Aihe: passokaappiloita
1
IlariSaari
08.07.2005 17:30:17
Tervehdys!

4x10 kaappi olisi tällä kertaa kiikarissa ja sen tiimoilta kyselemään kokemuksia ja suosituksia eli antaakaapa tulla. Muttamia tarjokkeita voisi mainita mm. Warwick W410(/411), Musari hd410, Fenkku bxr-410 jne. Hintaluokka siis 500 ylöspäin.
Enhän minä mikään läski ole, minulla on vain reilusti painovoimaa!!!
Kieppi
08.07.2005 18:16:50
Warwickin 2x10" -lootasta on hyviä kokemuksia. Kaipa nuo 4x10:tkin ovat ihan hyviä. Muista merkeistä en ossoo sannoo.
Kalamies #10 >-)))>. Aut Warwick, aut nihil.
Kuunteles musaa.
rijopu
08.07.2005 21:20:31
Ei ei ja ei! Kuulkaas kaikki 10"xn ja 15xn kaapit on kohta pois basistin muotimaailmasta. Seuraava trendi bassokaapeissa on todellakin 6x6,5" järjestelmä. Ja koska itse kuljen myös bassotrendien eturintamassa, niin olen tälläisen tulevaisuuden bassokaappijärjestelmän jo tässä vaiheessa hankkinut. Omakuvani kertokoot loput!
No, se on semmoista suomalaista... kalamies#14 >-)))>
Wil-J
08.07.2005 21:29:59
Ei ei ja ei! Kuulkaas kaikki 10"xn ja 15xn kaapit on kohta pois basistin muotimaailmasta. Seuraava trendi bassokaapeissa on todellakin 6x6,5" järjestelmä. Ja koska itse kuljen myös bassotrendien eturintamassa, niin olen tälläisen tulevaisuuden bassokaappijärjestelmän jo tässä vaiheessa hankkinut. Omakuvani kertokoot loput!

Itekkö teit? Paljon kustansi? Potkiiko hyvin?

Jos ite teit, niin miksi kaksi erillistä kaappia?
Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986.
rijopu
08.07.2005 22:01:03 (muokattu 08.07.2005 22:01:55)
Itekkö teit?
Ite ite. Näpertely pitää mielen virkeänä pitkän kesäloman ajan.

Paljon kustansi?
Hintaa tulee varmaan jotain pikkasen reilut 300€, eli ei se ihan budjettiluokan kaappihässäkkä ole.

Potkiiko hyvin?
No kyllä kyllä! Pitää vielä vähän rassailla ja ruuvailla kaappeja niin kyllä niillä sitten pärjää soundillisesti ja muutenkin. Kuusi elementtiä liikuttaa ilmaa jo kiitettävästi ja säädettävät diskantit tuo tarvittaessa kirkkautta mukaa. H-kieli tuli ainakin ulkoilmakeikalla tosi tuhdisti ja tiukasti ulos kaapista.

Jos ite teit, niin miksi kaksi erillistä kaappia?
Kahdella kaapilla roudaus on kivaa ja kaapit saa helposti pienempäänkin keikka-autoon. Toinen kiva juttu on tuo pinottavuus pystysuunnassa. Tekee vissiin hyvää soundin leviämiselle ja elementit alkaa olla lähellä soittajan korvaa. Ja kolmas kiva juttu erillisyydessä on se, että pienemmille keikoille riittää toi yläkaappi pelkästään. Alakaappi lähtee mukaan sitten isommille keikoille.

Edit: Pahoittelen, että tää menee jonkin verran ohi topicin aloittajan aiheesta.
Wil-J
08.07.2005 22:02:21

Hintaa tulee varmaan jotain pikkasen reilut 300€, eli ei se ihan budjettiluokan kaappihässäkkä ole.

No kyllä kyllä! Pitää vielä vähän rassailla ja ruuvailla kaappeja niin kyllä niillä sitten pärjää soundillisesti ja muutenkin. Kuusi elementtiä liikuttaa ilmaa jo kiitettävästi ja säädettävät diskantit tuo tarvittaessa kirkkautta mukaa. H-kieli tuli ainakin ulkoilmakeikalla tosi tuhdisti ja tiukasti ulos kaapista.

Kahdella kaapilla roudaus on kivaa ja kaapit saa helposti pienempäänkin keikka-autoon. Toinen kiva juttu on tuo pinottavuus pystysuunnassa. Tekee vissiin hyvää soundin leviämiselle ja elementit alkaa olla lähellä soittajan korvaa. Ja kolmas kiva juttu erillisyydessä on se, että pienemmille keikoille riittää toi yläkaappi pelkästään. Alakaappi lähtee mukaan sitten isommille keikoille.

Edit: Pahoittelen, että tää menee jonkin verran ohi topicin aloittajan aiheesta.

Selvä peli. Kyllä kivalta vaikuttaa!
Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986.
Teijo K.
08.07.2005 22:14:01

Ei olisi pahan kokoinen tuollainen 4*6.5" kaappikaan, ja pino olisi entistä korkeampi. Miulla on pari tuollaista 6.5" elementtiä auton etuovissa passoääniä tuottamassa.
"Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista."
-von Ranke.
rattledad
08.07.2005 23:15:04

Seuraava trendi bassokaapeissa on todellakin 6x6,5" järjestelmä.

Tulipa tuosta mieleen, Rufus Reid 'evolving bassist' -kirjassaan kertoi käyttävänsä bassokaappina bosen pa-kaappia (jossa myös oli monta pientä kaiutinelementtiä).
poppamies
10.07.2005 00:19:04

... Seuraava trendi bassokaapeissa on todellakin 6x6,5" järjestelmä...

Mitä noista pienistä. Cream'in reunion keikalla Jack Bruce käytti kahta 1x15" kaappia + kaksi 8x12" . Tuo 8x12" voisi sensijaan olla varteenotetta vaihtoehto tuolle perinteiselle 8x10".

http://www.modernguitars.com/olsen/archives/000715.html
Myytävänä 2 kpl Rolandin pieniä passiivi monitoreja. Malli on Roland MS-30 (Roland Micromonitorin kokoiset)
Teijo K.
10.07.2005 07:50:43

Mitä noista pienistä. Cream'in reunion keikalla Jack Bruce käytti kahta 1x15" kaappia + kaksi 8x12" . Tuo 8x12" voisi sensijaan olla varteenotetta vaihtoehto tuolle perinteiselle 8x10".

http://www.modernguitars.com/olsen/archives/000715.html

Tuntuu että 18" kaapit on unohtuneet kokonaan kaikilta. Sellaisella minä aloitin silloin joskus soittamaan, ja 4*12" yläkaapin kanssa varsinkin jäi varsin hyvä mielikuva yhdistelmästä.
"Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista."
-von Ranke.
rijopu
10.07.2005 22:20:44
Tuntuu että 18" kaapit on unohtuneet kokonaan kaikilta. Sellaisella minä aloitin silloin joskus soittamaan, ja 4*12" yläkaapin kanssa varsinkin jäi varsin hyvä mielikuva yhdistelmästä.

Pienenä poikasena mulla oli kanssa tuollainen 18" kaappi bassolla. Jos mä haluaisin kunnon miehekkään ja ison rahan bassokaappisysteemin, niin hankkisin 18" alakaapin ja 4x12" yläkaapin. Sillä vois äijäillä kaikille ja kunnolla. Tällä hetkellä mulle riittää noi omat!
thompsu
11.07.2005 15:38:11
Mulla on toi warwickin pro-411. Hyvältä kaapilta tuntuu! jouduin vain lähettää heti takas korjaukseen ku yhes elementis oli vikaa jo valmiina... mutta kyllä se siinä pari päivää ku soittelin niin tosi hyvältä tuntu, jos sitä yhtä elementtiä ei huomioi. oottelen vaan innolla että sais kaapin korjauksesta...
Niin siinähän on eroa tohon pro-410 kaappiin se että siinä on se tweeter-pilli ja se on kyllä mun mielestä tosi hyvä! ainoa huono vaan että se tweetterin säädinnuppi on takana ja se törröttää sillee huonosti ulos siitä syvennyksestä, että se katkes heti roudaukses... mutta ei sitä usein tarttekkaan säätää ku sen saa kerran kohalllee. mutta muuten kyllä aiva huippu kaappi! suosittelen!
www.sedative-band.net
Karlsson
11.07.2005 15:46:32
Mulla on toi warwickin pro-411. Hyvältä kaapilta tuntuu! jouduin vain lähettää heti takas korjaukseen ku yhes elementis oli vikaa jo valmiina... mutta kyllä se siinä pari päivää ku soittelin niin tosi hyvältä tuntu, jos sitä yhtä elementtiä ei huomioi. oottelen vaan innolla että sais kaapin korjauksesta...
Niin siinähän on eroa tohon pro-410 kaappiin se että siinä on se tweeter-pilli ja se on kyllä mun mielestä tosi hyvä! ainoa huono vaan että se tweetterin säädinnuppi on takana ja se törröttää sillee huonosti ulos siitä syvennyksestä, että se katkes heti roudaukses... mutta ei sitä usein tarttekkaan säätää ku sen saa kerran kohalllee. mutta muuten kyllä aiva huippu kaappi! suosittelen!

"Tää on tosi hyvä, paitti se ei toimi!"
"Ei toi biisi huono ole. Se on ihan paska!" -Pahvisimpanssi
TommiW.
11.07.2005 19:44:15
Oeskohan tuo EBS:n 4x10 hyvä siulle?

Warwickin 411:n läpi on tullut luukuteltua kerran, ihan hyvältä sekin tuntui vaikuttavan.

Ja koska on nykyisin paska merkkiuskollinen semi-endorser-runkkari, niin on pakko sanoa turpaanvedon uhallakin että Ampegin 4x10 on INANA.
"HArtken 410 xl mikäs se on? nevör höörd =) mut aika paljo näyttää maksavan. (tyhmä pasisti) =/" -ozzyfani
hemmo
11.07.2005 20:07:57

Ja koska on nykyisin paska merkkiuskollinen semi-endorser-runkkari, niin on pakko sanoa turpaanvedon uhallakin että Ampegin 4x10 on INANA.

Joo-joo. Mie vaihan kaikki kamat Pehkuihin ja vaihan sitte kaappien kartiot niiden rikkoutuessa ja muut heitän roskiin.
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili "Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva
Karlsson
11.07.2005 23:20:56
Oeskohan tuo EBS:n 4x10 hyvä siulle?

Mulla vois olla tommonen myynnissä, jos jotakuta kiinnostaa. Niinko.
"Ei toi biisi huono ole. Se on ihan paska!" -Pahvisimpanssi
thompsu
12.07.2005 12:37:46
"Tää on tosi hyvä, paitti se ei toimi!"

Haha ;D näinhän se on :D
www.sedative-band.net
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)