Techmecs 26.07.2005 11:36:26 | |
---|
|
balzary 26.07.2005 11:40:37 | |
---|
Mikähän Yamahan basso mahtaa olla kyseessä. Myynnissä torilla, mutta myyjäkään ei mallia tiedä. Kuvan perusteella varmaan aika hankala sanoa, mutta arvauksia! :) http://muusikoiden.net/dyn/tori/66082.jpg perus rbx 170/270 tms |
Sijuk 26.07.2005 14:41:57 | |
---|
taitaa olla rbx 270 Scaramouche, Scaramouche, will you do the Fandango? |
Rokkinorsu 26.07.2005 14:49:56 | |
---|
Onko nuo RBX-mallin bassot yleensä minkä laatusia? Ku koululla on tuommonen basso ja se kyllä tuntuu iha susi yksilöltä. Onhan se varmaan kovia kokenut sunmuuta, mutta mimmosia kokemuksia? En minä ny tuommosta haluu ostaa, mutta kiinnostas vaa tietää. Basisti. (Kertonee kaiken oleellisen?) ;) |
balzary 26.07.2005 15:00:21 | |
---|
Onko nuo RBX-mallin bassot yleensä minkä laatusia? Ku koululla on tuommonen basso ja se kyllä tuntuu iha susi yksilöltä. Onhan se varmaan kovia kokenut sunmuuta, mutta mimmosia kokemuksia? En minä ny tuommosta haluu ostaa, mutta kiinnostas vaa tietää. kaverille ostin vanhemman rbx 270:n mr. bunglelta, ja se on ainakin passeli peli. noi koulun soittimet on yleensä niin huonoissa säädöissä, ettei niistä oikeen voi sanoa mitään. uusi kielisetti ja säädöt kuntoon, eiköhän siitäkin soittopelin saa aikaseks |
Sijuk 26.07.2005 15:01:31 | |
---|
Onko nuo RBX-mallin bassot yleensä minkä laatusia? Ku koululla on tuommonen basso ja se kyllä tuntuu iha susi yksilöltä. Onhan se varmaan kovia kokenut sunmuuta, mutta mimmosia kokemuksia? En minä ny tuommosta haluu ostaa, mutta kiinnostas vaa tietää. Mulla on vuoden vanha rbx 170 ja ihan hyvin se on toiminu,ei oo ollu mitään valittamista. Ihan kelvollinen saundi rokin rämpytykseen. Perus basso ja luulenpa että toi rbx 270 on vielä kelvollisempi peli. Scaramouche, Scaramouche, will you do the Fandango? |
Rokkinorsu 26.07.2005 15:08:19 | |
---|
Nii no kyllä minä oon ''joskus'' sille opettajalle maininnu siitä bassosta, että pistäs veis huoltoon, mutta eip oo vielä vieny.. Kyllä meikäläinen on jonkuverran sitä yrittäny parannella, mutta huonolla menestyksellä. Basisti. (Kertonee kaiken oleellisen?) ;) |
balzary 26.07.2005 15:11:30 | |
---|
ei varmaan koululla ole varaa huollattaa tollasia.. talkkarin työlistalle ;) "pistä tää basso kuntoon" mikä siinä bassossa mättää tällä hetkellä? |
Rokkinorsu 26.07.2005 16:08:56 | |
---|
ei varmaan koululla ole varaa huollattaa tollasia.. talkkarin työlistalle ;) "pistä tää basso kuntoon" mikä siinä bassossa mättää tällä hetkellä? Hohoo, vois olla entinen basso sen jälkeen. :D No siis kaula on aika huono, mikit on huonot, sitte siinä kaulassa on semmonen ''kohouma'' siinä keskellä, nauhat pitäs hioo ja muutenki kolhunen ku mikä. Kyllä ne uuden 2000 € syntikan sinne osti, ois voinu samalla basson korjata. Basisti. (Kertonee kaiken oleellisen?) ;) |
balzary 26.07.2005 16:11:48 | |
---|
mikä siinä kaulassa on huonoa? kielet rätisee? ei pidä virettä? tarkempi kuvaus kohoumasta? sillä vaan kyselen, että jos saadaan viat paikallistettua, niin se voi perussäätämisellä hyvinkin tulla kuntoon. |
Hullu basisti 26.07.2005 16:25:15 | |
---|
RBX-170 ja -270 mallissa on jatsarimikki tallan puolella. Tossa ei kuvan perusteella ole (ja säätimiäkin on vain kaksi), joten malli on mitä ilmeisimmin RBX-260. Niissä on leppärunko ja kaula vaahteraa ruusupuuotelaudalla. Mulla on tollanen, mutta naturaalivärityksellä ja on kyllä pelittänyt ihan hyvin. Ei ne hintaansa nähden kyllä mitään ihan shaissee pitäs olla. Maanantaikappaleita on tietty tollasissa massatuotantomalleissa liikkeellä. "I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me" Winston Churchill |
Rokkinorsu 26.07.2005 16:34:19 | |
---|
mikä siinä kaulassa on huonoa? kielet rätisee? ei pidä virettä? tarkempi kuvaus kohoumasta? sillä vaan kyselen, että jos saadaan viat paikallistettua, niin se voi perussäätämisellä hyvinkin tulla kuntoon. No siis pitää vireen ja ei kielet rätise, mutta lähinnä tuo kohouma häirihtee. Eli siinä A ja D kielien välissä on semmonen kohouma sydeemi otelaudassa. Oiskohan tuo kauladaudan tekemä tai jotain? Basisti. (Kertonee kaiken oleellisen?) ;) |
Sijuk 26.07.2005 16:35:27 | |
---|
RBX-170 ja -270 mallissa on jatsarimikki tallan puolella. Tossa ei kuvan perusteella ole (ja säätimiäkin on vain kaksi), joten malli on mitä ilmeisimmin RBX-260. Niissä on leppärunko ja kaula vaahteraa ruusupuuotelaudalla. Mulla on tollanen, mutta naturaalivärityksellä ja on kyllä pelittänyt ihan hyvin. Ei ne hintaansa nähden kyllä mitään ihan shaissee pitäs olla. Maanantaikappaleita on tietty tollasissa massatuotantomalleissa liikkeellä. joku on lukenu läksynsä :) Scaramouche, Scaramouche, will you do the Fandango? |
Olazeba_ 27.07.2005 01:59:33 (muokattu 27.07.2005 02:03:15) | |
---|
Kyllä tuo minustakin näyttää RBX-260:lta. Minulla on kanssa ko. basso varasoittimena. Mukava basso on kyllä soittaa hyvillä säädöillä, Mikeiltä ei kannata kuitenkaan liikoja odottaa, mutta olen soittanut saman hintaluokan bassoilla jotka soivat vieläkin kehnommin. Ei tuommoinen perusbasso paljoa maksa uutenakaan jos käytetyn ostaminen hirvittää. Ainut mikä tuossa minua ärsyttää on huonosti suunniteltu pluginpaikka, siihen ei ole edes minkäänlaista viistettä muotoiltu, joten piuha törröttää ihan "pystyssä". Ei se tästä. |
Hullu basisti 27.07.2005 10:56:13 | |
---|
joku on lukenu läksynsä :) Kiitos kohteliaisuudesta. "I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me" Winston Churchill |
Hullu basisti 27.07.2005 11:01:22 | |
---|
Kyllä tuo minustakin näyttää RBX-260:lta. Minulla on kanssa ko. basso varasoittimena. Mukava basso on kyllä soittaa hyvillä säädöillä, Mikeiltä ei kannata kuitenkaan liikoja odottaa, mutta olen soittanut saman hintaluokan bassoilla jotka soivat vieläkin kehnommin. Ei tuommoinen perusbasso paljoa maksa uutenakaan jos käytetyn ostaminen hirvittää. Ainut mikä tuossa minua ärsyttää on huonosti suunniteltu pluginpaikka, siihen ei ole edes minkäänlaista viistettä muotoiltu, joten piuha törröttää ihan "pystyssä". Joo, mikkipuoli oli sellasta "average" kamaa, joten vaihdoin Basslines Quarter Pounderit kehiin. Ja kyllä se plugin naaraspesä muakin aluksi otti pattiin. 170 ja 270 malleissa taitaa se plugin paikka olla siellä alla, siis paremmassa paikkaa. "I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me" Winston Churchill |
Puavali 27.07.2005 12:42:30 | |
---|
... Ainut mikä tuossa minua ärsyttää on huonosti suunniteltu pluginpaikka, siihen ei ole edes minkäänlaista viistettä muotoiltu, joten piuha törröttää ihan "pystyssä". Miten ois kulmaplugi? kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 |
bize 27.07.2005 14:13:25 | |
---|
Tuossa RBX-260:ssä, jollainen itseltänikin löytyi, oli sellainen ongelma että bodyn keveyden vuoksi vapaa E ja E-kielen matalimmat äänet tulivat "yläkautta" oikeaan ääneen. Sama ongelma kuin halvoissa 5-kielisissä H-kielellä. Irrotin kaulan ja pulttasin sen kiinnin vanhan rbx-270:n tukevaan bodyyn, joskin tallaa joutui siirtämään kun alkuperäiskaulassa oli eri määrä nauhoja. Vanhoissa RBX270:ssä, kuten esim. tuossa omistamassani, on pelkkä P-mikki. Lahjattomat ja rautaranteet treenaa |
Olazeba_ 27.07.2005 15:23:19 | |
---|
Miten ois kulmaplugi? Kulmaplugi auttaa tuohon ongelmaan kyllä, itselläni ei ole kuin tuommoinen kulmaplugin rimpula jonka saa useasti uuden soittimen oston yhteydessä kaupanpääliseksi. Ei jaksa hommata parempaa kulmapiuhaa, kun ei tuolla tule enää juurikaan soiteltua. Ei se tästä. |
Hullu basisti 28.07.2005 10:10:47 | |
---|
Vanhoissa RBX270:ssä, kuten esim. tuossa omistamassani, on pelkkä P-mikki. Tuo oli kiva tietää. "I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me" Winston Churchill |