmeämpi, mutta siitä saa myös reilusti säröä.
Itse ostaiosin molemmat. Ei mullahan on jo....
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
uduwudu
30.05.2005 18:12:46
MXR:ssä on plussaa 2 kanavaisuus,

Saako siitä puhtaasta kanavasta minkäänlaista järkevää säröä/overdriveä aikaiseksi, eli voisiko tuota pedaalia käyttää tyyliin: "kanava 1: hieman säröä, kanava 2: paljon säröä"?

Toisaalta, yksi vaihtoehto olisi se uusi kolmekanavainen Sansamp Bassdriver, siinä moinen onnistuisi. Siinä pelottaa vaan talletettujen soundien muokkaaminen. Tuntuu jotenkin vaikealta ja hitaalta kun ei voi suoraan katsoa potikoista, missä asennoissa ne talletetuissa soundeissa ovat.
hemmo
30.05.2005 18:17:53

Saako siitä puhtaasta kanavasta minkäänlaista järkevää säröä/overdriveä aikaiseksi, eli voisiko tuota pedaalia käyttää tyyliin: "kanava 1: hieman säröä, kanava 2: paljon säröä"?

Ei saa. Puhdas ja särö kanavat ovat ne.
M.Hanski
30.05.2005 18:34:42 (muokattu 30.05.2005 18:35:02)
Toisaalta, yksi vaihtoehto olisi se uusi kolmekanavainen Sansamp Bassdriver, siinä moinen onnistuisi. Siinä pelottaa vaan talletettujen soundien muokkaaminen. Tuntuu jotenkin vaikealta ja hitaalta kun ei voi suoraan katsoa potikoista, missä asennoissa ne talletetuissa soundeissa ovat.

Jos muokkaat jonkun kanavan soundia, kyseisen kanavan ledi vilkkuu sen mukaan, kuinka kaukana käännetyn potikan asento on tallennetusta arvosta. Ledi vilkkuu sitä tiheämmin, mitä lähempänä ollaan tallennettua asetusta, ja palaa jatkuvasti tallennetun asennon kohdalla.
Pirkka
31.05.2005 17:46:53 (muokattu 31.05.2005 17:48:13)
Mä oon kuullu kehuja myös EBS:n Microbass II:sta. Sehän on DI-boxi/etuaste/A/B-boxi. Onko kukaan vertaillu MXR:n kanssa? Risuja/Ruusuja? Minkä hintainen on MXR? Uskoisin EBS:n olevan huomattavasti kalliimpi...
hemmo
31.05.2005 18:08:57

Minkä hintainen on MXR? Uskoisin EBS:n olevan huomattavasti kalliimpi...

No, mie maksoin MXR:stä 220 e uutena. EBS:n ovh on 410 e Soundatassa. Muuten, Microbassin hinta USA:ssa on 999 dollaria. Aikas palio, munsta.
uduwudu
31.05.2005 19:41:33
Ohjelmoitavasta Sansamp bassdriverista:
Jos muokkaat jonkun kanavan soundia, kyseisen kanavan ledi vilkkuu sen mukaan, kuinka kaukana käännetyn potikan asento on tallennetusta arvosta. Ledi vilkkuu sitä tiheämmin, mitä lähempänä ollaan tallennettua asetusta, ja palaa jatkuvasti tallennetun asennon kohdalla.

Kävin kokeilemassa ohjelmoitavaa bassdriveriä (MXR:ää ei Turun liikkeistä löytynyt, ja eihän sitä sokkonakaan uskalla ostaa) ja helpostihan se muokkaus onnistui. Silti jokin tossa muokkauksessa edelleen häiritsee. Toinen vika oli pedaalin pieni koko, leveyttä olisi voinut olla viitisen senttiä enemmän, jotta ei täytyisi kengän kärjellä niitä kytkimiä polkea ja varoa osumasta kahteen kerralla. Soundissa ei sitten kyllä ollut mitään vikaa.

Mahtaakohan yksikanavaisen version hinta jossain vaiheessa laskea, nyt siitä joutuu maksamaan 220e ja kolmekanavaisen saa 250 eurolla. Kun käytettyjäkään ei kukaan oikein tahdo myydä, ehkä pitää vaan odotella kauemmin. ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)