Aihe: Behringer ja kumpi nuppi?
1
ötzi
01.08.2005 21:36:22
Eli tuli tilattua tommonen kaappi thoomannilta ja nyt pitäs nuppi lyötää
http://www.thomann.de/thoiw3_behringer_bb_115_prodinfo.html
olisi ehdokkaina 300w GK
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-177955.html
ja Behringerin 450w
http://www.thomann.de/thoiw3_behrin … 0t_ultrabass_basshead_prodinfo.html
onko kokemuksia kyseisitä nupeista ja kumpaa suosittelette? vai onko muita hyviä nuppeja sanoihin hinta luokkiin?
Teijo K.
01.08.2005 21:38:23

Eli tuli tilattua tommonen kaappi thoomannilta ja nyt pitäs nuppi lyötää
http://www.thomann.de/thoiw3_behringer_bb_115_prodinfo.html
olisi ehdokkaina 300w GK
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-177955.html
ja Behringerin 450w
http://www.thomann.de/thoiw3_behrin … 0t_ultrabass_basshead_prodinfo.html
onko kokemuksia kyseisitä nupeista ja kumpaa suosittelette? vai onko muita hyviä nuppeja sanoihin hinta luokkiin?

Aiemmin olisin suositellut keveyden takia tuota GK mutta tuolla oli jotain juttua että sähköturvallisuuskeskuksen hyväksyntä puuttuisi. Että että. Ehkä tiedustelisin vakuutusyhtiön mielipidettä asiaan mahdollisen ongelman välttämiseksi.
"Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista."
-von Ranke.
poppamies
02.08.2005 00:07:26 (muokattu 02.08.2005 00:08:36)

Aiemmin olisin suositellut keveyden takia tuota GK mutta tuolla oli jotain juttua että sähköturvallisuuskeskuksen hyväksyntä puuttuisi. Että että. Ehkä tiedustelisin vakuutusyhtiön mielipidettä asiaan mahdollisen ongelman välttämiseksi.

Jos siitä puuttuu joku turvamerkintä niin sen on todennäköisesti vain muodollinen puute, ja johtuu ilmeisesti siitä että niitä ei ole vielä suomessa myynnissä. Muutoinhan se on suojamaadoitettu aivan kuten mikä tahansa sähkölaite. Vahvistin on ameriikkalainen ja täyttää luultavasti kaikkia sikäläisiä, ja mitä todennäköisemmin kaikkia täkäläisiä vaatimuksia sähköturvallisuuden puolesta.
Helkilökohtaisesti minulla ei ole minkäänlaista kokemusta Behringerin nupista mutta GK'sta kyllä ja voin suositella lämpimästi. Laatukamaa.Tämä Backline 600 ei tosin ole ollut minulla kun kesäkuun alusta mutta saman tehtaan Gallien Krueger pikkukombo MB200 on palvellut minua jo yli 20 vuotta enkä ole vielä tähän päivään mennessä tarvinnut laittaa savuja takaisin kertaakaan.
G strings are for strippers
Teijo K.
02.08.2005 14:19:22

Jos siitä puuttuu joku turvamerkintä niin sen on todennäköisesti vain muodollinen puute, ja johtuu ilmeisesti siitä että niitä ei ole vielä suomessa myynnissä.

Johannes tuolla vihjaili, että laite ei ole Suomessa myynnissä, koska siitä puuttuu turvamerkintä. Ei siis toisinpäin. Eivät siis olisi saaneet laitetta tarkastuksesta läpi ja siksi sille ei ole halukkaita maahantuojiakaan.

En sitten tiedä, tuo on ainoa mitä olen siitä kuullut mutta se herättää kyllä epäluuloja. Mitä jos jotain, ja sitten vakuutuksia joutuu setvimään.
"Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista."
-von Ranke.
onde
02.08.2005 15:17:59 (muokattu 02.08.2005 15:24:49)
Mun muistaakseni Luthman myi aikanaan Backilineja suomessa.En tiedä sitten oliko ne sähköturva hyväksyttyjä.
Voihan sitä aina vetää töpselin pois seinästä kun ei käytä vahvaria, niin ei syty palaan omia aikojaan.
Tietenkin ton hyväksynnän tärkein pointti on siinä ettei laitteesta saa sähköiskua sillon ku se on kytketty verkkoon ja voihan siihen väliin viritellä vikavirtasuojakytkimen.
Ite ottaisin ton GK:n
But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever
Johannes_t
02.08.2005 15:31:18

Johannes tuolla vihjaili, että laite ei ole Suomessa myynnissä, koska siitä puuttuu turvamerkintä.

Juu, näin mulle väitettiin. En nyt muista minkä firman edustaja oli kyseessä. Mutta halukkaita tuojia (luonnollisestikin) löytyisi. Pitääpä kaivella asiaa vähän enemmän, jos vaikka selviäisi _the_ final truth.
Teijo K.
02.08.2005 15:36:24

Juu, näin mulle väitettiin. En nyt muista minkä firman edustaja oli kyseessä. Mutta halukkaita tuojia (luonnollisestikin) löytyisi. Pitääpä kaivella asiaa vähän enemmän, jos vaikka selviäisi _the_ final truth.

No se olisi kyllä oivaa, jos onnistuisi.
-von Ranke.
Kieppi
02.08.2005 16:19:48
Saksalaisen täsmällisyyden tuntien on munsta vaikea ajatella, että Saksassa saisi myydä jotakin sellaista mitä Suomessa ei saa. (noin turvallisuuskysymysten pohjalta ainakin)

Tämä siis intuitiopohjalta ;)
Kalamies #10 >-)))>. Aut Warwick, aut nihil.
Kuunteles musaa.
Teijo K.
02.08.2005 16:36:48

Saksalaisen täsmällisyyden tuntien on munsta vaikea ajatella, että Saksassa saisi myydä jotakin sellaista mitä Suomessa ei saa. (noin turvallisuuskysymysten pohjalta ainakin)

Tämä siis intuitiopohjalta ;)

Saksan taloushistoriaa opiskelleena tuntuu Saksalainen täsmällisyys lähinnä huonolta vitsiltä.
-von Ranke.
poppamies
02.08.2005 17:01:52

Laitoin postia Thomannin Samille ja pyysin selvittämään asiaa.
Eiköhän tuhon tule selkokielinen vastaus pian.
onde
02.08.2005 17:41:33
Sen verran kävin tutkimassa www.tukes.fi sivuja ja sieltä löyty ainakin jotain ohjeita jos ostaa sähkölaitteen ulkomailta.Jos laitteen ostaa ETA-maasta tulee tyyppi kilvessä olla CE hyväksyntä ja sen lisäksi voi olla pohjoismaitten omia testausmerkkejä ympyrän sisällä kuten FI-,S-,N-,D.
Ainakin GK Backlinen persuksista löytyy CE-hyväksyntä merkki.Kyllä mä kans olettaisin että Jenkeissä tehdyssä vahvarissa pitää noi turvallisuus asiat olla vimpan päälle ku siellä tupataan nostaa oikeusjuttuja pienistäkin vähäpätösistä asioista vaatien miljoona korvauksia.
ötzi
02.08.2005 18:09:17 (muokattu 02.08.2005 18:24:28)
Kiitos avusta! mutta entäs tuo Behku? eikö kellään ole kokemuksia siitä? Ja onko se GK niin paljon parempi että siitä kannattaa maksaa 100e enemmän kun tuosta Behkusta jossa on kumminkin 150w enemmän potkua?
chief
02.08.2005 18:42:31
Kiitos avusta! mutta entäs tuo Behku? eikö kellään ole kokemuksia siitä? Ja onko se GK niin paljon parempi että siitä kannattaa maksaa 100e enemmän kun tuosta Behkusta jossa on kumminkin 150w enemmän potkua?

Mulla on kokemusta tosta behkun 300w nupista joka taitaa olla muuten samanlainen. Se on aika hyväsoundinen ja mun käyttöön ainakin tarpeeksi tehokas. Miinuspuolena potikat tuntuu olevan aika heikkotasoiset. Kyllä sillä vetää. Hintaisekseen varsin hyvä nuppi.
"It's the ear, not the gear. "
poppamies
02.08.2005 20:58:34

No joo sain Samilta viestiä kun mainitsin että Backline epäillään puutteellisuuksista täällä palstalla. Elikkä....

"Hmm... Vaikea sanoa mistä on kyse, laite täyttää kyllä kaikki EU:n vaatimukset. Gallienin aikaisemmissa MB sarjan nupeissa ja comboissa oli joitain puutteita sähköturvallisuus viranomaisten mukaan mutta nekin on jo korjattu.

Sain juuri osto-osastoltamme viestin että kaikilla myymillämme GK kamoilla on CE hyväksyntä, muuten ne eivät edes olisi myynnissä meillä =) Ei nou hätä!"

Rock&Roll
Sami Rautio
Musikhaus Thomann
Treppendorf 30
D-96138 Burgebrach
Germany
Quu
02.08.2005 22:27:22

Saksan taloushistoriaa opiskelleena tuntuu Saksalainen täsmällisyys lähinnä huonolta vitsiltä.

Tämä on täysin offtopic. mutta jos jokin asia saksassa on täsmällistä, niin junaliikenne.
Ostat paikasta a lipun paikkaan b, niin he kertovat jo lähtöasemallla, että missä vaihtaa junaa, miltä laiturilta kys. juna lähtee, mihin aikaan se lähtee jne.
Homma toimii kuin junan vessa.

Anteeksi offtopic.
http://hevijammu.cjb.net Hinta: 400e/En tingi.
onde
03.08.2005 00:43:54 (muokattu 03.08.2005 02:39:02)
No joo sain Samilta viestiä kun mainitsin että Backline epäillään puutteellisuuksista täällä palstalla. Elikkä....

"Hmm... Vaikea sanoa mistä on kyse, laite täyttää kyllä kaikki EU:n vaatimukset. Gallienin aikaisemmissa MB sarjan nupeissa ja comboissa oli joitain puutteita sähköturvallisuus viranomaisten mukaan mutta nekin on jo korjattu.

Sain juuri osto-osastoltamme viestin että kaikilla myymillämme GK kamoilla on CE hyväksyntä, muuten ne eivät edes olisi myynnissä meillä =) Ei nou hätä!"

Rock&Roll
Sami Rautio
Musikhaus Thomann
Treppendorf 30
D-96138 Burgebrach
Germany

Joo kyllä toi CE-hyväksyntä kelpaa näemmä kaikissa EU-maissa.
Mä luulen että suomalaiset soitinliikkeet vaan yrittää pelotella asiakkaitaan tolla sähköturvallisuus jutullaan ettei ostais T-kaupasta!
Eli CE-merkki kelpaa ei tarvi FI-merkintää!

P.S. Ainakin Tre:n suunnassa soitinliikeiden myyjät aina vetoo että ei kannata ostaa T-Kaupasta kun ei täytä sähköturvallisuus määräyksiä, mutta kuitenkin niiden omat kamat on suurimmalta osalta pelkästään CE hyväksyttyjä!
Missä ympyröity FI?
Onko Behringereissä FI-hyväksyntää?(EBS,Ampeg?)
Mahtaako ittekkään tietää mikä säädäntö on?
No myyjät uskoo mitä maahantuojat tai tukkurit sanoo!
Mun mielestä suomalaisten soitin myyjien taso on samaa tasoo ku nykyisten suomalais yleisurheilu valmentajien taso eli surkeeta muutamaa poikkeusta lukuunottamatta!

Eli kannatan edelleen GK:tä parempana vaihtoehtona!
sirdickyj
03.08.2005 21:53:45
Johannes tuolla vihjaili, että laite ei ole Suomessa myynnissä, koska siitä puuttuu turvamerkintä. Ei siis toisinpäin. Eivät siis olisi saaneet laitetta tarkastuksesta läpi ja siksi sille ei ole halukkaita maahantuojiakaan.

Niin, G-K:llahan ei siis ole ollenkaan maahantuojaa, ei Backlinella eikä millään muullakaan, tämä täsmennykseksi. Ei kai nyt kaikki G-K:t ole turvamerkintäpuutteellisia?

Mitä tuohon Thomannin vastaukseen tulee, niin muistettakoon, että he eivät ole laitteen maahantuojia, koska eivät tuo sitä Suomeen, vaan ainoastan myyvät niitä. SiksI vastuukaan ei ole=maahantuojan vastuu. Eikös maahantuojalla kuitenkin ole suurempi vastuu kuin jollain Saksamaalta operoivalla postimyyntifirmalla? Siksi ei ole mikään yllätys, että vastavat noin, vaikka voihan tuossa perääkin olla.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
1976
03.08.2005 22:41:49
Vaikea valinta, mutta kai sitä pitää omaa behringeriä vähän kehua. Eli olen soitellut treeneissä noin vuoden sillä 300W nupilla ja siitä lähtee kyllä mukavan lämmin botnekas soundi (eq ihan tasaisena). Myös käyntiääni ainakin omassani on todella hiljainen. Onhan ne potikat vähän lepsuja, mutta eihän ne roudatessa nyt sentään mihinkään lentele :) Nämä kokemukset siis GK:n kaapin läpi soitettuna.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)