esukki 08.06.2005 13:08:38 | |
---|
Sitä vaan tulin miettineeks että mikä tuo tollanen presari basso ja mitä erikoista siinä on. |
poppamies 08.06.2005 13:15:56 | |
---|
Sitä vaan tulin miettineeks että mikä tuo tollanen presari basso ja mitä erikoista siinä on. Presari = Fender Precision. Kaikkien sähköbassojen äiti ja isä. Maailman ensimmäinen , Leo Fenderin keksimä ja rakentama sähköbasso joka ei käytännössä ole paljoakaan muuttunut 50 vuoden aikana. Nimi precision johtuu siitä että siinä oli kitarantyyliin nauhat joka oli suuri mullistus kontrabasoon nähden ja nauhojen ansiosta oli helpompaa soittaa tarkemmin ja vireessä. Mahdollisesti myytävänä EBS MultiComp jos hyvin sattuu. En myy sittenkään! Saatan sensijaan myydä jotain muuta. |
Teijo K. 08.06.2005 13:23:12 | |
---|
Presari = Fender Precision. Kaikkien sähköbassojen äiti ja isä. Maailman ensimmäinen , Leo Fenderin keksimä ja rakentama sähköbasso joka ei käytännössä ole paljoakaan muuttunut 50 vuoden aikana. Nimi precision johtuu siitä että siinä oli kitarantyyliin nauhat joka oli suuri mullistus kontrabasoon nähden ja nauhojen ansiosta oli helpompaa soittaa tarkemmin ja vireessä. Ei ollut kyllä maailman ensimmäinen sähköbasso, mutta ensimmäinen kaupallinen menestys. |
absqua 08.06.2005 13:44:50 | |
---|
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Groovelover 08.06.2005 20:44:04 | |
---|
Siinä ei ole mitään erikoista ja se on juuri precisionin erikoisuus. Aivan! Precision on ollut yksi alan standardeista yli 50 vuoden ajan ja sen tavallisimmassa muodossa sitä on valmistettu vuodesta 1957 asti. Precisionin hienous työkaluna on verrattavissa Telecasteriin siinä mielessä että molemmat ovat ominaisuuksiltaan äärimmäisen pelkistettyjä, niissä ei ole mitään turhaa. Precision: 4 kieltä, 1 mikki sekä volume ja tone, siinä kaikki. Ja ominaisuuksien vähyydestä huolimatta se on soittimena todella monipuolinen kun ajattelee kuinka monet Precisionin soittajat ovat luoneet sillä omintakeisen soundin itselleen: Carol Kaye, Jamerson, Duck Dunn, John Entwistle, Chuck Rainey, Paul Simonon, Kenny Gradney, Willie Weeks, ihan vain muutamia mainitakseni. Itse olen joidenkin välivaiheiden ja kokeilujen jälkeen siirtynyt takaisin Precisioniin, soitin aikanaan ensimmäiset 10 vuotta pelkästään Precisionilla ja nyt en ole pariin vuoteen mitään muuta bassoa soittanutkaan, ja sillä hyvä. Ja onhan se lisäksi mielestäni edelleenkin maailman kaunein bassodesign. =) |
Akkari 08.06.2005 20:48:32 | |
---|
Presarin erikoisuus on Plug'n'Play ominaisuus, joka toimii. Piuha kiinni ja baanalle. ...such is life... |
absqua 08.06.2005 22:08:55 | |
---|
Plug'n'Play eli Turkulaisittain: "Lyä sissä ja lue isämeirä" Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
hollstro 08.06.2005 22:23:04 | |
---|
|
Teijo K. 08.06.2005 22:24:23 | |
---|
Tää oli hieno! vieressä taitaa olla Acousticin 2x15 " kaappi. Sekin oli ennenvanhaan kova peli. Presari on vieläkin. Kyllä miulle kelpaisi se kaappikin. |
Öyvind 08.06.2005 22:41:07 | |
---|
Presarin erikoisuus on se, että se on hienoin ikinä valmistettu basso. |
Aki 10.06.2005 01:51:35 | |
---|
Presarin erikoisuus on se, että se on hienoin ikinä valmistettu basso. Höpö. Tosta nyt ei voi tota mieltä olla kukaan. Se on ku väittäis että musta on paras soittimen väri. Kokonaisuus toimii kyllä, mutta ei se miltään näytä. Ulkonäöllä kukaan ei paini edes samassa sarjassa Musarin kanssa. Kyllä jämpti on näin. Piste. :P -Aki. Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! |
hollstro 10.06.2005 11:28:33 | |
---|
Höpö. Tosta nyt ei voi tota mieltä olla kukaan. Se on ku väittäis että musta on paras soittimen väri. Kokonaisuus toimii kyllä, mutta ei se miltään näytä. Ulkonäöllä kukaan ei paini edes samassa sarjassa Musarin kanssa. Kyllä jämpti on näin. Piste. :P -Aki. No, musari on saman miehen kynästä lähtenyt steroidi-presari, jotta samaan piikkiin menee. |
Öyvind 10.06.2005 13:55:35 | |
---|
Höpö. Tosta nyt ei voi tota mieltä olla kukaan. Se on ku väittäis että musta on paras soittimen väri. Kokonaisuus toimii kyllä, mutta ei se miltään näytä. Ulkonäöllä kukaan ei paini edes samassa sarjassa Musarin kanssa. Kyllä jämpti on näin. Piste. :P -Aki. Stingray? Hyi helevetti. Ja sunbursti on hienoin väri soittimessa. |
Teijo K. 10.06.2005 17:39:03 | |
---|
Stingray? Hyi helevetti. Ja sunbursti on hienoin väri soittimessa. Se sitten aina lämmittää mieltä kun ihmiset antavat fiksuja kommentteja kuten "hyi helevetti". |
Wil-J 10.06.2005 17:46:58 | |
---|
Se sitten aina lämmittää mieltä kun ihmiset antavat fiksuja kommentteja kuten "hyi helevetti". Toki. Mua suuresti kuvottaa kaikki 6-kieliset sbassot, eritoten nauhattomat! Hyvi helevetti! Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
Teijo K. 10.06.2005 17:48:57 | |
---|
Toki. Mua suuresti kuvottaa kaikki 6-kieliset sbassot, eritoten nauhattomat! Hyvi helevetti! Mahtawaa! Minua oksettaa kaikki muut sbassot, paitsi ne mitkä on sattuman kautta tullut minun omistukseeni. Hyj, viekää kuvottavat ritsanne muualle, en halua nähdä tai kuulla niistä mitään! |
Wil-J 10.06.2005 17:49:17 | |
---|
Mahtawaa! Minua oksettaa kaikki muut sbassot, paitsi ne mitkä on sattuman kautta tullut minun omistukseeni. Hyj, viekää kuvottavat ritsanne muualle, en halua nähdä tai kuulla niistä mitään! Niijjustiin!!!! Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
Teijo K. 10.06.2005 17:49:49 | |
---|
Niijjustiin!!!! Kyä jämpti on näin! |
Wil-J 10.06.2005 17:51:05 | |
---|
Kyä jämpti on näin! Pitäytykäämme tässä! Olemme löytäneet totuuden varmimman ytimen! Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
hemmo 10.06.2005 17:52:41 | |
---|
Hyj, viekää kuvottavat ritsanne muualle, en halua nähdä tai kuulla niistä mitään! Tänx, kafru. Emmä sulle niittä olis antanukkaan. 8-= "Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
"Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva |