Aihe: Warrelle kova case
1 2
Incarnation
19.04.2005 23:14:43 (muokattu 19.04.2005 23:16:04)
Olisi tarkoitus hankkia tuolle rakkaalleni (Warwick Corvette Standard 5) uusi kova case ja tarvitsisin nyt teidän apua.
Hintaluokka olisi siinä vähän 100€ päälle. Hakusessa ei siis ole mikään ultimaalista roudausta kestävä überalumiiniflightcasehärpästikkeli, vaan hyvä peruscase.

Olen katsellut SKB:n malleja:
SFR-4
http://www.skbcases.com/product/musical_instrument/freedom/sfr-4.html
(Mitä ihmettä tuo RH Only tarkoittaa?)

SKB-44
http://www.skbcases.com/product/musical_instrument/guitars/skb-44.html

Precisioneille ja Jazzeille nuo ovat suunniteltu, mutta kai Warrekin tuonne sujahtaa?

Muita ehdotuksia?
Rest in peace Dime
balzary
20.04.2005 08:27:20

right hand only. kyllä se skb on suht vähäisillä roudausmäärillä veljellä kestänyt tähän mennessä 10 vuotta.
M.Hanski
20.04.2005 08:28:59 (muokattu 20.04.2005 08:29:54)
Olen katsellut SKB:n malleja:
SFR-4
http://www.skbcases.com/product/musical_instrument/freedom/sfr-4.html

RH only meinaa, että sisuskalut ovat vain oikeankätiselle soittimelle rihdatut. Edit: Virkamies Keinänen ennätti luonnollisesti ensin ;) Itse kuljetin juuri samaa soitinta SFR-4:n tyylisessä casessa (vanhanmallinen SKB-44) eli sopii ihan hyvin.

SKB-44
http://www.skbcases.com/product/musical_instrument/guitars/skb-44.html

Mahtuu siis varmaan myös tähänkin.
J.L
20.04.2005 15:18:47

Joo SKB-ceissi on luultavasti ihan hyvä. Ja takuussa ainakin löytyy:

Lainaus SKB:n sivuilta:
Every SKB hardshell case is unconditionally guaranteed forever. That means, if you break it, we will repair or replace it at no cost to you. SKB cases have been on the road since 1977 and have spent a good deal of time flying equipment for military combat operations. These are tough cases built for a lifetime of service. You won't see this kind of coverage from other case companies.
Soittelen hullua mättyä näissä: Sethery & Maple Cross
balzary
20.04.2005 15:34:04

Joo SKB-ceissi on luultavasti ihan hyvä. Ja takuussa ainakin löytyy:

Lainaus SKB:n sivuilta:

heh, tähänköhän liittyy veljelle musaliikkeessä kerrottu kommentti "nää kestää vaikka tankilla ajais yli". en välttämättä uskaltais astua ko. casen kannen päälle koko painolla..
JK
20.04.2005 17:06:15
Jos noista mainitsemistasi valitset niin ota se SKB 44.
Mulla on omalla bassolla sellainen ja vaikuttaa varsin tukevalta. Siinä noissa kulmissa ja sivuilla tollaset vahvike"kohoumat".

Omassa bassossani tuo Case on ollut sen tekemisestä (1999) saakka. Nevalaisen Matti laittaa tekemiinsä soittimiin tuon casen vakiona mukaan.

En toki itsekään menisi 107 kg:n massallani päälle seisomaan.

Hyvin tuon on kuosissaan. Saranat on kohdillaan ja menee nätisti kiinni. Salpoja on kaikkiaan neljä. Painaa kyllä melko paljon, jos jotain miinusta pitäis sanoa.
"Älä kysele, pääset vähemmällä" -A.Anttila
Wil-J
20.04.2005 17:20:43
heh, tähänköhän liittyy veljelle musaliikkeessä kerrottu kommentti "nää kestää vaikka tankilla ajais yli". en välttämättä uskaltais astua ko. casen kannen päälle koko painolla..

Taitaa musaliikkeen pojilla yleensäkin ainoa motiivi olla että saa tavaraa myytyä. Ei tunnu niitä paljon kiinnostavan että mitä ne myy. Mutta siis tietty on poikkeuksiakin.
Niskamies
20.04.2005 19:36:31
Mä en tykkää kovista keisseistä hirveästi. Painavia, ja suojaus ei ole tarpeen mun "roudauksessa". Sadowskyn Ultralight case on kyllä loistava, pienen massansa takia, mutta käytän silti mielummin gigbagia. Jos olisi rahaa Incaseen...
Meitsi on meshissä.
Wil-J
20.04.2005 19:42:52 (muokattu 20.04.2005 19:42:59)
Mä en tykkää kovista keisseistä hirveästi. Painavia, ja suojaus ei ole tarpeen mun "roudauksessa". Sadowskyn Ultralight case on kyllä loistava, pienen massansa takia, mutta käytän silti mielummin gigbagia. Jos olisi rahaa Incaseen...

Siis hetkinen, eikös sulla ollut se flightcase takakontissa?
Niskamies
20.04.2005 19:43:49
Siis hetkinen, eikös sulla ollut se flightcase takakontissa?

Flightcase? Mä en ole koskaan omistanut flightcasea. Sadowsky tuli jenkeistä pussissa sisällä.
Meitsi on meshissä.
Wil-J
20.04.2005 19:47:32
Flightcase? Mä en ole koskaan omistanut flightcasea. Sadowsky tuli jenkeistä pussissa sisällä.

Mä muistin että sä olisit sanonut että flight case takakontissa ja sieltä otat aina gig bagin mukaan sitten. Kai se sitten oli joku muu...
Niskamies
20.04.2005 20:27:01
Mä muistin että sä olisit sanonut että flight case takakontissa ja sieltä otat aina gig bagin mukaan sitten. Kai se sitten oli joku muu...

Joo, mä sanoin sen. Mutta siis se oli Talkbassissa kuultu juttu, itse en siis tee niin.

Toi Sadowskyn ultralight on kyllä hyvä keissi. Tsekkaappas vähän samantyyliset Rockbagit, ne suojaavat hyvin ja ovat kanssa kevyitä:
http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/150/167/rc_20805_b.phtml

Juuri tosta bassoversiosta ei ole kokemusta, mutta ainakin kitaraversio vaikutti erinomaiselta.
Meitsi on meshissä.
Wil-J
20.04.2005 20:32:38
Joo, mä sanoin sen. Mutta siis se oli Talkbassissa kuultu juttu, itse en siis tee niin.

Aijahas, käsitin sitten väärin.

Toi Sadowskyn ultralight on kyllä hyvä keissi. Tsekkaappas vähän samantyyliset Rockbagit, ne suojaavat hyvin ja ovat kanssa kevyitä:
http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/150/167/rc_20805_b.phtml

Juuri tosta bassoversiosta ei ole kokemusta, mutta ainakin kitaraversio vaikutti erinomaiselta.

Vaikuttaa oikeastaan hyvältä. Ja hintakin on hyvä... Pitääpä tutustua ko. tuotteeseen...
Incarnation
20.04.2005 20:33:57
Omistan tällä hetkellä vähän kärsineen Rockbagin bassopussin, joka käytännössä toimii hyvin. Tahtoisin kuitenkin olla turvallisemmalla mielellä aina kun jätän basson lattialle suojuksensa sisään.
Pusseihin ja tuollaisiin softeihin en nyt siis oikein lämpene.

Mutta tuo SKB-44 tuntuisi ihan pätevältä näiden tietojen perusteella.
Rest in peace Dime
Niskamies
20.04.2005 20:36:43
Mutta tuo SKB-44 tuntuisi ihan pätevältä näiden tietojen perusteella.

No, sä sen kannat, en minä. Onneksi;) Itse en kyllä ostaisi ainoataakaan keissiä joka on tehty muovista, en vaan luota siihen että muovi kestäisi mahdottoman pitkään.
Meitsi on meshissä.
Incarnation
20.04.2005 20:38:56
No, sä sen kannat, en minä. Onneksi;) Itse en kyllä ostaisi ainoataakaan keissiä joka on tehty muovista, en vaan luota siihen että muovi kestäisi mahdottoman pitkään.

Kuten jo ensimmäisessä viestissä sanoin, roudausta ei (vielä) kerry viikottaista treenaamista lukuunottamatta paljoakaan.
Täytyy nyt kuitenkin puntaroita vielä.
Rest in peace Dime
Teijo K.
20.04.2005 20:53:49

Aika vähän se keissi painaa 4*10" kaappiin verrattuna. :)
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
Niskamies
20.04.2005 20:54:20

Niin painaakin, mutta 4x10" kaappia ei roudata ihan yhtä paljon kun bassoa:)
Meitsi on meshissä.
Wil-J
20.04.2005 20:55:48

Niin, on se muuten kumma että mieluusti kantaa jotain kivitalon kokoista härdelliä mukanaan, mutta bassoa ei viitsi pistää kunnon pakettiin ;)
ozmo
20.04.2005 21:24:47
Niin, on se muuten kumma että mieluusti kantaa jotain kivitalon kokoista härdelliä mukanaan, mutta bassoa ei viitsi pistää kunnon pakettiin ;)

Harvemmin joutuu jotain 4xkymppiä ympäri kaupunkia kantelemaan... :)
losers do the best they can... winners go home and fuck the promqueen!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)