Aihe: Akustisen basson kierto ongelmana
1
Värinä
28.07.2005 14:40:48
Viisi kieltä alkoi vituttaan ja vaihdoin pääbassoksi nelikielisen akustiseni. Vuosien saatossa olen vain kehitellyt itselleni pahan fiksaation särösaundista, mikä aiheuttaa pahaa kiertoa kovemmilla volyymeillä tolla akustisella soittaessa. Tuon akkarin aktiivietusesta saa kuitenkin mieluisan särön helposti (pedaali lensi kitaristin käyttöön) joten mielellään sillä soittelisin (ja onhan se vitun hyvän näköinen rokkikeikalla).

Muistelinkin, että jossain toisessa threadissä joku mainitsi vuoranneensa akkarin kaikukopan kierron eliminoimiseksi. Itsekin olen tunkenut villapaitaa sisään ja auttoihan se hieman. Kiinnostaisi kuitenkin kokeneemman demppaajan neuvot. Mitkä kohdat ovat tärkeimpiä ja kiertoherkimpiä (jos sitä nyt voi määrittää? Taka-, etu-, keski-, muu/mikä osa? Vai onko mistään apua kun säröllä soittaa? Jonkin verran kiertoa on tietysti vain hyvän kuuloista (siis minun korvaani), mutta täytyisi jotenkin pystyä sitä hallitsemaan kuitenkin.
hollstro
28.07.2005 15:58:57

ekaksi kannattaa tukkia ääniaukot. Jos se ei auta niin koppa täyteen vaikka t-paitaa tai vastaavaa joka vaimentaa kannen värähtelyä. Saundi toki kärsii, mutta jos kuitenkin säröllä vetelet niin tuskin merkittävästi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)