mikael_maiden 06.08.2005 19:33:19 | |
---|
Moi! Soitan bändissä ja tähän asti olemme vain treenanneet kämpillä jossa on useamman bändin yhteiset kamat. Basso kamat ovat tällä hetkellä Hartken nuppi (lienee model 3500? tarkkaa merkkiä en muista) ja kaappina toimii joku tuntematon yhdellä 15" elementillä varustettu kaappi. Kotonani on peaveyn kombo vahvistin. Nyt olen kiinnostunut hankkimaan omia laitteita lähinnä tulevia keikkoja varten. (Pari on jo sovittu, mutta niihin saadaan muualta laitteet) Eli nyt on kyse siitä että minkälaisia laitteita kannattaa/ pitää hommata? Olen mieltynyt tuohon hartken vahvistimeen. Olen kuullut että hartke tekee myös hyvin soivia kaappeja. Nyt seuraa ne "kuuluisat" tyhmät kysymykset: Kannattaako hommata 1x15", 2x10", 4x10", 8x10" kaappi? vai olisiko parempi olla esim. 2x 4x10" vai miten? Ai niin ja tietenkin budjetti on rajallinen mutta laitteilla ei ole kiire että pikku hiljaa niitä hommailisin. itselläni ei ole kokemusta "lava järjestelmistä" eli neuvokaa tyhmää.. Olisiko jotain netti sivuja joista saisi tietoa em. lava systeemeistä? ihan mielenkiinnosta olisi kiva tietää isompienkin bändien systeemeistä. ei vain laitteista vaan miten ne on sijoitettu lavalle ym. PA:t ja muut vermeet. |
Olli.M 06.08.2005 19:50:16 (muokattu 06.08.2005 19:50:54) | |
---|
Itse tykkään 4x10 + 1x15 yhdistelmästä. Tosin pikkukeikalle otan mukaan pelkän 4x10 kaapin. Toisaalta 2x10 kaapin hommaaminen on ollut mielessä jo pitkään. "(Kyllä, todennäköisesti soitan vähintään yhtä hyvin kuin entinen basistinne, ellei se ollut Lauri Porra tai Billy Sheehan)" -Wasara. |
mikael_maiden 06.08.2005 20:29:19 | |
---|
2x10 noiden lisäksi keikalle? vai jonkun tilalle? minkälaisella vahvistimella noita käytät? Lisää tyhmiä kysymyskiä: mitä hyötyä/ haittaa tuollaisesta yhdistelmästä on? MIka |
Olli.M 06.08.2005 20:50:43 | |
---|
2x10 noiden lisäksi keikalle? vai jonkun tilalle? minkälaisella vahvistimella noita käytät? Lisää tyhmiä kysymyskiä: mitä hyötyä/ haittaa tuollaisesta yhdistelmästä on? MIka Siis 2x10 sellasenaan tai sitten sen 1x15 tai 4x10 kaapin päälle. olisi helpompi roudata kun ei tarvii kahta isoa kaappia kannella. Vahvistin on 350w/4ohm fender bassman trankku nuppi. Antaa tehoja muistaakseni 200w/8ohm. Hyöty? no jos on kaksi 8 ohm kaappia niin saa täydet tehot nupista irti. Soundimieltymykset on makuasioita mutta itse tykkään käyttää 4x10 + 1x15 yhdistelmää kun se 15" antaa sellasta sopivaa alakertaa ja 410 sellasta sopivaa tiukkuutta mukaan. "(Kyllä, todennäköisesti soitan vähintään yhtä hyvin kuin entinen basistinne, ellei se ollut Lauri Porra tai Billy Sheehan)" -Wasara. |
Jooba 06.08.2005 21:10:13 | |
---|
Sinua kiinnosti Hartken kaapit, miulla on sellaiset 410TP ja 210XL, niissä on molemmissa ´´alumiini´´elementit, ja soi aivan mahtavasti. Niissä on yhteensä 500 wattia 4 ohmiin kun yhdistät ne toisiinsa, ja jos ostat sen Hartke 3500 vahvarin niin toimii hyvin, siinä on 350w, mulla on vain 200w ja tärisee kyllä talo jos haluaa. On tullut testattua jotain perus pahvikartiolla olevaa Hartkea, joku 410 oli, ja siinä oli aivan mahtavat alapäät vaikka olikin 410. Lisäsin siihen vielä omani 210XL ja ei voe valittaa. Porukkahan puhuu että Hartke olis joskus verrattavissa Behringeriin, mut kyllä mä tykkään, ei se hinta ratkaise. Thomannilla noi kaapit oli jotain 390 ja 290 about. |
mikael_maiden 06.08.2005 22:08:13 | |
---|
Jälleen näin lauantai illalla tyhmiä kysymyksiä (miten niitä sattukin just nyt?) kattelin thomannin sivuilta että siellä oli niinkin mahtavia (ainakin kokonsa puolesta) kuin 8x10. Onko järkeä edes harkita tuollasta? vai onko "paras" toi 1x15 + 4x10? Hintaa oli aika paljn mutta kunhan kysyn nyt samalla sitäkin M |
balzary 06.08.2005 22:25:26 | |
---|
itte varmaan hommaisin ennemmin kaksi 4x10-kaappia, toi 8x10 on pirun hankala roudata, tarttee aika ison automobiilin että mahtuu |
hollstro 06.08.2005 22:25:53 | |
---|
Jälleen näin lauantai illalla tyhmiä kysymyksiä (miten niitä sattukin just nyt?) kattelin thomannin sivuilta että siellä oli niinkin mahtavia (ainakin kokonsa puolesta) kuin 8x10. Onko järkeä edes harkita tuollasta? vai onko "paras" toi 1x15 + 4x10? Hintaa oli aika paljn mutta kunhan kysyn nyt samalla sitäkin M 8x10" on kompromissiton ratkaisu jos vaan roudarilla selkä kestää ja pakussa on tilaa. |
Olli.M 06.08.2005 23:55:30 | |
---|
itte varmaan hommaisin ennemmin kaksi 4x10-kaappia, toi 8x10 on pirun hankala roudata, tarttee aika ison automobiilin että mahtuu Just näin. Se jos sulla on roudari jonka selkä kestää ni osta kaks noita 8x10 kaappeja. Siihen joku marshall vba400 nubi päälle ni kylä lähtee. .....*sori , mie oon känisä...* "(Kyllä, todennäköisesti soitan vähintään yhtä hyvin kuin entinen basistinne, ellei se ollut Lauri Porra tai Billy Sheehan)" -Wasara. |
mikael_maiden 07.08.2005 09:39:45 | |
---|
Hienoa basisti kolleegat! Enköhän näillä vastauksilla tee päätökseni mitä "tarvitsen" ja hommaan. Taitaa jäädä se 8x10 hommaamatta. Tietääkö kukaan mitään osoitetta niiden isompien bändien lava systeemeihin. Ajattelin ihan vain että olisi ihan mielenkiintoista tietää mitä ja MITEN heillä on laitettu kamoja. Tai käy siis pienempienkin bändien systeemit M |
Late Pen-Tagram 09.08.2005 20:17:59 | |
---|
Olisko teillä kokemuksi Peaveyn 4x10:eistä kaapeista. Uusissa taitaa olla kevlar vahvistetut elementit. Hinta/laatusuhde pitäis olla kunnossa mutten oo varma. |