Aihe: Fenderin viisikieliset MIM-jatsarit
1
TommiW.
21.06.2005 16:51:41
No niin.
Tommi tahtoo nyt kotiin viisikielisen jatsarin.
Tommi ottaisin nelikielisen, jos bändin pojat soittaisivat korkeammassa vireessä. Mutta kun ei niin ei.

Itselläni ei ole kokemusta Meksikossa duunatuista jatsareista, ja tahtoisin tietää onko ne ihan ritsoja vaiko ei.

Ostaisin jenkkimallin, jos olisi enemmän fyrkkaa, mutta Ampegit vei sen verran rahaa, ettei kehtaisi alkaa tonnia sijoittamaan bassoon.
Sheik Yerbooty
Teijo K.
21.06.2005 16:53:40

No niin.
Tommi tahtoo nyt kotiin viisikielisen jatsarin.
Tommi ottaisin nelikielisen, jos bändin pojat soittaisivat korkeammassa vireessä. Mutta kun ei niin ei.

Itselläni ei ole kokemusta Meksikossa duunatuista jatsareista, ja tahtoisin tietää onko ne ihan ritsoja vaiko ei.

Ostaisin jenkkimallin, jos olisi enemmän fyrkkaa, mutta Ampegit vei sen verran rahaa, ettei kehtaisi alkaa tonnia sijoittamaan bassoon.

Tommille ei ole kauheasti iloa niistä Ampegeista jos se ostaa 5-kielisen jossa b-kieli ei soi. ;) Osta jostain käytettynä esim. Beck...
"Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista."
-von Ranke.
viletti
21.06.2005 17:58:37

Oma meksikon jatsarini on ainaki ihan huippu, puut soi hyvin, kaula on suora, jne. Tallan ajattelin siihen jossain välissä vaihtaa, ja mikit. Mun jasso on kyllä nelikielinen. Veikkaan että nuissa on kyllä eroja yksilötasolla. Että ei voi kauheana yleistää että onko ne hyviä vai ei.
chief
21.06.2005 18:01:24
Oma meksikon jatsarini on ainaki ihan huippu, puut soi hyvin, kaula on suora, jne. Tallan ajattelin siihen jossain välissä vaihtaa, ja mikit. Mun jasso on kyllä nelikielinen. Veikkaan että nuissa on kyllä eroja yksilötasolla. Että ei voi kauheana yleistää että onko ne hyviä vai ei.

Mulla on kans aika hyvä nelikielinen meksikon jazzbasso vuosimallia n. -91. Siihen on vaihdettu EMG:n mikit ja ESP:n talla ja se soi aika hyvin. Viiskielisistä en osaa sanoa.
"It's the ear, not the gear. "
Volle
21.06.2005 21:47:13
Erään kaverini 5-kielistä jatsaria olen pikaiseen näpelöinyt. Muistaakseni se oli vieläpä meksikolainen (siis basso, ei tämä kaveri) ja ainakin silloiseen omaan Ibanez 5-kieliseen verrattuna jämäkän oloinen ja hyvä peli. Ibassahan oli vähän sellainen probleemi, että h-kieli oli vähän "löysä" saundiltaan, mutta ko. fender-yksilössä moisen vian puute vakuutti meikäläisen. En tosin ehtinyt pitkään testailemaan, enkä sähköllä. Kai siitäkin jotakin huonoa olisi löytynyt. :)
Nam.
Hughes
21.06.2005 21:50:12
Pankin kautta ostamaan Beckki.
MoParit on ihana asia.
Karlsson
22.06.2005 09:41:02
Pankin kautta ostamaan Beckki.

Jeah, kyllä lähtee!
"Tosi hotsex! Oot siis saletisti hot." -Tellu
TommiW.
22.06.2005 09:57:57
Jos tässä nyt pitää pankkiin lähtä (uudestaan) niin tilaisin jostain customshopista ainakin viissataakielisen tilubasson itelleni :)
Sheik Yerbooty
Typhus
22.06.2005 16:02:17
Yleensä Meksikon fenkuissa laatu vaihtelee joten sinun pitää vaan päästä testaamaan mahdollisimman monta. Itse löysin mukavan yksilön ja olen ollut todella tyytyväinen saundiin ja siihen H-kieleen :) ... Aluksi H-kieli tuntui vähän lötköltä muttakun kaupan setä sääti basson kaulaa niin kohta tuntui paljon paremmalta :) ... ja anto vielä sellasen tarjouksen että en voinu kieltäytyä :D ... www.mikseri.net/jessem tuola on jotain tänne muusikoiden.netin juttuihin äänitettyjä näytteitä... ja kaikki äänitetty ihan tuolla fenkulla :)
"Play with your soul, Not only with your hands"
Ocelot
24.06.2005 00:00:05 (muokattu 24.06.2005 00:00:46)
eikai mexico ja usa fenkkujen erona ole kuin se että mexicolaisten valmistajien pihasta puutuu mersu ja huvijahti :D ja omaan 4 kieliseen mexico fenkkuun olen ollut aika tyytyväinen, seku on ihan uus niin ei oikeen osaa sanoa ku yhtään keikkaa vielä heitetty, vois kyllä käydä kitaratohtorilla näyttää ku säädöt tuntuu välillä tökkivän, no, kitarat on yksilöitä.
Elämä on erillainen Basson soittajan silmin.
Niskamies
24.06.2005 00:07:04
eikai mexico ja usa fenkkujen erona ole kuin se että mexicolaisten valmistajien pihasta puutuu mersu ja huvijahti :D ja omaan 4 kieliseen mexico fenkkuun olen ollut aika tyytyväinen, seku on ihan uus niin ei oikeen osaa sanoa ku yhtään keikkaa vielä heitetty, vois kyllä käydä kitaratohtorilla näyttää ku säädöt tuntuu välillä tökkivän, no, kitarat on yksilöitä.

Erona on huonommat puut, huonommat raudat ja mikit, huonompi viimeistely, ja se että valmistajilla ei ole mersua eikä huvijahtia;)

Mutta se ei sano etteikö mexicofenkussa voisi olla parempi viimeistely tai saundi kuin usalaisessa vastaavassa. Soittimet ovat yksilöitä.
Virallisesti semi-pro!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)