Aihe: Halpoja ja hyviä multiefektejä bassolle??
1 2 3
_Blackened_
28.01.2005 20:08:41 (muokattu 28.01.2005 20:09:22)
En löytänyt hausta tälläista kysymystä,joten lisäsin sellaisen.Elikkäs tuli tuossa yhtäkkiä pienoinen himo jonkinlaiseen multiefektiin bassolle.Jos viitsisitte laittaa esim.linkkejä tai vaan juttua yms.
"Big city nights..."
chief
28.01.2005 20:13:07
Häh?
_Blackened_
28.01.2005 20:16:15
kiitän... :)
"Big city nights..."
_Blackened_
28.01.2005 20:22:33
niin ja sitten tietysti olisi ihan kiva jos joku tietäs esim.jonkun sivun jossa olisi ääninäytteitä eri multiefekteistä.
"Big city nights..."
Mosse 91
28.01.2005 21:20:40

Kokeile tuolta: http://line6.com/podxtlive/audioVideo.html

Siinä on podin näytteitä..
Teijo K.
28.01.2005 22:02:02

Halpa ja hyvä = impossible. Halpa ja ok tai halpa "kyllähän tällä efektien käyttöä testailee" voisi vielä onnistuakin.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
Johnny Buzz
29.01.2005 00:55:54

Halpa ja hyvä = impossible. Halpa ja ok tai halpa "kyllähän tällä efektien käyttöä testailee" voisi vielä onnistuakin.

Tähän vois melkein sanoa myös, että multiefekti ja hyvä = impossible. Multiefektit on aina kompromissiratkaisuja oikeista speduista ja efekteistä.
www.soulstab.com
Soulstab live @ Operaatio:Live, Down Town, Turku 18.2.2005 w/ Rozzy Randall and the Roller Bastards
Teijo K.
29.01.2005 01:02:45

Tähän vois melkein sanoa myös, että multiefekti ja hyvä = impossible. Multiefektit on aina kompromissiratkaisuja oikeista speduista ja efekteistä.

Minulla oli joskus sellainen multiefekti, jossa oli pakattu vain muutama erillinen pedaalia samoihin kuoriin. Se oli vielä ajalla ennen digipedaaleita. Chorus, kompressori, flanger ja joku mitä en enää muista. Se oli minusta ihan hyvä.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Johnny Buzz
29.01.2005 01:10:00

Minulla oli joskus sellainen multiefekti, jossa oli pakattu vain muutama erillinen pedaalia samoihin kuoriin. Se oli vielä ajalla ennen digipedaaleita. Chorus, kompressori, flanger ja joku mitä en enää muista. Se oli minusta ihan hyvä.

Juu, tuollainen onkin varmasti ihan paikallaan. Itse tarkoitin noita digihimmeleitä. Tuo sinun mainitsemasi esimerkkihän on periaatteessa sama kuin useampi peräkkäinen pedaali, mutta vain yksissä kuorissa.
www.soulstab.com
Soulstab live @ Operaatio:Live, Down Town, Turku 18.2.2005 w/ Rozzy Randall and the Roller Bastards
Teijo K.
29.01.2005 01:27:45

Juu, tuollainen onkin varmasti ihan paikallaan. Itse tarkoitin noita digihimmeleitä. Tuo sinun mainitsemasi esimerkkihän on periaatteessa sama kuin useampi peräkkäinen pedaali, mutta vain yksissä kuorissa.

Jeps ja ei ihan halpa sitten taas. Tosin vähän halvempi kuitenkin kuin neljä erillistä pedaalia.

Oliskohan jossain vastaava. Haluaisinkin nyt ne lapsuuden soittokamat takaisin. Ne oli hyviä.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
absqua
29.01.2005 03:08:41
Oliskohan jossain vastaava. Haluaisinkin nyt ne lapsuuden soittokamat takaisin. Ne oli hyviä.

Mä taas haluaisin lapsuuden korvat takaisin...
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Keny
29.01.2005 10:32:56

Komppaan...hyvin sanottu.

Joo niinku arvakin jo sano niin halpaa ja hyvää multiefektiä ei oikeen ole,ei edes kallista munsta.Yleensä pilaavat vaan basson soundin eikä juuri bändisoitossa tarvii.
Himassa voi olla ihan hauska sellasella leikkii ja voi jostain hassusta soundista saada jopa biisi idean.

Toisaalta voi olla hyvä hankkii sellanen niin sitte löytää ne parit efektit mitä haluu ja hommaa ne myöhemmin erillisinä speduina.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Teijo K.
29.01.2005 11:41:26

Mää en niillä omillani tekisi kyllä mitään, koska niin puukorvat ne oli. Hävettää kuunnella vanhoja demoja.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
sirdickyj
29.01.2005 11:48:56
Ei ne kaikki multiefektit mitään paskoja ole, esim. jonku Eventiden ku laitat peliin niin oikein käytettynä on taatusti kova peli. Mutta se onkin kaukana halvasta, ja sen käytön opettelu on suurinpiirtein samanlaisen vaivan takana kuin että opettelis uudestaan soittamaan.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
...And Justice For All
29.01.2005 13:26:08
Enpä tiedä onko tämä niin ehekti mutta pod bass systeemi. Hyvin pelaa. Tai sitten jos haluat halpaa ja huonoa nin zoomin 505 ll bass-versio...;)
...And Justice For All
Olli.M
29.01.2005 13:47:32
Ei vanhoja pitäisi häpeillä. Päinvastoin, tulisi olla ylpeä miten pitkä matka on edistytty. (jos on edistynyt). Sitäpaitsi kyllähän niitä kuunnellessa aina hymyilyttämään alkaa.
Solemmie.
Zarmo
29.01.2005 14:52:10

Varsin edukas "multiefekti": http://www.behringer.com/FX100/index.cfm?lang=ENG
Varmaan tuolla pääsisi alkuun hyvin selvyyteen siitä, että mitä sitä voisi kenties haluta.
Hullu basisti
08.02.2005 07:41:09
Itse en tarvi kun paria spedua. Toinen on jo hankittu ja toinen on vasta suunnitteilla. Anyway, mun mielestä kannattais hankkia joku esim. Morleyn särö/wahi/volume pedaali samoissa kuorissa ja siihen sitten lisäksi joku chorus tai envelopefiltteri jos niitä tarttee (ja siltikään sulla ei ole kuin vasta kolme spedua lattialla). Tulee ehkä hieman kalliimmaksi kuin multiefektipöristin, mutta lopputulos voisi olla parempi.
Niskamies
08.02.2005 10:08:00
Itse tässä funtsin että joku multiefektin tapanen olisi ihan kiva harjoittelua varten, voisi luureilla soittaa omassa huoneessa eikä muita häiritsisi. Line kutosen Bass POD tai Boss GT-6B voisi olla hyviä vaihtoehtoja, mutta niiden hinta onkin 400-500, ja siihen ei tartte kun pikkasen satsata lisää ja saa jo todella hyvän pikkukombon. Joten taitaa multiefekti jäädä täältäkin hommaamatta.
Meitsi on meshissä.
balzary
08.02.2005 10:11:15

Itse tässä funtsin että joku multiefektin tapanen olisi ihan kiva harjoittelua varten, voisi luureilla soittaa omassa huoneessa eikä muita häiritsisi. Line kutosen Bass POD tai Boss GT-6B voisi olla hyviä vaihtoehtoja, mutta niiden hinta onkin 400-500, ja siihen ei tartte kun pikkasen satsata lisää ja saa jo todella hyvän pikkukombon. Joten taitaa multiefekti jäädä täältäkin hommaamatta.

kuulokereenaukseen oli se ebs:n di-loota todella kätevä ja sille vois olla muutakin käyttöä. hintaa tietty on saman verran.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)