Aihe: Kaikki itkee Burtonia, miksei kukaan muista Pattersonia?
1
TommiW.
05.07.2005 14:46:19
Eli kun palstoilla on nyt käyty keskusteluja kuolleista soittajaguruista, kaikki mainitsee aina Burtonin.
En halua dissata Cliff-setää, minullekin ollut suuri vaikuttaja, muttei kukaan tunnu tietävän mitään Roger Pattersonista, joka siis soitti aikoinaan Atheist-nimisessä öö.. fuusiodeathmetaljazzhärö-orkesterissa.

Tämäkin hieno miesi kun henkensä menetti ennen aikojaan.

Ja joo joo, ei se soittanut kuin ekalla Atheistin levyllä, muilla soitti Tony Choy.

Mutta niin, onko kenellekään muulle tuttu mies, vai olenko minä ainoa epätoivoinen peelo, joka on kyseistä orkkaa kuunnellut temmi pystyssä?
Sheik Yerbooty
haukka_
05.07.2005 14:53:50
Et ole ainut. Atheist on kyllä Deathin ohella yksi parhaista uraa uurtavista dööds-bändeistä. Ja molemmissa oli mukana metallimaailman parhaita ellei jopa parhaat basistit. Pattersonin, Choyn ja DiGiorgion bassottelu on jotain mitä ei pidä koskaan unohtaa, saati sitten sivuuttaa olan kohautuksella.
human, all too fucking human.
Bassolow
05.07.2005 15:56:36
Syy on selvä. Metallica on tunnetumpi.
Hassu Iron Maideniin liittyvä oma kuva.
lxi
05.07.2005 18:32:16
Mutta niin, onko kenellekään muulle tuttu mies, vai olenko minä ainoa epätoivoinen peelo, joka on kyseistä orkkaa kuunnellut temmi pystyssä?

On, on ja et, et. Minulle vain kaksi myöhempää levyä ovat iskeneet lujempaa kuin Pattersonin ainoaksi jäänyt debyytti.

22-vuotiaana henki pois. On se ahdistavaa.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
kuunneltua
Leprosy
05.07.2005 21:42:12
Helvetin hyvä basisti oli, mutta myös minulle uppoaa paremmin myöhempi Atheist, tarkemmin sanottuna The Unquestionable Presence. Musiikiliisesti sekä basismillisesti. Toisaalta se on myös ainut levy mikä minulta oikeasti löytyy, muut ovat ämpäreinä.... mutta ehkä kohta saan nuo kaksi muutakin ihan oikeina versioina itselleni. Tietääkö kukaan miksei se Atheistin comeback sittenkään toteutunut muutama vuosi takaperin?

Patterson voisi muuten tällä hetkellä olla aika uskomaton virtuoosi. Jamppa ei tosiaan kovinkaan vanha ollut kun Atheistin eka nauhoitettiin ja hän soitti Shaeferin mukaan jatkuvasti! Aina kun soitin oli lähettyvillä jätkä tilutteli jotain omiaan. Ja pystyi käyttämään kaikkia neljää sormea (ei siis ilmeisesti pahemmin släppäillyt mutta eihän sitä nyt välttämättä metallissa tarvitakaan).

Harmi vaan että Atheist ei aikalaisilleen pahemmin uponnut. Suurin osa vaan haukkui niitä kun kaiken piti silloin olla niin vitin brutaalia eikä jazz/fuusio-vaikutteita pahemmin arvostettu.
lxi
05.07.2005 21:58:42
Ja pystyi käyttämään kaikkia neljää sormea.

Joidenkin lähteiden mukaan jopa viittä, niin että peukalo toimi demppaavana sormena tarpeen tullen. Tiedä sitten.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
kuunneltua
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)