Ponu Mortimer 14.07.2005 15:18:12 | |
---|
Hellou, onko kellään kokemuksia kyseisistä bassoista? Olen etsimässä uutta bassoa n. 900 euron budjetilla. Soittotyylini on pääasiassa rock ja hard rock, mutta tykkään myös jamittelusta ja funk, soul ym meiningistä. Tommonen Musari kiinnostaisi, mutta ketuttaa kun ei niitä pääse testaamaan oikein missään. Fendereitä olen tässä viimeksi testaillut ja pidin paljon Mexico deluxe sarjan bassosta. Onko Fendereistä haastajiksi Musareille? Soitan pääasiassa sormilla. Kertoilkaa kokemuksianne ja suositelkaa hyviä bassoja tohon hintaluokkaan. |
Novis_3 14.07.2005 15:43:56 | |
---|
Itellä ainaki se musari sopii hyvin käteen, mitä nyt kaupassa oon testaillu. Tyykkän siitä soundista ja tatsista. Ei jazzarissakaan mittän valittamista oo, mutta musarin ostasin henk. koht. Kuulemma mexico-fenkuissa ei paljoa eroa oo amerikkalaisiin verrattuna, halvempi hinta vaan. Tiedä sitte, yksilöitähän ne kaikki on.. Kerran ihan piruuttani kokeilin jotain spesial edition jasti-fenderiä, hintaakin roimasti yli 3000 euroa, sen jälkeen otin semmosen 800 euron mehiko-jatsarin, josta pidin paljon paljon enemmän.. |
Ratloz 14.07.2005 19:12:32 | |
---|
Kyllä oon S.U.B:ia testannu F-Musiikissa tuossa keväällä ja siellä pystyin myös vertaamaan soitettavuutta sun muuta kalliimpiin Jazzareihin. Tykkäsin Musarin saundista ja soitettavuudesta ihan pirusti. Semmonen mulle seuraavaks. |
N_Bates 14.07.2005 21:26:41 | |
---|
Ei oo uuden subin ostamisessa oikein järkeä kun käytetyn stingrayn saa suunnilleen samaan hintaan. Kannattaa miettiä tarkkaan minkälaisen basson haluaa. Musari ei oo samanlainen plug&play-jokapaikanhöylä kuten perinnefenderit. Joutuu ruuvailemaan enemmän ja ainakin meikäläinen löytää bändisoittoon sopivan soundin paljon helpommin jazzista tai presarista. Tästäkin aiheesta on joskus muinoin keskusteltu enemmänkin, joten haku tai palstan selailu taaksepäin antaa paljon lisää tietoa musareista ja subeista. Everything I know is wrong
Everything I do, it just comes undone |
Jalmus 14.07.2005 21:38:16 | |
---|
Musari ei oo samanlainen plug&play-jokapaikanhöylä kuten perinnefenderit. Joutuu ruuvailemaan enemmän ja ainakin meikäläinen löytää bändisoittoon sopivan soundin paljon helpommin jazzista tai presarista. Ei se nyt ihan noinkaan mene. Musari ojn osoittautunut kyllä sellaiseksia bassoksi, että jos vahvistin on pro-tason kamaa, niin ei muuta kuin suora linja EQ:sta (sekä bassosta että vahvistimesta) ja soundi on taatusti hyvä. Studiohommissa (olen soittanut sillä levyille iskelmä-/tanssimusa-, kansanlaulu- sekä R'n B -sessioita, mm.) ja soundi on juuri nimenomaan plug&play. Se on heti kättelyssä niin hyvä ja tanakka, ettei se vaadi minkäänlaisia korjauksia. Vielä täytyy tosin muistaa, että se soundi on kuitenkin hyvinkin pitkälle soittajan omissa sormissa. Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää. |
Teijo K. 14.07.2005 21:40:47 | |
---|
Ei se nyt ihan noinkaan mene. Musari ojn osoittautunut kyllä sellaiseksia bassoksi, että jos vahvistin on pro-tason kamaa, niin ei muuta kuin suora linja EQ:sta (sekä bassosta että vahvistimesta) ja soundi on taatusti hyvä. Studiohommissa (olen soittanut sillä levyille iskelmä-/tanssimusa-, kansanlaulu- sekä R'n B -sessioita, mm.) ja soundi on juuri nimenomaan plug&play. Se on heti kättelyssä niin hyvä ja tanakka, ettei se vaadi minkäänlaisia korjauksia. Vielä täytyy tosin muistaa, että se soundi on kuitenkin hyvinkin pitkälle soittajan omissa sormissa. Mie taas mainostan Mussosta saamaani erinomaista plug & play soundia, eli ohitin sen etusen siitä niin tuli hyvin passomainen ja erittäin selkeä ja terve soundi. Helppo ja kätevä modaus. "Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista." -von Ranke. |
omarklah 14.07.2005 22:19:30 (muokattu 14.07.2005 22:22:47) | |
---|
Kertoilkaa kokemuksianne ja suositelkaa hyviä bassoja tohon hintaluokkaan. Musarista ei kokemuksia, mutta uskaltaisin suositella G&L:ää. Musik Meisinger Saksassa myy edelleen G&L:n jenkkiversioita 45% alennuksella. http://www.musik-meisinger.de/new/ Esimerkiksi cherryburst L 1500 -> 855 Eur ja muut mallit reilun tonnin... Toimituskuluja ottavat parikymppiä. Onnistuin itse saamaan tuolta viimeisen Tribute L 2500:n ja ole siihen errrrrrittäin tyytyväinen ! Tää sit sanois tälleen... |
N_Bates 14.07.2005 22:37:44 | |
---|
Ei se nyt ihan noinkaan mene. Musari ojn osoittautunut kyllä sellaiseksia bassoksi, että jos vahvistin on pro-tason kamaa, niin ei muuta kuin suora linja EQ:sta (sekä bassosta että vahvistimesta) ja soundi on taatusti hyvä. Studiohommissa (olen soittanut sillä levyille iskelmä-/tanssimusa-, kansanlaulu- sekä R'n B -sessioita, mm.) ja soundi on juuri nimenomaan plug&play. Se on heti kättelyssä niin hyvä ja tanakka, ettei se vaadi minkäänlaisia korjauksia. Vielä täytyy tosin muistaa, että se soundi on kuitenkin hyvinkin pitkälle soittajan omissa sormissa. Ehkä se on sitten mulla ollut tuosta vahvistimesta kiinni. Jasso ja erityisesti passo vaan kuulostaa hyvältä vaikka minkälaisen rämämörskän läpi jos vaan tehoa on tarpeeksi, mutta musarin kans ei ainakaan mulla ole noin. Lisäks me taidetaan vähän eri pohjalta tätä asiaa lähestyä, sillä mulla ei ole esimerkiksi studiotouhuista mitään käsitystä. Perustin lausuntoni lähinnä kellarissa metelöimisestä koostuviin kokemuksiini. Jossain koti- ja treenikämppänauhotuksissa olen kyllä saanut todella hyvän soundin musarista suoraan linjaan vetämällä ilman sen kummempia säätämisiä. Bänditreeneissä vallitsevaan kakofoniaan vaan tuntuu jasso ja passo istuvan paremmin. Ainakin mun tapauksessa. Everything I know is wrong
Everything I do, it just comes undone |
pardy 14.07.2005 22:37:48 | |
---|
Musarista ei kokemuksia, mutta uskaltaisin suositella G&L:ää. Musik Meisinger Saksassa myy edelleen G&L:n jenkkiversioita 45% alennuksella. http://www.musik-meisinger.de/new/ Esimerkiksi cherryburst L 1500 -> 855 Eur ja muut mallit reilun tonnin... Toimituskuluja ottavat parikymppiä. Onnistuin itse saamaan tuolta viimeisen Tribute L 2500:n ja ole siihen errrrrrittäin tyytyväinen ! Aargh! Paskiainen! Erehdyin samalla kattomaa Warwickien hintaa. Totesin että FNA Jazzmanit ovat uskomattoman halpoja, samaten kuin Streamer Jazzmanit. Eiii.... Moon kusessa. "Jos vanhana taatana on vielä pillu päälimmäisenä mielessä niin sitten voi ainakin olla hyvillä mielin siitä että elämä on eletty just niinkuin pitääkin." -absqua |
omarklah 14.07.2005 22:42:43 | |
---|
Aargh! Paskiainen! Erehdyin samalla kattomaa Warwickien hintaa. Totesin että FNA Jazzmanit ovat uskomattoman halpoja, samaten kuin Streamer Jazzmanit. Eiii.... Moon kusessa. Ei saisi kurkkia yli aidan :o) Tää sit sanois tälleen... |
pardy 14.07.2005 22:43:49 | |
---|
Ei saisi kurkkia yli aidan :o) No rupesi noiden G&L:ien hinnatkin himottamaan jo ihan tarpeeksi, ei siinä mitään. Hmm, kohta tulee taas tän kuun tili ja hetkonen, paljonkohan mulla nyt sitten taas olikaan... "Jos vanhana taatana on vielä pillu päälimmäisenä mielessä niin sitten voi ainakin olla hyvillä mielin siitä että elämä on eletty just niinkuin pitääkin." -absqua |
omarklah 14.07.2005 22:46:28 | |
---|
Mun gas onneksi loppui talvella tuohon Tributeen :o) Ja uutta ei ole näköpiirissä - edes vahvistinpuolella - jos ei rikkoutumisia tms, tapahdu... Tää sit sanois tälleen... |
pardy 14.07.2005 22:51:31 | |
---|
Mun gas onneksi loppui talvella tuohon Tributeen :o) Ja uutta ei ole näköpiirissä - edes vahvistinpuolella - jos ei rikkoutumisia tms, tapahdu... Eio reiluu. Miksei se voi vaan loppua ostamalla? Just ostin helkkarin hyvän basson itekki mut mitä vielä, tuntuu että gas on vaa lisääntyny siitä lähtien. Muutaman hetken oon saanu olla vaa rauhassa. Pitäs vähentää netin käyttöä ni helpottuis elämä huomattavasti... "Jos vanhana taatana on vielä pillu päälimmäisenä mielessä niin sitten voi ainakin olla hyvillä mielin siitä että elämä on eletty just niinkuin pitääkin." -absqua |
omarklah 14.07.2005 22:57:56 | |
---|
Eio reiluu. Miksei se voi vaan loppua ostamalla? Just ostin helkkarin hyvän basson itekki mut mitä vielä, tuntuu että gas on vaa lisääntyny siitä lähtien. Muutaman hetken oon saanu olla vaa rauhassa. Pitäs vähentää netin käyttöä ni helpottuis elämä huomattavasti... Mulla ehkö osaltaan vaikuttaa tää tiukka kotoinen rahakirstun vartija, joka ei tahdo aina ymmärtää, että soittimia pitää ostaa ja myydä ja ostaa ja myydä... Mutta kuten sanoin - nyt ei ole mitään tarvetta... Tää sit sanois tälleen... |
pardy 14.07.2005 22:59:32 | |
---|
Mulla ehkö osaltaan vaikuttaa tää tiukka kotoinen rahakirstun vartija, joka ei tahdo aina ymmärtää, että soittimia pitää ostaa ja myydä ja ostaa ja myydä... Mutta kuten sanoin - nyt ei ole mitään tarvetta... Ei mullakaa mitää tarvetta oo mutta kun palava halu yleensä voittaa sen järkevästi ajattelevan päänpuoliskon. Onneksi vuoden päästä tulee kirstunvartija. "Jos vanhana taatana on vielä pillu päälimmäisenä mielessä niin sitten voi ainakin olla hyvillä mielin siitä että elämä on eletty just niinkuin pitääkin." -absqua |
Ponu Mortimer 14.07.2005 23:05:15 | |
---|
Aikas kovia tarjouksia! Oliko kova laukku vielä kaupan päälle? Vähän turismivoittoista mun saksani. Osaatteko kertoa muita netti kauppoja ym mistä kannattaisi vastaavanlaisia pelejä katsella? Itse asun Turussa ja täällä tosiaan noi kokeilut jää muutamaan fenderiin. Mitäköhän oleellisia eroja noilla Musarin Subeilla ja stingrayilla on? Onko subeissa maalattu otelauta? Jostain kuulin tommosen väitteen. |
omarklah 14.07.2005 23:34:40 | |
---|
Aikas kovia tarjouksia! Oliko kova laukku vielä kaupan päälle? Includes case - tosin tuo saattaa olla myös pehmeä gigbag - kannattaa varmistaa jos tilaa... Mutta uskoisin, että G&L:ään kuuluu kova laukku, Tuolla Meisingerillä osataan kyllä englantia ihan kohtuullisesti - itse sain sähköpostitse kymmenkunta kuvaa ja paljon muuta tietoa, kun kauppaa heidän kanssaan hieroin. Tää sit sanois tälleen... |
Bassmonster 14.07.2005 23:34:58 | |
---|
Suosittelen kokeilemaan G&L Tribute - sarjalaisia. Itseltä lähti Warwick vaihtoon kun Tribute L2000 menin testaamaan :) |
Aki 15.07.2005 00:34:15 | |
---|
Ellen väärin muista ni Tributet on aika painavia, etenkin 5-kielisenä. SUB:in soundi on hyvin röyhkeä. Musari itsessään on röyhkeän soundinen, ja mielestäni SUB vielä pikkasen lisää. Lienee syytä tutustua tonepotikan käyttäytymiseen mikäli siitä pehmeämpiä sävyjä saa ulos. Oma kokemus ihan halpis-Musareistakin on juuri se, että ei tartte vaffarin EQ:hun juuri koskea kun soundi on valmiiksi iskevä, pureva, paksu, iso, ja hyvä reagoimaan soittajan omaan soundiin. P:ssä ja J:ssä nyt on tietty ihan ne omat maailmansa, ja ne perustuu ihan erilaiseen lähestymistapaan ne soundit. Ainahan mikkejä saa tietysti lisää. Omassa on MJ-mikitys, ja J- sekä P-soundit löytyy riittävällä tarkkuudella. Kiva olis kokeilla semmosta mikitystä, jossa on JJ-mikkien välissä Musarimikki. Se pitäis sopia ihan oikealle kohdalleenkin. Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! |
atoni 15.07.2005 11:55:19 | |
---|
Ei oo uuden subin ostamisessa oikein järkeä kun käytetyn stingrayn saa suunnilleen samaan hintaan. Kannattaa miettiä tarkkaan minkälaisen basson haluaa. Musari ei oo samanlainen plug&play-jokapaikanhöylä kuten perinnefenderit. Joutuu ruuvailemaan enemmän ja ainakin meikäläinen löytää bändisoittoon sopivan soundin paljon helpommin jazzista tai presarista. Tästäkin aiheesta on joskus muinoin keskusteltu enemmänkin, joten haku tai palstan selailu taaksepäin antaa paljon lisää tietoa musareista ja subeista. +1 Säästä vielä vähän ja osta oikea Ernie Ball Stingray tai kunnon 70-luvun musari käytettynä. G&L-Stingrayt kannattaa myös tsekata. SUBit on kyllä aika roskaa IMHO |