Aihe: Vierailu Jerzy Drozdin pajalla Barcelonassa
1
IamS
31.07.2005 22:48:51
Kävin kesäkuussa Barcelonassa ja olihan se pakko etsiä Jerssin paja (http://www.jerzydrozdbasses.com/ --sivut eivät ainakaan mulla toimineet, toimivat kyllä vielä toukokuussa)

Nooh, pieni sininen autotallinovi löytyi jonkin kadun päästä keskellä ei mitään -kaupunginosaa. Jerssi oli oikein mukava mies, joka osasi englantia oikein hyvin.

Soitin yhdellä viisikielisellä EBS:n kombon läpi, ja voi pojat, oli nimittäin kuumaa signaalia mikeissä. Aivan tolkuttoman hyvät saundit (nyt se joka luulee, että se oli täysin ebsin tekosia työnnettäköön katolta alas (huom. Toto-ilmaus)).

Jos olette Barcelonassa, suosittelen että käytte soittamassa hänen soittimillaan. Jo pelkästään puolivalmiin 7-kielisen Legend-mallin, á 4500 €, käsissäpitäminen oli minun matkan väärti. Ruotsissa on kuulemma pari hänen bassoillaan soittajaa, mutta Suomessa ei yhtään. No well, kuka haluaa käyttää bassoon tuollaisia summia, se olkoon jonkin muun viestiketjun pohdinnan aihe. Itseäni kiinnosti nuo hänen bassojensa mikit:

Mies kutoo itse mikkinsä ja kertoi, että hänellä oli ennen Bartolinit (oma suosikkini) bassoissa, mutta sanoi, että nuo hänen omakutoiset hakkaavat ne saundissa satanolla. Tuli vaan mieleen, että pitäisköhän laittaa Jerssille sähköpostia, että teepä mulle mikit, sinä matadoori? Bassojen toimitusaika oli 8kk, menevät kuulemma käsistä suoraan uuesaahan, joten ei mies varmaan hirmuisen innostunut ole mikittämään mun bassoo, tai no, kukapa tietää. Käyttääkö kukaan jonkun soitinrakentajan kotikutoisia mikkejä ja minkälaisia kokemuksia niistä on? Osataanhan mikkien kutominen Suomessakin eiks jeh?
"Basson pitää olla niin kovalla, että se haisee" -Ystäväni Rautakorpi
Basismi
31.07.2005 23:04:00
Pari vuotta sitten laitoin jo maililla speksit, että pistäs Jerssi basso tekosalle. Mutta sitten iski irtisanominen, joten jouduin perumaan. Pirun hienoja vehkeitä, ei tuollaista ilkeäisi mihinkään paikalliseen räkälään ottaa keikalle.
Viistous helpottaa soittamista!
JK
31.07.2005 23:59:18
Käyttääkö kukaan jonkun soitinrakentajan kotikutoisia mikkejä ja minkälaisia kokemuksia niistä on? Osataanhan mikkien kutominen Suomessakin eiks jeh?

Mulla on tossa Telecasterbassossa Nevalaisen tekemä mikki.
Kyseessä on SingleCoil- mallinen mutta silti kaksikelainen systeemi.
Eli tuossa on 8 napapalaa.

Epäilin aluksi että riittääkö tuossa mikissä botnepuoli mutta se pelko oli aiheeton.
Botnea löytyy, täysin hurinaton ja häiriötön, ainakin minut on vakuuttanut.

Nevalaiselta (Flying Finn) saa varmaan spexejä ja tietoa.
"Älä kysele, pääset vähemmällä" -A.Anttila
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)