Aihe: Nailoniset bassonkielet
1
Lammikkovalas
14.07.2005 11:56:09
Onko jollakulla kokemusta tällaisita? Jos on niin voisi valistaa tietämätöntä muutamien asioiden kohdalla.

Hinta?
Hinta/laatu-suhde?
Soundi?
Kuinka paljon herkemmin nailoniset katkeavat vrt. muunlaisiin kieliin?
I broke my G-string while fingering A minor
poppamies
14.07.2005 12:27:41

Onko jollakulla kokemusta tällaisita? Jos on niin voisi valistaa tietämätöntä muutamien asioiden kohdalla.
No mulla on ollut kahdesti nailonit akustisessa bassossani. Ja jos en muista väärin niin tokassa bassossani, Morris merkkinen Jazz Basso, oli uutena nailonit.
Hinta?
Muistini mukaan vähän kalliimmat mitä "tavalliset"
Hinta/laatu-suhde?
Vaikea sanoa. Ovat niin erillaiset.
Soundi?
No tottakai "tumppu".
Kuinka paljon herkemmin nailoniset katkeavat vrt. muunlaisiin kieliin?
Eikai ne katkea sen herkemmin kuin mitkään muutkaan kielet. Periaatteessahan ne vain on flatit missä on (yleensä mustaa) nailon nauhaa päälle käärittynä.
Vaike yhtä-äkkiä löytää mitään todella jarkevää käyttöä sellaisille. Paitsi jos haluaa tosi tumpun soundin, jos ei pidä nauha "squeeakistä" tai jos on allerginen metalleille (Jussi Raittinen)
G strings are for strippers
rattledad
14.07.2005 13:12:50

Thomastikilta löytyy tuollaiset 'oikeat' nailonkielet pietsomikitettyjä akustisia bassokitaroita varten, kokemusta ei noista kylläkään ole:

http://www.bgra.net/2004/review.php?id=158&type=string
willie
14.07.2005 18:29:01
Onko jollakulla kokemusta tällaisita?

Mulla oli ekassa bassossani v.1972 (puoliakustinen Hagström Concord) valmiina tuollaiset mustat nylonpäällysteiset kielet. Ne oli aloittelijalle tosi mukavat soittaa..

http://images.google.fi/imgres?imgu … num%3D10%26hl%3Dfi%26lr%3D%26sa%3DN

Soundi oli sellanen pehmeä, ehkä hieman kontramainen tuossa puoliakustisessa bassossa (+putkivahvistin).

Kokeilin sitten myöhemmin 90-luvulla noita nylonkieliä jo edesmenneeseen Washburn Force 8 -bassooni, mutta eivät oikein siihen istuneet..

Itse en ainakaan ole saanut yhtään nylonkieltä poikki.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)