Joonas 16.06.2005 19:47:33 | |
---|
Hyvät kanssabasistit! Onko kukaan koskaan asentanut bassoonsa useampia erilaisia mikkisettejä? Eikö periaatteessa pitäisi olla mahdollista heittää esimerkiksi presarin "mikit" jazzarimallisten mikkien väliin ja täyttää muutkin jäljelle jäävät koloset mikeillä ja kytkeä ne niin, että ne saa pois päältä ja päälle tarvittaessa vaikka yksi kerrallaan? Oon niin käsi näissä sähköhommissa.. Olen suunnitellut corvetelleni perinpohjaista mikkiremppaa, ja perskuta, miksi tyytyä yhdenlaiseen mikkisettiin, jos voi asentaa monta.. Joonas. Moon vanha kettu. Älä ammu mua. |
Wil-J 16.06.2005 19:48:54 | |
---|
Hyvät kanssabasistit! Onko kukaan koskaan asentanut bassoonsa useampia erilaisia mikkisettejä? Eikö periaatteessa pitäisi olla mahdollista heittää esimerkiksi presarin "mikit" jazzarimallisten mikkien väliin ja täyttää muutkin jäljelle jäävät koloset mikeillä ja kytkeä ne niin, että ne saa pois päältä ja päälle tarvittaessa vaikka yksi kerrallaan? Oon niin käsi näissä sähköhommissa.. Olen suunnitellut corvetelleni perinpohjaista mikkiremppaa, ja perskuta, miksi tyytyä yhdenlaiseen mikkisettiin, jos voi asentaa monta.. Joonas. No voi tietty, mutta se sitten että kuinka hyviin kohtiin ne saa sijoitettua ne mikit ja kuinka törkeän ruma siitä tulee ovat eri asioita. Ja ei varmaan 3 tai 4 mikkiä enempää saa menee, paitti piezo. Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
pardy 16.06.2005 19:52:57 | |
---|
No voi tietty, mutta se sitten että kuinka hyviin kohtiin ne saa sijoitettua ne mikit ja kuinka törkeän ruma siitä tulee ovat eri asioita. Ja ei varmaan 3 tai 4 mikkiä enempää saa menee, paitti piezo. No siis neljä nyt menee helposti, kaks tuplaykskelasta vaan. Siis niiku arva teki, kaks ykskelasta samoihin kuoriin. Ja sitte vielä vaikka P-mikki keskelle, ja piezot tallaan, ni vot! |
Wil-J 16.06.2005 19:54:41 | |
---|
No siis neljä nyt menee helposti, kaks tuplaykskelasta vaan. Siis niiku arva teki, kaks ykskelasta samoihin kuoriin. Ja sitte vielä vaikka P-mikki keskelle, ja piezot tallaan, ni vot! Niin no jos lasket tollasen kahdeksi mikiksi, sehän on sama kun humbuckeri sitten, paitsi jos on säädöt molemmille keloille tavallaan, tai siis. Vai, häh... Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
M.Hanski 16.06.2005 19:56:00 (muokattu 16.06.2005 19:56:21) | |
---|
|
Joonas 16.06.2005 19:56:11 | |
---|
No voi tietty, mutta se sitten että kuinka hyviin kohtiin ne saa sijoitettua ne mikit ja kuinka törkeän ruma siitä tulee ovat eri asioita. Ja ei varmaan 3 tai 4 mikkiä enempää saa menee, paitti piezo. Ei näin rumalla jätkällä tarvii kaunista soitinta ollakaan :) Lähinnä ajattelin, jotta jos vaihtasin noi warren MECit joihinkin pätskympiin j-mikkeihin ja ruuvaisin väliin jonkinsorttiset p-malliset mikit. Sitten tarttis saada joka mikille oma volumepotikka, mikä tietty lisää potikoiden määrää. Mutta mitä enemmän potikoita, sen coolimpaa (ai ei vai?). No tekee potikat jostain pienemmistä palikoista kuin noi warren standardit, ni ei näy kauas (ja tietty jos vielä puusta ne tekis...) J. Moon vanha kettu. Älä ammu mua. |
Wil-J 16.06.2005 19:57:41 | |
---|
Ei näin rumalla jätkällä tarvii kaunista soitinta ollakaan :) Lähinnä ajattelin, jotta jos vaihtasin noi warren MECit joihinkin pätskympiin j-mikkeihin ja ruuvaisin väliin jonkinsorttiset p-malliset mikit. Sitten tarttis saada joka mikille oma volumepotikka, mikä tietty lisää potikoiden määrää. Mutta mitä enemmän potikoita, sen coolimpaa (ai ei vai?). No tekee potikat jostain pienemmistä palikoista kuin noi warren standardit, ni ei näy kauas (ja tietty jos vielä puusta ne tekis...) J. No sellaset stäkked potikat! Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
Joonas 16.06.2005 19:59:03 (muokattu 16.06.2005 19:59:26) | |
---|
No sellaset stäkked potikat! ? hä EDIT:siis sellaset mikkä on päällekäin? Moon vanha kettu. Älä ammu mua. |
Wil-J 16.06.2005 19:59:49 | |
---|
? hä EDIT:siis sellaset mikkä on päällekäin? Just! Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
pardy 16.06.2005 20:00:22 (muokattu 16.06.2005 20:00:59) | |
---|
EDIT:siis sellaset mikkä on päällekäin? Just ne, esimerkkejä löytyy vaikka Guuglettamalla "stack missionary sex". |
N_Bates 16.06.2005 20:05:00 | |
---|
Mäkin oon kiusannut itseäni tommosella idealla. Siis että vipua kääntämällä basso muuttuis musarin ja presarin välillä noin sähköosaton osalta. Jos oma musari ei ois niin perkeleen kallis niin saattaisin hyvinkin kaivertaa siihen p-mikille tilan. Mut oon kyllä aika varma että nää tämmmöset hommat ei loppujenlopuks toimi kovin hyvin. Paljon hauskempaa on kuitenkin omistaa sekä passo että musari. Everything I know is wrong
Everything I do, it just comes undone |
pardy 16.06.2005 20:07:04 | |
---|
Mäkin oon kiusannut itseäni tommosella idealla. Siis että vipua kääntämällä basso muuttuis musarin ja presarin välillä noin sähköosaton osalta. Jos oma musari ei ois niin perkeleen kallis niin saattaisin hyvinkin kaivertaa siihen p-mikille tilan. Mut oon kyllä aika varma että nää tämmmöset hommat ei loppujenlopuks toimi kovin hyvin. Paljon hauskempaa on kuitenkin omistaa sekä passo että musari. Ei vaan ostat käytetyn olpin ja teet siitä ultimate-rizan! |
Joonas 16.06.2005 20:07:58 (muokattu 16.06.2005 20:09:50) | |
---|
Juu-u. Eikun mikkejä valkkailemaan ja saarnia sahailemaan ja sähkömiesten kanssa mikityksiä suunnittelemaan. Onko tietoa, onko toi tossa setissä oleva J-mallinen mikki kaulaan vai tallaan? Onko jollakulla kokemusta näistä EMG:n settien toimivuudesta. http://www.emginc.com/displayproduc … amp;categoryid=31&catalogid=177 EDIT: tallaan näyttäs menevän... Moon vanha kettu. Älä ammu mua. |
pardy 16.06.2005 20:09:45 | |
---|
Onko tietoa, onko toi tossa setissä oleva J-mallinen mikki kaulaan vai tallaan? Tallaan. |
hemmo 16.06.2005 20:18:09 | |
---|
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
"Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva |
sirdickyj 16.06.2005 20:38:33 | |
---|
Hoho! 4 mikkiä ja 3 piuhaa styrkkariin. Oikke! Varmaan "styrkkareihin" olis oikeempi sanavalinta? WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
hemmo 16.06.2005 20:50:41 | |
---|
Varmaan "styrkkareihin" olis oikeempi sanavalinta? 'ttu joo. Styrkkariloihin. "Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
"Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva |
mr.bungle 16.06.2005 21:06:51 | |
---|
Hyvät kanssabasistit! Onko kukaan koskaan asentanut bassoonsa useampia erilaisia mikkisettejä? Eikö periaatteessa pitäisi olla mahdollista heittää esimerkiksi presarin "mikit" jazzarimallisten mikkien väliin ja täyttää muutkin jäljelle jäävät koloset mikeillä ja kytkeä ne niin, että ne saa pois päältä ja päälle tarvittaessa vaikka yksi kerrallaan? Oon niin käsi näissä sähköhommissa.. Olen suunnitellut corvetelleni perinpohjaista mikkiremppaa, ja perskuta, miksi tyytyä yhdenlaiseen mikkisettiin, jos voi asentaa monta.. Joonas. Magneettikenttä vois dempata ylempiä harmoonisia pois, mutta toisaalta jos pistää EMG:t tms vähäkelaiset aktiivimikit, niin mikäs siinä. Basson jälleenmyyntiarvo tosin romahtaa. bassolla hanuriin |
pardy 16.06.2005 21:57:50 | |
---|
Magneettikenttä vois dempata ylempiä harmoonisia pois, mutta toisaalta jos pistää EMG:t tms vähäkelaiset aktiivimikit, niin mikäs siinä. Basson jälleenmyyntiarvo tosin romahtaa. Tai päinvastoin kasvaa, siinähän saa jo pelkistä mikeistä kun myy ni montasataa. Ite bassosta ei sit varmaan paljookaa mutta ei haittaa mua, mulle siis sitte tarjoot sitä ku lyllästyt! ;) |
Niskamies 16.06.2005 22:57:27 | |
---|
Onkos kukaan muuten kokeillut Fender Stuart Hamm signaturea? Siinähän on kaksi jassomikkiä ja presarimikki. Virallisesti semi-pro! |