Aihe: Celpo kombo?
1
öl m
17.07.2005 14:19:31
Bassokomboa (yhden miehen roudattavaa) etsiskelen, tehoa pitäis löytyä vähintään se parisataa W, mieluusti yli, lineout, hinta alle 1000€. Mitäpä suosittelette?
"A way a lone a last a loved a long the (...) riverrun, past Eve and Adam's, from swerve of shore to bend of bay, brings us by a commodius vicus of recirculation back to Howth Castle and Environs."
Nazareth
17.07.2005 16:02:13 (muokattu 17.07.2005 16:02:42)
Gallien Kruegerista oon mä ainaki kuullu hyvää.

edit: No päh, en ottanu selvää onks niissä line-out.
No päh! IMIK #27
Olli.M
17.07.2005 16:16:00
"(Kyllä, todennäköisesti soitan vähintään yhtä hyvin kuin entinen basistinne, ellei se ollut Lauri Porra tai Billy Sheehan)" -Wasara.
rickenbacker
17.07.2005 17:17:17

poppamies
17.07.2005 18:37:15 (muokattu 17.07.2005 18:47:26)

http://www.thomann.de/artikel-177955.html

Olen soittanut yhden keikan Ampegin combolla, ei ihan tuollaisella mutta 1x15" vastaavalla. Ei kyllä.mitenkään vakuuttanut. Kyllä tonnilla saa parempia. Osta joku 4x10" kaappi 500€ ja Gallien Krueger "Backline 600" nuppi 333€ niin olet pitkään tyytyväinen ja roudauskin on siistimpää.
Niin ja Gallien Kruegerissä on tietenkin line out mutta lisäksi vielä sisäänrakennetu DI boxi, eli balansoitu lähtö.
GK nuppi antaa 300w 4 ohmiin mutta painaa vain alle 6 kg.
http://www.harmony-central.com/Bass … n_Krueger/Backline_600_Head-01.html
G strings are for strippers
Teme007
17.07.2005 20:00:12
http://www.thomann.de/artikel-177955.html

Olen soittanut yhden keikan Ampegin combolla, ei ihan tuollaisella mutta 1x15" vastaavalla. Ei kyllä.mitenkään vakuuttanut. Kyllä tonnilla saa parempia. Osta joku 4x10" kaappi 500€ ja Gallien Krueger "Backline 600" nuppi 333€ niin olet pitkään tyytyväinen ja roudauskin on siistimpää.
Niin ja Gallien Kruegerissä on tietenkin line out mutta lisäksi vielä sisäänrakennetu DI boxi, eli balansoitu lähtö.
GK nuppi antaa 300w 4 ohmiin mutta painaa vain alle 6 kg.
http://www.harmony-central.com/Bass … n_Krueger/Backline_600_Head-01.html

Menee kyllä itelläni seuraavaksi hankinnaksi ko. nupiska.
"Lämmittäisi varmaan minunkin mieltäni saada platinalevy musiikkilevyllä, jota en ole itse tehnyt, eikä kukaan ole ostanut..." joku joskus INDX:n menestyksestä.
omarklah
17.07.2005 21:17:46 (muokattu 17.07.2005 21:26:30)

Bassokomboa (yhden miehen roudattavaa) etsiskelen, tehoa pitäis löytyä vähintään se parisataa W, mieluusti yli, lineout, hinta alle 1000€. Mitäpä suosittelette?

Itelläni on Yorkville Bassmaster XM200.
Tehoa löytyy 200W, 15" kaiutin, painoa about 27 kg, soi hyvin. Normaalisti keikoilla vola on mulla kolmosella ja riittää hyvin, vaikka rumpali löisi kovempaakin...
Hintaa saksassa reilut 600 Eur.
Itselläni on tuolle kaverina Yorkville XC115X lisäkaappi joka lähtee myös saksanmaalta alle 300 Euron. Eli koko läjä alle tonnin. Ja lisäkaapin kanssa soundi on erinomainen.

Speksejä: http://www.yorkville.com/products.asp?id=197&cat=15&type=32 ja ainakin täältä löytyy: http://www.markstein.de/cgi-bin/mar … 050f33606065e/Product/View/00002246 ja lisäkaappi http://www.musik-produktiv.de/shop2 … p;sid=!18121995&quelle=volltext

Omakuvassa koko "stäkki".

EDIT: No hö - löytyi vielä parisataa euroa halvemmallakin: http://www.musikland-online.de/onli … /Yorkville-XM-200-TC-Basscombo.html
Tää sit sanois tälleen...
Yövieras
17.07.2005 21:53:39
Mulla on kyllä ollu kivoja ongelmia tuon Backline 600:n kanssa. Jos se -10db nappi ei oo pohjassa Clip-ledi alkaa jo pienilla voluumeilla vilkkumaan ja kovasti menee muroille. Kun tuo namiska on pohjassa säröille menee silti jos aikoo kuulla itsensä kovakätisen rumpalin yli.(tällöin masteri täysillä ja gaini x2 puolessa välissä). Jos gaineja laskee(tai masteria) alkaa voluumit olemaan turhankin hiljaisella. Onko muilla vastaavia kokemuksia. En jaksais takaisin thomanille heti lähettää..
"Baali on värisokee, nussii läpi sateenkaaren"
balzary
17.07.2005 21:55:36

mitä tarkotat gain x2? jos se toimii samalla tavalla kuin mun etunen, niin se ainakin alkaa tuoda channel a:ssakin säröä peliin suht aikasessa vaiheessa.
poppamies
17.07.2005 22:17:58

Mulla on kyllä ollu kivoja ongelmia tuon Backline 600:n kanssa. ...Jos gaineja laskee(tai masteria) alkaa voluumit olemaan turhankin hiljaisella. Onko muilla vastaavia kokemuksia. En jaksais takaisin thomanille heti lähettää..

Tuossa on kyllä minun mielestä jotain outoa käyttötavassa. Jos käytät "gain" potikkaa niin tottakai ääni menee särölle koska tuo "gain" kanava on nimenomaan särökanava.
Kun haluat puhtaan soundin niin sinun pitää käyttää normaalikanavaa A. Tuo -10dB padi saa olla joko pois tai päällä riippun siitä onko sinulla aktiivi vaiko passiivi, tai muuten vain kovaääninen basso.
Tuosta normaalikanavan level A nupista säädät tulosignaalin sellaiseksi että se clip ledi saa vilkkua silloin tällöin.Silloin tulosignaali on sopiva eikä takuulla mene särölle. Älä käytä tuota overdrive kanavaa ja "gain" ja "level B" ollenkaan jos haluat puhtaan soundin. Jos "overdrive" kanavan vihreä valo pala niin se on kytkettynä säröä tulee takuulla pienilläkin volyymeilla.
"Boost" potikka lounaassa antaa ehdottoman puhtaan soundin mutta sen voi kyllä huoletta pitää klo 12 ilman että ääni säröytyy. Master ei sitten tietenkään enään vaikuta säröön millään tavalla paitsi jos kaiuttimissa on jotain vikaa.
Älä luovuta! Ongelma ei varmastikaan ole laitteessa vaan uskoisin että sinulla on syystä tai toisesta tuo särökanava kytkettynä. Tässä "naamakuva" nupista.
http://www.music123.com/Gallien-Krueger-Backline-600-i158718.music
Yövieras
17.07.2005 22:35:21
tota.. Eli se puhdas kanava on käytössä. Pitää kokeilla sitä A-kanavan omaa gainia vähentää ja hakea boostilla sitä parempaa saundia. Ei ne nytkään kovin isolla ollut. Jos gaineja laskee(tai masteria) alkaa voluumit olemaan turhankin hiljaisella. Jep tyhmästi sanottu. Tarkoitin, että kun nappi pohjassa tahtoo itsensä kuulla, on masteri täysillä, eikä sekään tahdo riittää. Ja kyllähän gainilla volat saa nousemaan(ei kovin järkevää kylläkään)..
poppamies
17.07.2005 23:02:36

tota.. Eli se puhdas kanava on käytössä. Pitää kokeilla sitä A-kanavan omaa gainia vähentää ja hakea boostilla sitä parempaa saundia. Ei ne nytkään kovin isolla ollut. Jep tyhmästi sanottu. Tarkoitin, että kun nappi pohjassa tahtoo itsensä kuulla, on masteri täysillä, eikä sekään tahdo riittää. Ja kyllähän gainilla volat saa nousemaan(ei kovin järkevää kylläkään)..

Puhut koko ajan "gainistä". Se vähän hämmentää. Ei puhtailla ole "gain" nuppia ollenkaan tässä mallissa. Se etuasteen säätö on "level" . Jos nyt puhumme samasta asiasta eli tuosta level-A nupista mitä sinä sanot "gainiksi" niin kyllä se saa olla niin isolla että clip ledi vilkkuu. Se on sen nupin oikea asento Ja jos sulla on master vaikkapa puolessa välissä, level-A puolessa välissä ja "boost" puolessa välissä niin kyllä siitä ääntä lähtee vaikka mihin tarpeeseen riippumatta missä asennossa tuo -10dB pädi on. Minulla jäi kerran eräällä yhteiskeikallä tuo pädi päälle (toisen bändin aktiivi basson jäljiltä) kun soitin toista settiä. mutta ei tarvinnut nostaa masteria kuin yhden pykälän niin se oli sillä tasolla kun piti.
balzary
17.07.2005 23:04:55 (muokattu 17.07.2005 23:05:01)

poppis: tuleeko tossa nupissa ruttu-soundi jos laitat a-kanavan levelin melkein täysille?
poppamies
17.07.2005 23:10:16

poppis: tuleeko tossa nupissa ruttu-soundi jos laitat a-kanavan levelin melkein täysille?

Ei vaan se ruttu soundi tulee laittamalla tuota "boost" potikkaa isommalle. Level potikka pitää olla niin että etuaste ohautuu oikein ja saa pysyä siinä asennossa aina. Toki noilla level-A ja level-B säädöillä saa särökanavan ja kliinin tasapainoon mutta se on eri asia. Boostilla saa ruttua eli growlia.
balzary
17.07.2005 23:13:24

sitten toi etuaste toimii varmaan eri periaatteella. siinä saa just hyvänlaista "haistvittumatofako"-meininkiä kun vääntää levelin melkein täysille. vois oikeestaan äänittää esimerkin, turha tässä keksiä mitään termejä sitä kuvaamaan.
Yövieras
17.07.2005 23:30:21
Ok. Mistähän olen saanut kuvan että toi Level-A olis EQ:ta edeltävä ja tuo Boost EQ:n jälkeinen "gain"-namiska? tymä.. Opl:llä soitellessa -10db nappi leikkaa kyllä todella paljon.. Tarkoitus olisi saada aika puhdas, mutta munakas soundi. Pitänee alkaa hakemaan sitä saundia eri nappuloista lähtien..
balzary
17.07.2005 23:34:12

Yövieras
17.07.2005 23:38:57
www.kolumbus.fi/ari.keinanen/level5boost10.mp3

Tähän vielä aavistus räyhäkkyyttä olisi "oma juttu".... Hyvän kuuloista.
balzary
17.07.2005 23:41:30

www.kolumbus.fi/ari.keinanen/level5boost10.mp3

Tähän vielä aavistus räyhäkkyyttä olisi "oma juttu".... Hyvän kuuloista.

säädöistä vielä, trebleä oli pikkasen pois, muuten eq flättinä. vähän levelin ja boostin tasoja säätelemällä se loppu räyhäkkyyskin sieltä varmasti löytyy. monipuolinen peli, ja varmasti on se backlinen nuppikin.
Yövieras
17.07.2005 23:51:40
Varmasti.. Pitäis vain olla aikaa testailla sitä kovilla voluumeilla. Treeneissä ei aina tahdo olla riittävästi aikaa ruuvaamiseen.

Toisin sanoen: En vaan osaa..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)