Rokkinorsu 08.07.2005 21:35:58 | |
---|
Anteeksi tyhmä otsikko, ei siihe ny parempaakaan keksiny. Eli siis, tämmööstä ajattelin kysellä, että kuinka moni pasisti treenaa soittoaan ihan vaan rumpukompin päälle, oli se sitte sooloa tai ihan vaan komppaamista? Ja käyttääkö kukaan siinä mitään muuta kuin rumpukomppia alla, vai onko siinä jotain muutaki? Joo, varmaan tyhmä aihe, mutta rupes vaa kiinnostamaan, että käyttääkö kukaan tämmöstä treenausmuotoo. Norsu, jolta kärsä puuttuu.. ;) |
Wil-J 08.07.2005 21:38:27 | |
---|
Anteeksi tyhmä otsikko, ei siihe ny parempaakaan keksiny. Eli siis, tämmööstä ajattelin kysellä, että kuinka moni pasisti treenaa soittoaan ihan vaan rumpukompin päälle, oli se sitte sooloa tai ihan vaan komppaamista? Ja käyttääkö kukaan siinä mitään muuta kuin rumpukomppia alla, vai onko siinä jotain muutaki? Joo, varmaan tyhmä aihe, mutta rupes vaa kiinnostamaan, että käyttääkö kukaan tämmöstä treenausmuotoo. No yksin treenatessa on paha saada mistään rumpukomppia, mutta jos tarvetta jollekkin nakutukselle on, on metronomi varsin kätevä epeli. Mutta mulla menee niin että yksin treenaan ihan ilman mitään taustamökää ja bändin kanssa sitten bändin kanssa. Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
-jj- 08.07.2005 21:48:33 | |
---|
No yksin treenatessa on paha saada mistään rumpukomppia, mutta jos tarvetta jollekkin nakutukselle on, on metronomi varsin kätevä epeli. Mutta mulla menee niin että yksin treenaan ihan ilman mitään taustamökää ja bändin kanssa sitten bändin kanssa. Itsellä vähän sama hommeli, paitsi joskus otan studiolta mukaan pelkät rumpu- ja kitararaidat, notta voi vähän katsella kotona kuvioita. Yleensä teen kyllä senkin stuutiolla niin voi samalla kokeilla ja kuunnella heti perään että mitä tuli tehtyä. |
Progbass 08.07.2005 21:48:58 | |
---|
Ite imuroin jonkun midi biisin, poistan siitä bassoraidan ja sitten soitan sen kanssa. |
Rokkinorsu 08.07.2005 21:58:18 | |
---|
Siis tähän meinasin siis sitä, että tekee jollain ohjelmalla midi rummut ja soittaa sen päälle. Norsu, jolta kärsä puuttuu.. ;) |
Ihme Basisti 08.07.2005 21:59:48 | |
---|
(sori pientä mahd. typoa, ioon vähän käännis). Ite ainakin treenaisin rumpukomppoen kaa, mut kun on treenejä niin vähän, niin ei pääse rumpain kaa jammailemaan. Harjoittelisin kyllä rumpukomppien päälle, jos jostain löytyisi semmoisia. |
Wil-J 08.07.2005 22:01:02 | |
---|
Siis tähän meinasin siis sitä, että tekee jollain ohjelmalla midi rummut ja soittaa sen päälle. On se kyllä mun mielestä ainakin suunnaton vaiva joka biisiä varten kyhätä komppi, varsinkin kun en sitä osaa... Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
willie 10.07.2005 13:12:22 | |
---|
|
Teijo K. 10.07.2005 13:54:42 | |
---|
Jos ei nyt ihan rumpukonetta joka taloudesta löydy, niin tällä saa vähän helpotusta asiaan : http://www.pinkandaint.com/weirdmet.shtml Pieni ja simppeli köyhän miehen rumpukone :) Tämähän on mahtava peli! Saa treenailtua juuri kaikkia kivoja rytmejä. Dänks! + "Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista." -von Ranke. |
Samu S. 10.07.2005 14:36:23 | |
---|
Mä oon pienen ikäni soittanut bassoa konerumpujen kanssa. Siinä on sitten joskus oikeaan rumpaliin vähän totuttelua - mutta se on toinen tarina se. Viime aikojen suosikki nopeaan rumpukompin kyhäämiseen on ollut HammerHead, tuo mainio pc-rumpukone, johon löytyy mukavasti lisäsoundejakin. http://www.threechords.com/hammerhead/download.shtmlTulee vähän mieleen Tiktak soittamassa grungea. |
veeonkoo 10.07.2005 16:04:51 | |
---|
Sitten eräs, varmaan monen tuntema ohjelma, Guitar Pro, on yksi vaihtoehto. Ohjelmalla saa tehtyä juuri sellaiset midirummut kuin haluaa jos vain hieman harjoittelee. Voi kasvaa nuottienlukutaitokin samalla.. ainakin aikaarvojen osalta kun tekee rumpuja. http://www.guitar-pro.com/en/index.php sivulta saa ladattua kuppaisen demoversion jolla kuitenkin saa tallennettua 24 raidan edestä tavaraa. Riittävästi kuitenkin rumpukonetta varten. Vielä loppukehuiksi sanottakoon että mielestäni guitar pro on aivan uskomattoman kätevä ohjelma kunhan hommaa kokoversion jostakin. Itse en enää pystyisi reenaamaan ilman GP:tä. Mielestäni sitäpaitsi Guitar Pro:n käyttämä tabulaatuurien ja nuottien yhdistelmä on PALJON parempi kin normaalit nuotit, helpompi lukea ja sisältää kaiken olennaisen infon :P |
lxi 10.07.2005 23:00:34 | |
---|
Jos ei nyt ihan rumpukonetta joka taloudesta löydy, niin tällä saa vähän helpotusta asiaan : http://www.pinkandaint.com/weirdmet.shtml Pieni ja simppeli köyhän miehen rumpukone :) Olen kokeillut tätä joskus ennenkin, ja nyt muistan miksi viimekin kerralla käyttö jäi lyhyeen: time ei pidä hetkeäkään, nykii kuin eno kalassa. Vai toimiiko jollakulla paremmin? The fact that no one understands you doesn't make you an artist. kuunneltua |
Teijo K. 10.07.2005 23:31:21 | |
---|
Olen kokeillut tätä joskus ennenkin, ja nyt muistan miksi viimekin kerralla käyttö jäi lyhyeen: time ei pidä hetkeäkään, nykii kuin eno kalassa. Vai toimiiko jollakulla paremmin? Miulla tuntuisi toimivan ihan ok. "Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista." -von Ranke. |
bize 11.07.2005 13:56:22 | |
---|
Band in a box? Jazz music can't get make of living in Finland as it might can be in America example. -teemujazz |
Karlsson 11.07.2005 14:04:39 | |
---|
Band in a box? Mist ton muute saa? "Ei toi biisi huono ole. Se on ihan paska!" -Pahvisimpanssi |
willie 11.07.2005 18:04:44 | |
---|
Olen kokeillut tätä joskus ennenkin, ja nyt muistan miksi viimekin kerralla käyttö jäi lyhyeen: time ei pidä hetkeäkään, nykii kuin eno kalassa. Vai toimiiko jollakulla paremmin? Kyllä toi mulla toimii ihan moitteettomasti, ei mitään ongelmia. http://www.pinkandaint.com/weirdmet.shtml |