RokettiRollaaja 07.06.2005 01:29:11 | |
---|
Terve, mulla on jo muutaman vuoden pyörinyt nurkissa vanha Gibson G-3 basso. Se on luultavasti vm. -68. Basso kaipaisi remonttia, mutta se on siitä huolimatta erinomainen soitin. Onko teillä kellään vastaavaa laitetta ja missä hinnoissa nuo liikkuvat? Lapsi on terve kun se leikkii, mutta sairas jos se ei lopeta. |
2541 07.06.2005 02:18:49 | |
---|
|
Karlsson 07.06.2005 09:01:45 | |
---|
Siis tällainen? http://www.halkans.com/images/478gibson.jpg 1968 se ei voi olla, koska valmistus alkoi vasta 1975. Suomen hinnoista ei ole hajuakaan, aika harvoin noita vastaan tulee. G-3, Grabber ja Ripper (sama body ja kaula ? eri mikeillä) on ollu viimeaikoina musakauppahinnoilla siinä 700-800€. Kunnosta näemmä riippumatta. Vähän yläkanttiin hinnoteltu, munsta. "Teinillä seisoo aina!" -Wil-J |
fox 07.06.2005 10:10:14 | |
---|
G-3, Grabber ja Ripper (sama body ja kaula ? eri mikeillä) on ollu viimeaikoina musakauppahinnoilla siinä 700-800€. Kunnosta näemmä riippumatta. Vähän yläkanttiin hinnoteltu, munsta. G-3 ja Grabber pulttikaulalla, arrowhead-lavalla, Ripperit liimakaulalla ja normi-Giban lavalla..Ripperit 2 mikillä tosiaan, myös fretlessinä. Grabber yhdellä liukuvalla mikillä, Grabber G-3 kolmella ykskela-mikillä. |
Johnny Buzz 07.06.2005 11:10:51 (muokattu 07.06.2005 11:11:13) | |
---|
Multa löytyy juuri tuollainen kuvan basso, mutta vain puunvärisenä. Se on mun ensimmäinen basso, jonka ostin käytettynä vuonna 1999 muistaakseni noin 3 500 markan hintaan. Tällä hetkellä mulla on siinä flatit kiinni ja toimii kympillä. Vintagea kerrakseen. Ihq basso mun mielestä. Vähän turhan pyöreä kaulaprofiili mun makuun, mutta hyvin sillä vielä soittaa. G-3 on niin rujon kaunis, että ei voi olla pitämättä. Se arrow head lapa on ulkonäön kruunaava yksityiskohta. Ja soundi on kohallaan, kun siinä on kolme mikkiäkin.;) Harvasta bassosta sellasta löytyy. Tuuppaa muuten voimakkaamin sitä signaalia eteenpäin kuin useimmat aktiivibassot. Näin olen ainakin keikoilla huomannut tapahtuvan. Tuosta bassosta en tule ikinä luopumaan. Tästähän tuli oikein ylistys-postaus, mutta syytäkin sille on. www.soulstab.com
Soulstab live @ On the Rocks, Helsinki 26.4. w/ Lovestone (vapaa pääsy) |
Johnny Buzz 07.06.2005 11:12:56 | |
---|
Siis tällainen? http://www.halkans.com/images/478gibson.jpg 1968 se ei voi olla, koska valmistus alkoi vasta 1975. Suomen hinnoista ei ole hajuakaan, aika harvoin noita vastaan tulee. Kyllä noita mun mielestä jo ennen vuotta -75 on tehty. Gibsonilta kyselin tuon mun basson sarjanumeron perusteella valmistusvuotta ja sieltä sain vuosimalliksi 1974. www.soulstab.com
Soulstab live @ On the Rocks, Helsinki 26.4. w/ Lovestone (vapaa pääsy) |
J.Hollström 07.06.2005 12:15:45 | |
---|
Ihq basso mun mielestä. G-3 on niin rujon kaunis, että ei voi olla pitämättä. Se arrow head lapa on ulkonäön kruunaava yksityiskohta. Kiva jos tykkää. Mulle toi ei iske ei sitten millään, leipälapioksi tota joskus aikanaan pilkattiin. Nämä ei olleet kovinkaan kovassa huudossa joskus 80-luvulla, mutta nyt näyttää nostavan jonkun verran suosiotaan. En tosin ole soittanut ko. bassolla, mutta minulla toi kuuluu kategoriaan rumat ritsat. |
2541 07.06.2005 14:13:03 | |
---|
Kyllä noita mun mielestä jo ennen vuotta -75 on tehty. Gibsonilta kyselin tuon mun basson sarjanumeron perusteella valmistusvuotta ja sieltä sain vuosimalliksi 1974. No okei, katsoin vain pikaisesti infon http://www.gibsonbass.com/ :sta ja siellä mainittiin 1975. Pitäis varmaan katsoa dudepitistä, siellä ne tietää Gibsonin bassoista kaiken.:) 1968 on kuitenkin väärää tietoa. |
fox 07.06.2005 14:20:08 | |
---|
No okei, katsoin vain pikaisesti infon http://www.gibsonbass.com/ :sta ja siellä mainittiin 1975. Pitäis varmaan katsoa dudepitistä, siellä ne tietää Gibsonin bassoista kaiken.:) 1968 on kuitenkin väärää tietoa. 1973 valmistettu 1 Grabber, 39 Ripperiä. Ensimmäiset Grabber G-3:set valmistettu 1975, kokonaista 397 kpl. |
RokettiRollaaja 07.06.2005 17:17:42 | |
---|
Jep Jep, kiitos vastauksista. Basson vintagearvo varmaan kasvaa koko ajan joten täytyy harkita sen myymistä. Mailailen gibsonille ja kysyn erinäistä informaatiota siitä. Jos joku on kiinnostunut ostamaan kyseisen basson niin pistäkää pikaviestiä. Lapsi on terve kun se leikkii, mutta sairas jos se ei lopeta. |
RokettiRollaaja 07.06.2005 19:08:54 | |
---|
Gibsonin pojat pistivät mulle mailia takaisin, en tiedä yrittävätkö kusettaa, mutta basso ei kuulemma voi olla g-3 koska sarjanumero ei täsmää. Lapsi on terve kun se leikkii, mutta sairas jos se ei lopeta. |
hollstro 07.06.2005 19:33:45 | |
---|
Gibsonin pojat pistivät mulle mailia takaisin, en tiedä yrittävätkö kusettaa, mutta basso ei kuulemma voi olla g-3 koska sarjanumero ei täsmää. Tuskin ne yrittävät tällaista. Oletko katsonut numeron oikein? Jos sulla on kuvaa bassosta niin laita näkyville vaikka omakuvaan. Siten on helpompi arvioida hintaa. Oletus on että n. 700 € miinus se remppa minkä mainitsit. |
RokettiRollaaja 07.06.2005 21:45:42 | |
---|
Sarjanumero on otettu kaulan toselta puolen, muuta numeroa ei bassossa ole. Remppasin tänään koneiston itse. Pari piuhaa oli irronnut ja tallan osia vääntynyt mutta nyt laite toimii hyvin, tosin tone-nappi ei toimi koska en viitsinyt vetää siihen piuhoja. Huomenna käyn kerjäämässä jostain kameran ja pistän kuvia tänne. Lapsi on terve kun se leikkii, mutta sairas jos se ei lopeta. |
fox 07.06.2005 22:12:37 | |
---|
Gibsonin pojat pistivät mulle mailia takaisin, en tiedä yrittävätkö kusettaa, mutta basso ei kuulemma voi olla g-3 koska sarjanumero ei täsmää. Pistä sarjanumero mulle pikaviestillä, niin mä katton.. Jos et halua julkaista sitä foorumilla..(ei aina viisasta) |
2541 07.06.2005 22:16:27 | |
---|
Pistä sarjanumero mulle pikaviestillä, niin mä katton.. Jos et halua julkaista sitä foorumilla..(ei aina viisasta) Katsotko joltain sivustolta vai kirjasta? Jos netistä, niin laitappa linkkiä. |
pardy 07.06.2005 22:17:13 | |
---|
Katsotko joltain sivustolta vai kirjasta? Jos netistä, niin laitappa linkkiä. Seo foxi, kattoo päästään luulenma. |
2541 07.06.2005 22:29:05 | |
---|
Seo foxi, kattoo päästään luulenma. Ai niin, tietenkin. Ei se niin outoa ole, kyllä minäkin muistan joitain levyjen numeroita ulkoa.:) |
pardy 07.06.2005 22:34:58 | |
---|
Ai niin, tietenkin. Ei se niin outoa ole, kyllä minäkin muistan joitain levyjen numeroita ulkoa.:) Nojuu, kyllähän minäkin muistan joitakin puhelinnumeroita ulkoa. Ei se nyt niin outoa... |
Wil-J 07.06.2005 22:35:40 | |
---|
Nojuu, kyllähän minäkin muistan syntymäaikani ulkoa. Ei se nyt niin outoa... Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
fox 08.06.2005 02:20:26 | |
---|
Katsotko joltain sivustolta vai kirjasta? Jos netistä, niin laitappa linkkiä. On NIIN haastava juttu et oli katottava seuraavat: Bishopin ja Baconin kirjat, Vintage Traderin bulletiinit mitä löysin, ja vähän muitakin.. Sarjanumero jos on stanssattu (eli sillee "upotettu" siihen lapaan) on ihan 100-varmasti vuodelta 1973, mutta voi, Grabber G-3:sta (niillä 3 ykskela-mikeillä) alettiin tekemään tosiaan vasta 1975, ja koskapa 1975 tuli vähän toisenlainen systeemi sarjanumeroihin (onko siinä bassossa sarjanumero sellasessa ovaalissa??) ei sovi tuohonkaan.. Toki, koska sekä Grabber G-1 että just tuo G-3 ovat pulttikaulaisia, voitaisiin ehkä puhua kaulan vaihdosta.. Mutta taas, voi sentään, Grabber G-1 varsinaisesti tuli mallistoon 1974, tosin listojen mukaan 1973 tehtaalta lähti kokonaista yks Grabberi. Bassoa näkemättä en sano mitään...mutta voi, ettei nyt olis vaan jotain pielessä?? |