hanipai 09.06.2005 20:49:17 | |
---|
Oon pohtinut näitä bassoja: Warwick Rockbass streamer 4 Dean Edge 4 Peavey Grind PTB4 Muodoltaan miellyttää tuo Streamer. Vaimo kutsuu sitä Ikeabassoksi:) Grindissa vetää puoleen Neck-thru ja eksoottisuus. Sanokaapa mielipiteenne, jos tietoa/kokemusta löytyy. Tilasin alustavasti T-kaupasta Grindin, mutta en välttämättä haluisi 5-kielistä, kun siellä ei 4-kielisen saatavuudesta ollut tietoa. Saat toki ehdottaa muitakin budjettibassoja, jos nuo eivät ole mielestäsi päteviä aloittelijalle, Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
Wil-J 09.06.2005 20:50:35 | |
---|
Mun mielestä toi Rockbass tuntuisi jotenkin luotettavimmalta vaihtoehdolta. En oo tosin noita muita edes kokeillut, mutta maineen perusteella näin. Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
balzary 09.06.2005 21:15:20 | |
---|
kuis maineen perusteella? jos nyt valmistajia aatellaan, niin peavey on mun mielestä hyvä ja luotettava valmistaja. Bob - not war! |
Wil-J 09.06.2005 21:17:20 | |
---|
kuis maineen perusteella? jos nyt valmistajia aatellaan, niin peavey on mun mielestä hyvä ja luotettava valmistaja. Ai bassojen saralla? Mun käsitys on ollut että vaan Cirrus sbassot on hyviä niiltä... Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
Kieppi 09.06.2005 21:22:08 | |
---|
Lienevät kaikki hyviä, ainoa jota *en* ottaisi on tuo Dean. Mulla oli Edge viitonen, myin pois, kun en tykännyt. Kaula oli ns. eläväistä sorttia. Peaveystä ei ole kokemusta muuta kuin katalogin sivuilta. Ihan hienon näköisiä ovat ainakin. Työmaalla on tuollainen Streameri bändikämppäkäytössä. Ihan pätevä peli. Voin suositella. Rockbasseista katselisin sillä silmällä myös Corvetteja ja eritoten Fortresseja! Fortressissa on MYNÄÄ! :D Kalamies #10 >-)))>. Aut Warwick, aut nihil.
Kuunteles musaa. |
balzary 09.06.2005 21:40:13 | |
---|
Ai bassojen saralla? Mun käsitys on ollut että vaan Cirrus sbassot on hyviä niiltä... en mä paskaan peaveyn laitteeseen/bassoon oo vielä törmänny. mun mielestä niillä on yleensä todella hyvä hinta-laatusuhde. Bob - not war! |
Wil-J 09.06.2005 21:40:47 | |
---|
en mä paskaan peaveyn laitteeseen/bassoon oo vielä törmänny. mun mielestä niillä on yleensä todella hyvä hinta-laatusuhde. Okei, voi olla näinkin. Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
balzary 09.06.2005 22:05:47 | |
---|
ylipäätänsä tossa hintaluokassa ei kannata mun mielestä liikaa miettiä valmistajan mainetta tms, koska "divarisarjassa" sieltä voi tulla myös vähemmän priimaa. uuden rockbassin hintaan saa käytetyn warren, joten en muutenkaan pidä kovin järkevänä rockbassin tms. uutena ostamista. varsinkin warwickeja näyttää olevan myytävänä pilvin pimein. Bob - not war! |
Typhus 09.06.2005 22:41:33 | |
---|
Ite kallistuisin tohon Rockbassiin. oon testannu aika montaa just tuota samaa mallia ja kaikki oli aika hemmetin hyviä! :) ... ja balzary, toi rockbasso ei oo kun jotain 350-400e joten en usko et ihan warrea käytettynä tuohon löytää ;) "Play with your soul, Not only with your hands" |
L.Ruoska 09.06.2005 22:45:51 | |
---|
Ottaisin sen Grindin, Peaveyt on hyviä vehkeitä. Rockbass on kummiskin se neekerimalli, eikä vastaa aitoa Warrea. Deanista ei mitään kokemusta eikä tietoa, muuta kun että Deanit ei kai yleensä oo sieltä kalliista päästä. Se kai kertoo jotain.. MegaMan Club #016 - Spank Man |
balzary 09.06.2005 23:00:43 | |
---|
Ite kallistuisin tohon Rockbassiin. oon testannu aika montaa just tuota samaa mallia ja kaikki oli aika hemmetin hyviä! :) ... ja balzary, toi rockbasso ei oo kun jotain 350-400e joten en usko et ihan warrea käytettynä tuohon löytää ;) njoo, vähän oli väärä mielikuva hinnasta. no, 200e väliä aitoon peliin ;) Bob - not war! |
en5ca 09.06.2005 23:08:24 | |
---|
Tässä hintaluokassa nyt ei varmaan tarvi ominaisuuksista ja basson rakenteesta puhua, vaan ihan perusasioista. Warwickin Rockbass on (omasta mielestä) huono, ainakin aloittelijalle. Warwickiin mieltyy yleensä vain tietyllä tyylillä pitkään aikaan soittaneet (se tyyli mikä näyttää oikein tuskaiselta soittaa), ja meikäläiselle ne tuntuu olevan vähän turhan "siroja". Ite tykkään eläytyä ja riehua soittaessa ja Warwickilla se ei multa onnistu ku pitäis koko ajan tuijottaa otelautaa kieli puoliksi pihalla suusta. :) Tuosta Peaveystä en oikein osaa sanoa, mutta valmistajan sivuilla ainakin mainostetaan kuinka kielten välit on suuret että sillä on hyvä soittaa kaikkee sikavaikeeta. Ei välttämättä ihan hyvä aloittelijalle, ite ainakin muistan kuinka oli tosi hankalaa saada otteita aikaiseksi. Tosin siitä on aika kauan ja oon aika pienikokoinen muutenkin. Kai tuollaisella rockia plektralla soittaa mutta siihen kelpaa kyllä paljon halvemmatkin. Yleisesti ottaen tämmöset "uudet" jutut soittimissa on kuitenkin sellasille jotka hakee vaihtelua. Näistä kolmesta ottaisin tuon Deanin itse, jämptin oloinen perusvehje ilman mitään erikoisuuksia, ja jos hinta on samaa luokkaa, niin pitäis olla ihan laatusoitin. Tollasilla kun yleensä saa aikaiseksi kaikkeen kaikkea aina ummetuksesta syöpään. Jos taas muuten vain haluaa soittaa jossain rockprojektissa bassoa, niin näistä kolmesta ulkonäkö ja koko (imago) ratkaisee, jokaisesta kun saa vaivattoman soitettavan säätämällä kielet niin lähelle kaulaa, ettei 12. nauhan jälkeen enää soi, ja vaihtaa myös sormille sopivat kielet. Jos ite pitäis tästä hintaluokasta rock-basso hankkia, niin se olis kyllä Epiphone-merkkinen ja Thunderbird- tai Explorer-mallinen. Ne oon itse havainnut ainakin komeen näkösiksi. :) Mutta jos joku noista kolmesta niin Dean ehdottomasti. Tietää ainakin mitä saa. Jag heter i köttbullar. Asun siis asuntovaunussa. |
balzary 09.06.2005 23:30:30 | |
---|
nyt kun kaikkia kolmea bassoa on suositeltu päästään taas siihen, että olis hyvä kokeilla kaikkia noita ja valita se itselle sopivin. Bob - not war! |
Aki 10.06.2005 01:16:39 | |
---|
nyt kun kaikkia kolmea bassoa on suositeltu päästään taas siihen, että olis hyvä kokeilla kaikkia noita ja valita se itselle sopivin. Juuri näin, tässä tapauksessa. Mikään noista ei ole ns paska, eikä mikään myöskään ihan konvehti. Makuasioita. Ja ei kai tyypit oikeesti enään tilaa Thomannilta soittimia?! -Aki. Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! |
hanipai 10.06.2005 16:16:36 | |
---|
Grindin viimeistelystä on tullut luettua paljon huonoa. Ehkä se aito Warre ebaystä vois sopia budjettiin. En kyl oikein tajunnut, miksei Warre sovi aloittelijalle? Liian siro? No jatkan pohdintaa. Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
Karlsson 10.06.2005 16:19:56 | |
---|
Grindin viimeistelystä on tullut luettua paljon huonoa. Ehkä se aito Warre ebaystä vois sopia budjettiin. En kyl oikein tajunnut, miksei Warre sovi aloittelijalle? Liian siro? No jatkan pohdintaa. Warressa on kauhian lähellä kielet toisiaan. Toiset tykkää toiset ei. Riippuks tää muuten mallista kans? "Tosi hotsex! Oot siis saletisti hot." -Tellu |
Wil-J 10.06.2005 17:50:30 | |
---|
Warressa on kauhian lähellä kielet toisiaan. Toiset tykkää toiset ei. Riippuks tää muuten mallista kans? Mun käsitys on ollut että Warreissa on kielten väli vakio, ellei ota sitä leveän kaulan lisää. Voin toki taas olla väärässä. Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
pardy 10.06.2005 18:10:19 | |
---|
Mun käsitys on ollut että Warreissa on kielten väli vakio, ellei ota sitä leveän kaulan lisää. Voin toki taas olla väärässä. Jepu, vakio. Sikäli kun se 19mm nelkuissa ja 16,5mm femmoissa ja kutosissa nyt vakio on. |