Aihe: Katkennut kaularauta
1 2 3 4
bize
27.07.2005 14:27:54
Katkesi sitten Fortress Onen kaularauta satulan puolelta. Onko kellään tietoa saako kaularautaa mitenkään vaihdettua ja onko kuin kallista?

Eipä tossa, kaularaudan ruuvaamisella ei tuntunu olevan minkäänlaista vaikutusta, eikä se katkeemisenkaan jälkeen mihinkään suuntaan taipunu. että sinänsä ei soittoa haittaa, mut periaatteesta ärsyttää.
Lahjattomat ja rautaranteet treenaa
Teijo K.
27.07.2005 14:30:22

Katkesi sitten Fortress Onen kaularauta satulan puolelta. Onko kellään tietoa saako kaularautaa mitenkään vaihdettua ja onko kuin kallista?

Eipä tossa, kaularaudan ruuvaamisella ei tuntunu olevan minkäänlaista vaikutusta, eikä se katkeemisenkaan jälkeen mihinkään suuntaan taipunu. että sinänsä ei soittoa haittaa, mut periaatteesta ärsyttää.

Jaaha, Warwickin "laatua". Kaularaudan saa vaihdettua irroittamalla otelaudan (menee samalla vaihtoon sekin)
"Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista."
-von Ranke.
bize
27.07.2005 14:32:25 (muokattu 27.07.2005 14:33:13)
Jaaha, Warwickin "laatua". Kaularaudan saa vaihdettua irroittamalla otelaudan (menee samalla vaihtoon sekin)

Tietoa hinnasta? Tiettävästi vuosimallia 94 tuo basso.. Tiedä sitten mitä se on matkan aikana saanut kokea.Ruuvasin kyllä useamman kierroksen kun oli niin löysällä, että en tiedä oliko vika ruuvaajassa vai ruuvattavassa.

Ilmeisesti tollasen wengeotelaudan uusiminen ei ilmasta oo..
balzary
27.07.2005 14:32:36

joissain warwickeissa sen kaularaudan pystyy vetämään ulos. unskelotti on tämän tehny. pistän ajanoton käyntiin... go unskis!
bize
27.07.2005 14:33:54
joissain warwickeissa sen kaularaudan pystyy vetämään ulos. unskelotti on tämän tehny. pistän ajanoton käyntiin... go unskis!

Tuo on ilmeisesti unskelotin entinen basso (välissä ollut seer-o:lla), joten odotukset kasvaa!
Teijo K.
27.07.2005 14:36:30

Tietoa hinnasta? Tiettävästi vuosimallia 94 tuo basso.. Tiedä sitten mitä se on matkan aikana saanut kokea.Ruuvasin kyllä useamman kierroksen kun oli niin löysällä, että en tiedä oliko vika ruuvaajassa vai ruuvattavassa.

Ilmeisesti tollasen wengeotelaudan uusiminen ei ilmasta oo..

Wenge on huonekaluteollisuudessa laajalti käytettyä halpispuuta. Ei pitäisi hirveitä kustantaa. Kaularaudat on muutaman euron kpl.
"Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista."
-von Ranke.
M.Hanski
27.07.2005 14:39:46
Tuo on ilmeisesti unskelotin entinen basso (välissä ollut seer-o:lla), joten odotukset kasvaa!

Olikos sen basson kaulassa sellainen vahvikemolluska satulan kohdalla? Jos ei, kaularaudan pitäisi olla sellainen, jonka saa vedettyä ulos. Warwickin bassojen manuaalissa tämä on myös selostettu.
bize
27.07.2005 15:53:39 (muokattu 27.07.2005 15:53:54)
Olikos sen basson kaulassa sellainen vahvikemolluska satulan kohdalla? Jos ei, kaularaudan pitäisi olla sellainen, jonka saa vedettyä ulos. Warwickin bassojen manuaalissa tämä on myös selostettu.

En nyt ehkä ihan älyä minkälainen molluska sieltä pitäisi löytyä. Voi johtua siitä että jos sitä ei ole.

Vaan ei nuo vauriot menoa tunnu haittaavan.. kaula on neljästä palasta kasattu joten luulis noilla ohkasilla kielillä kaulan kestävän ihan nykyisessäkin kunnossa. aika näyttää.
M.Hanski
27.07.2005 16:03:21
En nyt ehkä ihan älyä minkälainen molluska sieltä pitäisi löytyä. Voi johtua siitä että jos sitä ei ole.

Ei siinä kyllä tainnut olla sellaista, mikä on raudan vaihtamisen kannalta hyvä juttu.

Vaan ei nuo vauriot menoa tunnu haittaavan.. kaula on neljästä palasta kasattu joten luulis noilla ohkasilla kielillä kaulan kestävän ihan nykyisessäkin kunnossa. aika näyttää.

Juu, on se kaula aika jäykkä.
rijopu
27.07.2005 17:38:49

Ei se otelauta aina mene vaihtoon. Mä olen vaihtanut kaularaudan yhdestä bassosta ja saman otelaudan pysty vielä käyttämään uudelleen. Nauharempan vaan joutui tekemään uudelleen. Kova homma se oli!
No, se on semmoista suomalaista... kalamies#14 >-)))>
Johannes_t
27.07.2005 18:27:22

Jaaha, Warwickin "laatua".

Ohoh, osu ja uppos, siis provo, jos tämä oli _sellainen_? Peusteluja?

Kiinnostaisi myös tietää, millä perusteella wenge on halpis puu? Parin soitinrakentajan kanssa käydyn keskustelun perusteella wenge ei ole ainakaan minun budjetille sopiva laji, ei vaikka työtä ei hinnassa huomioitaisikaan.

No, vastinetta puheille! ;D
pardy
27.07.2005 18:45:26

Kiinnostaisi myös tietää, millä perusteella wenge on halpis puu? Parin soitinrakentajan kanssa käydyn keskustelun perusteella wenge ei ole ainakaan minun budjetille sopiva laji, ei vaikka työtä ei hinnassa huomioitaisikaan.

Näitä samoja juttuja minäkin ihmettelin mutta päätin olla provosoitumatta. Tosiaan, mitä mäkin olen ymmärtänyt niin ei tuo wenge kovinkaan halpaa nykyisellään ole kun saatavuus on huonontunut.
Karlsson
27.07.2005 19:12:18

"Ennenvanhaan" tuotakin kuulemma sai ihan ilmattiks esmes rahtipaketeista. Jämäpuuta.
hollstro
27.07.2005 20:12:13

Katkesko tosiaan? Mulle kävi kerran niin että kaulatrauta jäi käteen kun säädin sitä. Oli kuitenkin vaan irronnut satulan paikkeilla olleesta vastineestaan. kiersin takaisin ja homma pelitti. Peli oli '65 presari.
hemmo
27.07.2005 20:15:59

Peli oli '65 presari.

Olikos tuo se Absquan vanha?
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili "Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva
absqua
27.07.2005 20:17:27
"Ennenvanhaan" tuotakin kuulemma sai ihan ilmattiks esmes rahtipaketeista. Jämäpuuta.

Ehkäpä sitä ei ennenvanhaan yksinkertaisesti vaan ollut käytetty soitinpuuna?
Se että sitä on käytetty rahtilaatikoiden puumateriaalina ei minusta kerro mitään kuin sen että laatikoiden lähtömaassa ko. puu on/oli halpaa.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
hemmo
27.07.2005 20:21:13

Ehkäpä sitä ei ennenvanhaan yksinkertaisesti vaan ollut käytetty soitinpuuna?

Mua kiinnostaa tietää mitkä tuon Wenge-puun soittinnolliset ominaisuudet ovat?
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili "Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva
Teijo K.
27.07.2005 20:21:27

Silloin kun mie olin puuseppänä, tehtiin wengestä kaikkia panelointeja ihan sen puun halpuuden takia. Siitähän se Warwickin wengenkäyttökin on kuulemma lähtöisin, että firman perustajan isä oli puuseppä ja tällä oli suuret varastot ylijäämäwengeä. Bubingaa ja wengeä on myös käytetty juurikin isojen CNC-koneiden paketoimiseen Jaappaniassa. Mie olen yhden CNC-koneen paketointibubingasta tehnyt 2 sbassoa ja pari kantta päälle.

Wenge on kyllä ilkeä työstää.

;)
-von Ranke.
absqua
27.07.2005 20:22:03
Olikos tuo se Absquan vanha?

Ei ainakaan mun tietääkseni.
absqua
27.07.2005 20:24:50
On siinä ambomaan pojat ihmetelleet kun suomalainen paperikone on saapunut Nairobin paperitehtaan satamaan koivulaatikoissa. Kaunista vaaleaa puuta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)