Aihe: Bassokamojen mersu
1 2 3 4
Bläck Joutsen
30.06.2005 15:20:12
Alkaa olemaan kohtapuoleen säästössä tukku rahaa. Rahalla olisi tietenkin tarkoitus ostaa sellainen vahvistin+kaappi setti, että oksat pois. Ensimmäisenä tuli mieleen, että ostetaan se Ampeg:n putkinuppi ja 8x10. Sillä selvä. Sitten heräsi epätietoisuus, onkohan olemassa jotain muuta mahdollisesti "parempaa" tai huomioimisen arvoista bassosettia kuin Ampeg?

Mitäs mieltä ollaan tästä suomalaisesta MonsterAmp:sta? Sitä voisi myös harkita.

Eli hakusessa on settiä, jota nyt ei vähään aikaan tarvitsisi vaihtaa.
Hughes
30.06.2005 15:47:19
Ei taida Ampeg:n putkinuppi ja 8x10:ä voittaa kuin kaksi Ampeg:n putkinuppi ja 8x10:ä
MoParit on ihana asia.
hemmo
30.06.2005 15:50:07

Ilmeisesti tässä haetaan 6550 putkihirviöitä (okei KT88 myös).

Monster on hieno peli, mutta uuden bassonupit ovat EL34-vahvisteisia. Ei siis sama. Mun 90-luvun lopun Monster Bass Buster toimii 6550 putkin.

Entäs brittiläinen Orange 200 W nuppi sekä 4x10 ja 1x15 läjät. Oisko mitään?

http://www.orangeamps.com/products/product_bass.html

Ja onhan Fenderillä sekä Marshallilla myös Ampeg-vastaavat 300 W nupit ja 8x10 kaapit.

Makuasia.
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili "Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva
sirdickyj
30.06.2005 15:59:07
Sitten heräsi epätietoisuus, onkohan olemassa jotain muuta mahdollisesti "parempaa" tai huomioimisen arvoista bassosettia kuin Ampeg?

Ei.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
v.z. dean
30.06.2005 16:00:46 (muokattu 30.06.2005 16:01:31)

Monet sanovat, että Mesa on bassokamojen kingi. Olisiko tässä sinulle kaappia: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-176430.html
Jani The Rock
30.06.2005 17:07:55

Osta ennemmin bassokamojen Lincoln tai Cadillac.
Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1 MegaMan Club #002 - Quiff Man
Spawn
30.06.2005 17:17:02
Osta ennemmin bassokamojen Lincoln tai Cadillac.

Mietin samaa. Mersu on paska. Audi rokkaa.
Johannes_t
30.06.2005 17:31:14

Ei.

Eini.
sirdickyj
30.06.2005 18:52:39
Eini.

...mutta kun aina ei voi saada parasta, niin sit voi tyytyä johonkin kukkaro-, roudaus- ja kuljetuspoliittisesti ystävällisempään ratkaisuun, silti rokki lähtee jos on lähteäkseen.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Johannes_t
30.06.2005 18:59:26

...mutta kun aina ei voi saada parasta, niin sit voi tyytyä johonkin kukkaro-, roudaus- ja kuljetuspoliittisesti ystävällisempään ratkaisuun, silti rokki lähtee jos on lähteäkseen.

Vaan kun se "parhaus" on aika pitkälti korvien välissä. Mä oon tykännyt soittaa EBS:n läpi, mulle se on parhautta. Ampegia kuuntelen todella mielelläni ja helposti voin sitä suositellakin.
Maisteri
30.06.2005 20:59:55
Sitten heräsi epätietoisuus, onkohan olemassa jotain muuta mahdollisesti "parempaa" tai huomioimisen arvoista bassosettia kuin Ampeg?

Jos raha- ja roudauspolitiikka antais myöten, ostaisin Marsun VBA 400 -nupin ja VBC 810 -kaapin bassokamamersuksi. Uskomattoman kova setuppi. Huomattavasti Ampegin rantasaunaa huokeampi ja saattaa olla jopa parempi. Ainakin sellainen "tätä parempaa ei voi olla" -fiilis jäi parin keikan perusteella, ja vaikken siis sitä kuuluisaa Ampegin kingiäkään ole testannut.
pardy
30.06.2005 21:17:34 (muokattu 30.06.2005 21:26:25)

Jos raha- ja roudauspolitiikka antais myöten, ostaisin Marsun VBA 400 -nupin ja VBC 810 -kaapin bassokamamersuksi. Uskomattoman kova setuppi. Huomattavasti Ampegin rantasaunaa huokeampi ja saattaa olla jopa parempi. Ainakin sellainen "tätä parempaa ei voi olla" -fiilis jäi parin keikan perusteella, ja vaikken siis sitä kuuluisaa Ampegin kingiäkään ole testannut.

Silloinhan kannattaa ostaa se. Menee lopulta turhuuksiin jos aina vaan ostaa uuden kun tykkää että se on paljon parempi kuin vanha. Ostaa omasta mielestään hyvän, sellasen mikä sillä hetkellä on parhautta, ja vetää sillä. Mulla on objektiivisesti (edit: äh, siis subjektiivisesti tiätty) sanottuna parhaat kamat, joten ei oo ollu tarvetta muita vartavastem testaillakaan.
"Jos vanhana taatana on vielä pillu päälimmäisenä mielessä niin sitten voi ainakin olla hyvillä mielin siitä että elämä on eletty just niinkuin pitääkin." -absqua
Teijo K.
30.06.2005 21:18:03

Vaan kun se "parhaus" on aika pitkälti korvien välissä. Mä oon tykännyt soittaa EBS:n läpi, mulle se on parhautta. Ampegia kuuntelen todella mielelläni ja helposti voin sitä suositellakin.

Miulle nuo nykyiset, eli Fender Bassman 50 ja 15" kaappi. Pikaisesti testattuna taannoin, ei Ampegin rantasauna reagoinut soittotatsin muutoksiin lähellekään yhtä hyvin. Parhaus on subjektiivista. Mutta kyllä sillä Ampegillakin soittaa.
"Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista."
-von Ranke.
Niskamies
30.06.2005 21:28:26

Kaikki ne on todella todella hyviä. Jos marsusta jäi tollanen fiilis, sehän vaan tarkoittaa sitä että marsu kotiin nythetiäkkiä.
Virallisesti semi-pro!
hemmo
30.06.2005 22:07:11

Miulle nuo nykyiset, eli Fender Bassman 50 ja 15" kaappi.

Ja miulla Monster (B)ass Buster sekä kaksi (2) EBS Neo 112 -kaapia. Koko stäkkin tehonkesto noin 600 W ja paino 45 kg.
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili "Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva
ozmo
30.06.2005 22:21:29
Nyt kun noista kalliimmista kamoista on puhetta, niin kertokaas kokemuksianne Mesa Boogiesta... Miten luonnehtisitte kyseistä merkkiä? Mielenkiinnostaa...
Fuck pride! Pride only hurts, it never helps...
pardy
30.06.2005 22:23:33

Nyt kun noista kalliimmista kamoista on puhetta, niin kertokaas kokemuksianne Mesa Boogiesta... Miten luonnehtisitte kyseistä merkkiä? Mielenkiinnostaa...

Vitun kallis. Eikä välttämättä yhtään sen parempi kuin muutkaan edellä lueteltut vehkeet.
"Jos vanhana taatana on vielä pillu päälimmäisenä mielessä niin sitten voi ainakin olla hyvillä mielin siitä että elämä on eletty just niinkuin pitääkin." -absqua
ozmo
30.06.2005 22:42:44
Vitun kallis. Eikä välttämättä yhtään sen parempi kuin muutkaan edellä lueteltut vehkeet.

Sillä mä just et mikä vittu siitä tekee niin kalliin? Eli miten kyseinen merkki on "ansainnut" asemansa aivan helvetin kalliina ja arvostettuna vahvistimena?
Fuck pride! Pride only hurts, it never helps...
Niskamies
30.06.2005 22:47:47
Sillä mä just et mikä vittu siitä tekee niin kalliin? Eli miten kyseinen merkki on "ansainnut" asemansa aivan helvetin kalliina ja arvostettuna vahvistimena?

Mesalla on paljon tunnettuja käyttäjiä. Kait ne on hyviä olleet kun ne on saanut niitä käyttäjiä.

Bassopuolelta en osaa sanoa mitään, mutta kitarapuolella mesat (lähinnä rectot) on tunnettujja chunkkachunkka mättösäröjen takia. Ja niissä on todella steriilit jenkkikliinit. Metallica anybody? Bassokamoista en osaa sanoa.
Virallisesti semi-pro!
Niskamies
30.06.2005 22:47:52

Mesalla on paljon tunnettuja käyttäjiä. Kait ne on hyviä olleet kun ne on saanut niitä käyttäjiä.

Bassopuolelta en osaa sanoa mitään, mutta kitarapuolella mesat (lähinnä rectot) on tunnettujja chunkkachunkka mättösäröjen takia. Ja niissä on todella steriilit jenkkikliinit. Metallica anybody? Bassokamoista en osaa sanoa.
Virallisesti semi-pro!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)