Aihe: ibanez K5sol 1 | |
---|---|
![]() 11.05.2005 21:26:12 | |
onko kokemuksia tästä kornin fieldyn suunnittelemasta bassosta..? olen ostamassa tässä lähiaikoina (loppukesästä) viisikielistä enimmäkseen hevinsoittoon,mutta funkkiin ja rokkiinkin pitäisi jonkun verran taipua.. luulisi että siinä on aika raskaan mureat soundit ja että sen pystyisi laskemaan huoletta A:han koska fieldy on sen kerran suunnitellut.. Thomannilla 899e.. halpa vaiko kallis? siinähän on varmaan vähintään satanen ilmaa koska on jonkun "julkkiksen" suunnittelema.. haulla en oikein mitään löytänyt.. persettä reikään | |
![]() 11.05.2005 21:30:51 | |
Noh, Itse en ole kuullut kuin huonoa tuosta.kuulemma hintaansa nähden riistoa. kannattaa katsoa nyt nämä uudet ibanezin SR sarjalaiset jotka ovat oikeestaan sama basso mutta sisältävät (paremmat?) Bartolinin mikit. http://www.thomann.de/thoiw3_ibanez … sr505bm_5string_ebass_prodinfo.html "Vita est vitae" | |
![]() 11.05.2005 23:27:34 | |
Oli muistaakseni ton 899e Levytukussa, tai ei ainakaa paljoa tosta heitä. Ei kannata Saksasta tilata kun Suomesta saa samaan hintaan ja voi testata kaupassa. Jos Ibanez pitää olla niin suosittelen myös tsekkaamaan nuo uudet SR ja BTB sarjan bassot. Don't break the groove. | |
![]() 12.05.2005 10:06:50 | |
Itseasiassa Levytukusta sen saa alta 800 euron, oliko jotain 765 tai jotain sinnepäin. Itsekin oli aikomuksena ostaa sellainen, mutta budjetti ei aivan antanut myöden, joten tilasin Levytukun kautta Tampereen Musiikkiin SR-505:n jonka pitäisi olla aika käypä peli. Mutta kyllä tuo K-5 varmasti ajaa asiansa ja saundissa riittää säätövaraa. Itse olen kuullut kehuja enemmän kuin lokaa. Kannattaa testata. "Tykkään alapäästä" | |
![]() 12.05.2005 10:10:12 | |
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ?c=35&t=42479&o=0&co=30 tuolla olikin jo aiempaa juttua tästä mallista "Tykkään alapäästä" | |
![]() 13.05.2005 11:03:57 (muokattu 13.05.2005 11:08:59) | |
Noh, Itse en ole kuullut kuin huonoa tuosta.kuulemma hintaansa nähden riistoa. kannattaa katsoa nyt nämä uudet ibanezin SR sarjalaiset jotka ovat oikeestaan sama basso mutta sisältävät (paremmat?) Bartolinin mikit. http://www.thomann.de/thoiw3_ibanez … sr505bm_5string_ebass_prodinfo.html Tuota tuli testattua kun käväisin tässä vähän aikaa sitten tuolla Levytukussa. Oli oikein mukava kaula ja hyvä soittotuntuma, tykkäsin. En testannut kylläkään sähköjen kanssa, sillä olen aika huono basisti. Kuitenkin itse olen katsellut 5-kielistä bassoa tässä huvikseni, vaikkei budjetti vielä anna myöten sen vertaa että basson saisin, ja tuo on tähän asti testaamistani ollut paras. Kielet oli vaan vähän löysät ja rätisivät kovasta tatsistani nauhoihin, mutta tuo nyt on helposti fiksattavissa. Kielet oli mielestäni mukavan lähellä toisiaan, kun tosiaan kitaristi olen, ja joissain testaamissani 5-kielisissä oli oikeat kanjonit kielien välissä, ei ollut ollenkaan kiva soittaa. Suosittelen että ainakin kokeilet. Itse sain melko pahan Gasin tuosta. Ja tämä siis kitaristin näkökulmasta. E: Hetkinen, testasin siis samanlaista kuin Thomannin kuvassa, mutta tuo selitys ei oikein matchaa, mukamas liekkivaahterakansi lehmusbodyllä. Testaamani oli kyllä ihan mahonkia. Eli tuo kyseessä: http://www.ibanez.co.jp/world/products/eb/page/SR505_BM_a_e_u.html Eikö tuo K5 muuten ole vain jonkun vanhemman Soundgearin hieman muuteltu malli, muistan lukeneeni että se malli ei koskaan ollut arvostettu tai suosittu, ja siksi sen tuotanto lopetettiin. Mikä ois coolimpaa ku se et paavi tulis prätkällä nahkakledjuissa messuun? Ei mitään pellejä verhoja vaateina vaan kunnon niiteistä väsätty risti rotsin selässä! -Helvetinpartaterä | |
![]() 13.05.2005 13:24:27 | |
kävin ruokiksella levytukussa tota bassoatestaamassa. säädöt on sen verran huonot, että en mä siitä mitään kuvaa saanu. kielet rätisee otelautaan ihan koko ajan ja H-kieli oli aika lerppu. en testannu vahvarin kanssa. jos ny 5-kielinen ibanez pitää olla, niin mun mielestä se käytetty "custom made"-iba levytukussa oli parempi. Bob - not war! | |
![]() 19.05.2005 12:03:39 (muokattu 19.05.2005 16:28:27) | |
Ibanez K5 (fieldy-signature) Mielestäni hinta/laatusuhde on tässä bassossa kohdallaan, (soi jopa puhaltamalla, testattu on :) ) Bassossa on itsessään laaja soundin säätöskaala, laajuutta löytyy hyvinkin kirkkaasta soundista matalaan jyminään saakka. Näyttää ja tuntuu myös hyvältä. Minun on vaikea verrata k5:sta muihin Ibanezin uudempiin 5-kielisiin malleihin, koska niillä en ole soitellut. K5 Tuli Thomannilla hieman huonoissa säädöissä meikäläiselle, mutta nyt säädöt on kunnossa ja basso on uskomattoman helppo ja kevyt soittaa. H-kieli soi ainakin minulla hyvin puhtaasti. Tyytyväinen olen kyllä hankintaani, mutta en tietenkään ala väittämään ylivertaiseksi koska en tunne nykypäivän 5-kielisien tarjontaa tarpeeksi hyvin. En sanoisi, että ko. basson hinnassa olisi liikaa ilmaa koska en itse sitä pitänyt mitenkään liian kalliina. En minä sitä kuitenkaan ylihintaisena pidä tasoonsa nähden, varmasti muitakin hyviä 5-kielisiä bassoja on tehty tähän hintaluokkaan, K5 on vain mielestäni hyvä ja kaunis vaihtoehto. Kokopitkän nauhoituksissa K5:ni on jo ehtinyt käymään ja oli kaverini kommenttien mukaan palvellut niissäkin tarkoitusperissä hyvin. Suosittelen koesoittoa, koska kyllä bassoihinkin aina mahtuu niitä ikäviä manantaipäivän malleja. Elixirin muovipäällysteiset kielet tulivat basson mukana, moisiin en ollutkaan koskaan aikaisemmin törmännyt, mutta nyt tuskin enää alan muunlaisia tuohon bassoon ostamaan, kielet pitävät kirkkaan soundinsa pitkään ja puhdistus onnistuu helposti märällä rätillä. Kokonaisuutena olen edelleen bassohankintaani tyytyväinen, puoli vuotta sillä on nyt tullut soiteltua. Ei se tästä. | |
![]() 02.07.2005 11:26:11 | |
Omat kokemukset ovat enemmän kuin hyviä. Voi tietysti olla että tässä hintaryhmässä laatu heittelee tapauskohtaisesti mutta tuo olazeban yksilö oli kyllä aika hemmetin hyvä. Toivottavasti omanikin. Sanokoon akkojen juorut mitä sanoo, mutta jos Valtosen Tuomo (sundi coop miäs) sanoo että parempi ääni ja pito(äänen kesto yhdellä otteella) ku viime levyllä(jossa oli sting ray käytössä) nii se kelpaa mulle. Thomannin hinnassa maksaa muovipäällystetyt kielet hieman ekstraa. Käsittääkseeni hinnat suomessa tiputeltu kohilleen. Tilattua saa ihan fazeriltakin, mulla kesti 2 vuorokautta saaha se paikalle(aika jees). Jos joku on mieltynyt enemmän SR 505n soundeihin niin mulla kyllä myynnissä...hinnasta voidaan neuvotella. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)