Funkie 05.06.2005 23:43:18 | |
---|
Niin tässä mietiskelin että en taida vaihtaakkaan vanhaa 4-kielistä pois vaan ostan sen viereen 5-kielisen (tai 6-kielisen mutta budjetti taitaa olla turhan tiukka). Eli, bassolla hintaa voisi olla siinä n.350e. Olen jo kysellyt näistä bassoista ja jazz bassoahan on ehdoteltu mutta 5 kielinen? Onko muuten 5-kieliset fender mex. jazzarit hyviä? Mutta kertokaa muistakin 5-kielisistä tähän hintaluokkaan. Basso ei saa olla aloittelijakäyttöön. :) |
Karlsson 05.06.2005 23:49:03 | |
---|
Valitettavasti toi B-kieli tuppaa halvimmissa olemaan aika onneton. Ja kalliimmissakin. Ja tosi kaalliissakin välillä. Esmes justiinsa räplättiin ton Kenyn kaa Squierin 5-kielistä bassoa, joka muten soundas hyvältä, mutta se B oli kuin eri soittimesta... Siis huonosta semmoiosesta. Eemil: "Mä teen nyt jotain legendaarista"
Vasara: "Ai me lähtään vai?" |
Teijo K. 05.06.2005 23:56:38 | |
---|
Niin tässä mietiskelin että en taida vaihtaakkaan vanhaa 4-kielistä pois vaan ostan sen viereen 5-kielisen (tai 6-kielisen mutta budjetti taitaa olla turhan tiukka). Eli, bassolla hintaa voisi olla siinä n.350e. Olen jo kysellyt näistä bassoista ja jazz bassoahan on ehdoteltu mutta 5 kielinen? Onko muuten 5-kieliset fender mex. jazzarit hyviä? Mutta kertokaa muistakin 5-kielisistä tähän hintaluokkaan. Basso ei saa olla aloittelijakäyttöön. :) 5-kielistä et saa tosta hintaluokasta kuin aloittelijakäyttöön. |
Funkie 06.06.2005 10:56:22 | |
---|
Ok, eli onko ne hyvien B-kielien omaavat soittimet sitten siinä 1000e korvilla? |
Niskamies 06.06.2005 10:59:32 | |
---|
Ok, eli onko ne hyvien B-kielien omaavat soittimet sitten siinä 1000e korvilla? Löytyy, mm. AVbass. Virallisesti semi-pro! |
Karlsson 06.06.2005 11:01:53 | |
---|
Ok, eli onko ne hyvien B-kielien omaavat soittimet sitten siinä 1000e korvilla? Tässä ei oikein mitään automaattista hintarajaa ole. Halvemmissa on huonoja B-kieliä enempi, mutta tietyn rahamäärän ylittäminen ei automaattisesti takaa jytinää. Eemil: "Mä teen nyt jotain legendaarista"
Vasara: "Ai me lähtään vai?" |
esukki 06.06.2005 11:13:00 | |
---|
Niin tässä mietiskelin että en taida vaihtaakkaan vanhaa 4-kielistä pois vaan ostan sen viereen 5-kielisen (tai 6-kielisen mutta budjetti taitaa olla turhan tiukka). Eli, bassolla hintaa voisi olla siinä n.350e. Olen jo kysellyt näistä bassoista ja jazz bassoahan on ehdoteltu mutta 5 kielinen? Onko muuten 5-kieliset fender mex. jazzarit hyviä? Mutta kertokaa muistakin 5-kielisistä tähän hintaluokkaan. Basso ei saa olla aloittelijakäyttöön. :) Thomanin netti kaupasta löytyy aika hyvän hintasia (laadukkaitakin) 5 kielisiä että sinne vaan kattomaan. |
Funkie 06.06.2005 11:28:38 | |
---|
|
Teijo K. 06.06.2005 11:30:27 | |
---|
Thomanin netti kaupasta löytyy aika hyvän hintasia (laadukkaitakin) 5 kielisiä että sinne vaan kattomaan. Sieltähän se on kätevä valita se soiva _yksilö_ niiden huonojen seasta. Not. Ennemmin katselisin noita käytettyjä vaikka torilta. |
bize 06.06.2005 13:08:19 (muokattu 06.06.2005 13:11:42) | |
---|
Jazz music can't get make of living in Finland as it might can be in America example. -teemujazz |
Typhus 06.06.2005 13:22:02 (muokattu 06.06.2005 13:22:47) | |
---|
Aika paljon yksilöistä tosiaankin toi B-kielen sointi kiinni. Ite löysin MIM Fenkun 5-kielisen jazzin mukavaan tarjoushintaan ja lähti ihan siksi mukaan ku oli niin mukava B-kieli :) oon testannu paria muuta ihan samaa mallia ja niissä oli kaikissa eroja. Edit: mutta oon silti suunnitellu sen virittäväni korkeemmalle :) "Play with your soul, Not only with your hands" |
L_Laiho 06.06.2005 18:37:56 (muokattu 06.06.2005 18:43:42) | |
---|
Halpa 5-kielinen. Yamahan rbx300 sarjan mallia joka maksaa pyöreesti 300€ ja on kuulemma todella hyvä hintaisekseen. Aktiivinen elektroniikka 2 humpparia. http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-170753.html tomosesta siis olisi kyse. Itse olisin ostanut kyseisen pelin, mutta sattui sopuhintainen käytetty eteen lähempää, niin jätin ostamatta. Jumala on ottanyt järjen pois ja pannut paskaa tilalle. |
Funkie 06.06.2005 23:01:35 | |
---|
Kannattaisiko; Mahdollisuus olisi ostaa käytetty 5-kielinen Washburn-basso, uutena maksanut jotain 700-800e ja nyt maksaa n.400e. Käytetty puolivuotta, eikä käytännössä ollenkaan jälkiä tai mitään. Onko Washburnit luotettavia bassoja? Hyviä yleensä? |
Teijo K. 06.06.2005 23:03:36 | |
---|
Kannattaisiko; Mahdollisuus olisi ostaa käytetty 5-kielinen Washburn-basso, uutena maksanut jotain 700-800e ja nyt maksaa n.400e. Käytetty puolivuotta, eikä käytännössä ollenkaan jälkiä tai mitään. Onko Washburnit luotettavia bassoja? Hyviä yleensä? Kannattaa jos on hyvä yksilö, noissa on hyviä ja huonoja. Testaa niin näet. Mielellään joku hyväksi tietämäsi basso mukana. |
rattledad 06.06.2005 23:16:49 | |
---|
Kannattaisiko; Mahdollisuus olisi ostaa käytetty 5-kielinen Washburn-basso, uutena maksanut jotain 700-800e ja nyt maksaa n.400e. Käytetty puolivuotta, eikä käytännössä ollenkaan jälkiä tai mitään. Onko Washburnit luotettavia bassoja? Hyviä yleensä? Joskus kokeilin halpaa, rumaa ja painavaa Washburnin 5-kielistä lähikaupassa, sustainia ainakin piisasi ja hookielikin tuntui soivan. Mutta tuosta on jo aikaa. Joku yamaha 280e: http://muusikoiden.net/jasenet/kuvaus.php?id=11576& Great guitars, amps, and microphones are a must. Crappy guitars, amps, and microphones are another must. (EQ 2/2005) |
markotetri 07.06.2005 19:09:00 | |
---|
Kokeilin muutama aika sitten asentaa wanhaan Asama-merkkiseen halpisbassoon (jossa on iso botne!) viiskielisen alakerran, niin että G-kieli jäi kokonaan pois. Toimi hyvin! Ja koska meikäläiselle basso on vaan basso, eikä soolosoitin, en jäänyt sitä korkeinta kieltä edes kaipaamaan. Onhan aina mahdollista mennä kaulalla ylöspäin jos tahtoo korkeita ääniä! :) Tosin vaihdoin sittemmin perinteisen kielityksen takaisin, kun ei ollut sellaista bändiä/projektia missä alakieltä olis tarvinnut... Artificiality is normal to the medium! |
jusunator 08.06.2005 01:34:39 | |
---|
Oletko kokeillut OLP merkkistä yksilöä? Itselläni on kyseinen ja paljon olen tykännyt. Hinta noin 380e |
Funkie 08.06.2005 11:11:26 | |
---|
En ole kokeillut OLP:itä, tosin kiinnostavia kyllä ovat ihan. |
hanipai 08.06.2005 16:39:27 | |
---|
Olen itsekin etsinyt bassoa ja nyt päädyin hinta-laatusuhteeltaan erinomaiseen Peavey Grindiin. Kannataa tsekata kyseinen basso. Varmaan yksi halvimmista neck-thru malleista. Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
Disparil 09.06.2005 01:17:20 | |
---|
Olen itsekin etsinyt bassoa ja nyt päädyin hinta-laatusuhteeltaan erinomaiseen Peavey Grindiin. Kannataa tsekata kyseinen basso. Varmaan yksi halvimmista neck-thru malleista. Itselläkin Peavey Grind NTB5 ( http://www.thomann.de/thoiw3_peavey_c5nt_prodinfo.html). Itse en oikein osaa sanoa juuta tai jaata kun en ole hirveän montaa bassoa ehtinyt testailla jotta voisi verrata, mutta eräs kaverini joka soittaa jo levyttäneessäkin bändissä tuumi että ihan pätevänoloinen peli. Viimeistelyssä vaan oli pieniä puutteita, esim. nauhanpäitä piti itse vähän hioa kun tuppasivat hankaamaan kädestä ihon rikki. |