Aihe: Signature-mallit
1 2
Karlsson
29.08.2004 11:09:18
Kertokaapa aseveljet oma mielipiteenne signature-malleista, joita eri valmistajat meille kuluttajille tuputtavat.

Vielä jokin aikaa sitten pidin koko juttua ihan mainosmiesten myyntikikkana, mutta nyt havahdyin siihen , että tuossa bassoläjässäni on jo kaksi signature-soitinta. Ja kumpikin ovat erittäin hyviä soittimia, joissa on selvästi funtsittu kokonaisuutta ja tehty "uniikki" soitin, eikä vain lätkäisty kuuluisan soittajan nimieä lapaan, johonkin liukuhihnamalliin.

Joissakin artistimalleissa kyllä haiskahtaa rahastus eli kohtuullisen korkeaan hintalappuun ei oikein soittimesta löydy oikeutusta, ellei sitten joku erikoinen väri ole sellainen.

Muistan lukeneeni jonkun suurenmaailman keskutelupalstan funtsintaa aiheesta ja usein tarjotaan mielipidettä että signature-mallit ovat ikäänkuin sarjatuotantosoittimien ja näiden butiikkibassojen välimaastossa.

Kommentteja?
Kaikki on miitissä, miksen minä?
Keny
29.08.2004 11:24:19
Munsta loistavia soittimia ovat ainkin ne yksilöt mitä mä oon soittanu ja omistan.

Kaks Marcus Miller jazzi:Erinomainen hintalaatu suhde ja hakka munsta jenkkistanut mennetullen hinta noi 800-1000€.

Roscoe Beck on kanssa hiton hyvä viiskielinen fenkku eikä uskois passiivipeliks.Ittellä ei oo sellasta mutta paria oon soitellu ja ei voi muuta kun kehua taas.

Gary Willis fretless 5-string.Hemmetin hyvä 5 kielinen nauhaton eikä oo mikään liukuhihna ibanezi.Käsin tehään ja bartoliini elektroniikka sekä mikki,eebenlauta ja kaks grafiittitankoo kaulassa.Ei vissiin enää mun.

Jatkan myöhemmin lisää.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Karlsson
29.08.2004 11:27:07
Ei vissiin enää mun.

Krhm, joo ei. Näytti siirtyneen mun kamalistaan...
Kaikki on miitissä, miksen minä?
Karlsson
31.08.2004 08:29:09
Nostetaanpa. Eikö kellaan nyt ole mitään sanottavaa aiheesta?
Lisää basso(j)a!
absqua
31.08.2004 08:47:24

No eipä ole oikein mitään uutta. Meitsi on aika samoilla laduilla tuon sinun ekan kommenttisi kanssa. Ei noi signaturet herätä mitään suuria tunteita puolesta tai vastaaan. Toki on sanottava että kiinnostavasti ne kyllä keikkuvat jossain sikariistomielikuvamarkkinoinnin ja oikeasti innovatiivisen designin välillä. Mutta tuonkin asian totesit jo alussa.
Jollekin löytyy se oikea puukko tuolta signature-valikoimasta kun joku toinen hankkii karvalakkimallin ja kolmas kaveri taas teettää ihan 100% customin soitinrakentajalla jne jne. Samapa tuo, pääasia että tanner tömisee.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Karlsson
31.08.2004 09:11:20
No eipä ole oikein mitään uutta.

Heh, ei vissiin pitäisi ketjun aloitusviestissä liikaa pähkäillä, jää muillekin sanottavaa...
Lisää basso(j)a!
sirdickyj
31.08.2004 09:38:50

Niin, kohtuuttomat kaks päivää on kulunut ketjun aloituksesta!

Mutta vaikken oo ikinä mitään signaturea omistanut tai muutakaan, niin eihän tuo nyt niin pässi idea ole, etenkään jos siinä signaturessa on oikeasti jotain fiksuja "patenttiratkaisuja" sen herran/rouvan päästä lähteneenä, jonka nimikkomallista on kyse. Kuten esim. Michael Anthonyn soiton kannalta enemmän kuin oleelliset jalopeno-kuvioinnit otelautamerkintöinä...

Mutta noin ylipäänsä, ei kai kukaan anna käyttää nimeään missään ihan kurassa, että kai nuo nimikkomallit on jonkinasteinen laadun tae? Ehkä...
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Silvio Dante
01.09.2004 17:20:02
...Mutta vaikken oo ikinä mitään signaturea omistanut tai muutakaan...

Mitens toi Warmoth SDJ-Model?
Just when I thought I was out, they pull me back in!
sirdickyj
01.09.2004 22:18:57
Mitens toi Warmoth SDJ-Model?

Sehän oli laadun tae!
onde
04.09.2004 13:01:19
En oo koskaan kokeillut signature malleja mutta oon lukenut että miehet joiden nimissä tehdään näitä malleja kokeilee jopa useita kymmeniä ns. nimikko soittimia ja niistä kelpaa vain parhaimmat!
Tästä teen vaan semmosen johto päätöksen että tuskin se sun signature on täysin klooni!
But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever
Karlsson
07.09.2004 09:32:23
En oo koskaan kokeillut signature malleja mutta oon lukenut että miehet joiden nimissä tehdään näitä malleja kokeilee jopa useita kymmeniä ns. nimikko soittimia ja niistä kelpaa vain parhaimmat!
Tästä teen vaan semmosen johto päätöksen että tuskin se sun signature on täysin klooni!

Joo, siis useinhan se signature-mallin suunnitellut "kuuluisuus" ei edes vedä samanlaisella pelillä. Eli jos haluaa sankarinsa kamoilla vetää, pitää sitä läjää etsiä muualta kuin signature-malleista.

Mutta, tästä ei ollut nyt kysymys. Mulle on ainakin yks paskanhailee että soittaako Roscoe Beck just samanlaisella kuin mä, koska en edes muista (yhtä häilyvää mielikuvaa jostain livevideosta) koko ukkelin soittoa. Sama juttu tuolla Gary Williksellä. Varmasti kovia jätkiä, mutta soittajina eivät mitenkään minulle erityisen merkityksellisiä.

Lähinnä siis ansioina noissa soittimissa on hyvä design, johon nämä soittajat ovat olleet osallisina. Ja siis sitä funtsin että onko tuo laatu ja desing näissä soittimissa niin hyvä että se oikeuttaa tommosen "semi-pro" hinnoittelun soittimelle.
Säm = Kondrila
sirdickyj
07.09.2004 10:23:03
Toista se on jos ostaa Rocco Siffredi-signature mallin rouvalle lahjaks. Siinä on äkkiä itellä hommat vähissä!
Karlsson
07.09.2004 10:45:50
Toista se on jos ostaa Rocco Siffredi-signature mallin rouvalle lahjaks. Siinä on äkkiä itellä hommat vähissä!

Näin tekee. Onx siinä muuten nimmari "lavassa" kans?
Säm = Kondrila
sirdickyj
07.09.2004 12:16:50 (muokattu 07.09.2004 12:21:09)
Näin tekee. Onx siinä muuten nimmari "lavassa" kans?

Perskule ku en oo asiaa päässy tsekkaamaan. Mutta siinähän se ekstra viba vois tulla, jos se nimmari ois kohokirjaimilla, vai mitä? Siis noin rouvan asemaan jos asetun.

Ja siit on olemassa aktiivi- ja passiiviversiot, ja AINA matching headstock!
Keny
07.09.2004 12:20:10
Mitähän erikoista siinä Moduluksen Flea mallissa on muuta ku väri.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Karlsson
07.09.2004 12:30:48
Mitähän erikoista siinä Moduluksen Flea mallissa on muuta ku väri.

Mukana tulee tennissukka?
Säm = Kondrila
sirdickyj
07.09.2004 13:24:39
Tuolla torilla on Marcus Miller-signature 500,-. Miten se niin halpa? Eikse oo sen kalliimpi, vai oisko taas niin, että siitä on kahta eri versioo?
Karlsson
07.09.2004 13:28:21
Tuolla torilla on Marcus Miller-signature 500,-. Miten se niin halpa? Eikse oo sen kalliimpi, vai oisko taas niin, että siitä on kahta eri versioo?

Euroopassa tommonen on uutena aboutti reilun donan ja jenkeissä vielä halvempi. Japskipelihän se on ja ei laatuunsa nähden kovin kallis. Ja ei ole eri versioita. Jaappanissa nä on kaikki tehty mun käsittääkseni.

Elikkäs on halapa tuo torilla myytävä. Jos en olisi korviani myöten veloissa muista bassoista, nappaisin. Kuin kopra. *Naps*
Säm = Kondrila
sirdickyj
07.09.2004 13:59:24
Elikkäs on halapa tuo torilla myytävä. Jos en olisi korviani myöten veloissa muista bassoista, nappaisin. Kuin kopra. *Naps*

Mä ottasin ne molemmat, 1050,- ei oo paha kahesta peruspelistä, vaik onki highway 1 toi presari. Vitut siitä. Sit kato siihen vielä Musari ja Ampegin koko läjä niin olis perussetti vailla vertaa. Niin ja sit pikkukeikoille joku 2x10 ja sit oktaaveri ja sit joku hyvä särö ja kompura ja kyllähän joku combokin pitäis olla ja 5-kielinen ja...
Karlsson
07.09.2004 14:03:50
Mä ottasin ne molemmat, 1050,- ei oo paha kahesta peruspelistä, vaik onki highway 1 toi presari. Vitut siitä. Sit kato siihen vielä Musari ja Ampegin koko läjä niin olis perussetti vailla vertaa. Niin ja sit pikkukeikoille joku 2x10 ja sit oktaaveri ja sit joku hyvä särö ja kompura ja kyllähän joku combokin pitäis olla ja 5-kielinen ja...

Varustelukierre... vai varusteluspiraali...
Säm = Kondrila
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)