wizard86 28.07.2005 20:24:36 | |
---|
Tuommoisen hintoja tahtoisin kuulla, meinaan nääs ostaa eka bassoksi. Ilmeisesti 70-luvulla noita tehty? pulttikaula, väri joku sunburst. If you really love Les Paul kind Guitar you should go for Tokai.. |
Jani The Rock 28.07.2005 20:54:38 | |
---|
Mulla oli joskus tollanen. Helvetin hyvä peli. Ei aidon väärti, mutta toiseksi paras basso mitä mulla on ollut. On mielestäni parempi esitys aiheesta kuin esim. Arian vastaava. Hyväkuntoisesta käypäinen hinta voisi olla neljänsadan hujakoilla. Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1
MegaMan Club #002 - Quiff Man |
Teijo K. 28.07.2005 22:17:06 | |
---|
Mulla oli joskus tollanen. Helvetin hyvä peli. Ei aidon väärti, mutta toiseksi paras basso mitä mulla on ollut. On mielestäni parempi esitys aiheesta kuin esim. Arian vastaava. Hyväkuntoisesta käypäinen hinta voisi olla neljänsadan hujakoilla. Paitsi että näitä kuulemma liikkuu erittäin vähän, eli sinne ylöspäin sille aikovalle ostajalle: jos tiedät yksilön niin kannattaa aikoa aika nopeasti. Menee muuten pian sivu suun. "Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista." -von Ranke. |
Jani The Rock 28.07.2005 22:22:38 | |
---|
Paitsi että näitä kuulemma liikkuu erittäin vähän, eli sinne ylöspäin sille aikovalle ostajalle: jos tiedät yksilön niin kannattaa aikoa aika nopeasti. Menee muuten pian sivu suun. Todella vähän liikkuu, näin on tosi. Kiinni kuin sika limppuun, jos soittopeli vaan on kunnossa. Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1
Artu Pupunuss 29.07.2005 15:00:25 | |
---|
Hyväkuntoisesta käypäinen hinta voisi olla neljänsadan hujakoilla. Tuollaisen joskus omistaneena voin sanoa, että 400 olisi kyllä sen tasoon nähden ihan liikaa. Hienohan se on, mutta soittimena ei todellakaan kovin kummoinen. Life's a pop of the cherry when you're a boy! |
Jani The Rock 29.07.2005 15:02:47 | |
---|
Tuollaisen joskus omistaneena voin sanoa, että 400 olisi kyllä sen tasoon nähden ihan liikaa. Hienohan se on, mutta soittimena ei todellakaan kovin kummoinen. Itsekin tuollaisen omistaneena olen eri mieltä. Etenkin kun vertaa siihen, minkälaisia basson irvikuvia tuolla 400 eurolla saa kaupasta uutena. Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1
Karlsson 29.07.2005 16:44:27 | |
---|
Jenkeissä alkaa olemaan "hinnoissaan" nää 70-luvun japskikopiot. Usein ei kuulemma laatu jää ollenkaan aidoista. Itselläni on 70-lukulainen Arian versio Jassosta, joka on, sanotaanko, erilainen mutta hyvä. |
Artu Pupunuss 29.07.2005 19:45:34 | |
---|
Itsekin tuollaisen omistaneena olen eri mieltä. Etenkin kun vertaa siihen, minkälaisia basson irvikuvia tuolla 400 eurolla saa kaupasta uutena. Joo, mutta käytettynä paaaljon parempiakin. Life's a pop of the cherry when you're a boy! |
haukka_ 29.07.2005 20:17:58 | |
---|
Jenkeissä alkaa olemaan "hinnoissaan" nää 70-luvun japskikopiot. Usein ei kuulemma laatu jää ollenkaan aidoista. Itselläni on 70-lukulainen Arian versio Jassosta, joka on, sanotaanko, erilainen mutta hyvä. Itsekin olen kyllä erittäin tyytyväinen omaan Kasugan jassokopiooni. Oi kultaista 70-lukua. human, all too fucking human. |
Jani The Rock 29.07.2005 20:21:44 | |
---|
Joo, mutta käytettynä paaaljon parempiakin. Niistä ei vaan välttämättä yksikään ole Rickenbackerin näkönen eikä kuulonen. Vaikka eihän tuo Ibakaan samalta onnistu soundaamaan, mutta edes vähän sinnepäin. Ja hyvyys on suhteellinen käsite. Mun mielestäni tuo basso kuitenkin oli helvetin hyvä. Sopi näppiin, oli mukava soittaa, oli hyvin tehty ja soundasi melko kivalta. Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1
Karlsson 29.07.2005 21:52:02 | |
---|
Niistä ei vaan välttämättä yksikään ole Rickenbackerin näkönen eikä kuulonen. Vaikka eihän tuo Ibakaan samalta onnistu soundaamaan, mutta edes vähän sinnepäin. Ja hyvyys on suhteellinen käsite. Mun mielestäni tuo basso kuitenkin oli helvetin hyvä. Sopi näppiin, oli mukava soittaa, oli hyvin tehty ja soundasi melko kivalta. Niin, että jos sekin on hyvä basso, mutta huono kopio? Ei toi edellämainitsemani Aria todellakaan tunnu tai kuulosta Jassolta, vaikka siltä näyttääkin. Hyvä basona, kuitenni. |
Staalo 30.07.2005 14:13:21 | |
---|
Ibanezin Riku -kopiot ovat siis kaikki pulttikaulaisia? Sehän selvittääkin asiaa. Omistan itse vanhan 70-luvun kopio-backerin josta on jonkun aikaisemman "kustomoinnin" seurauksena hävinnyt kaikki valmistajan merkinnät. Olen olettanut että se olisi joko Ibanez tai Kasuga, eli läpikaulaisena se olisi siis mitä todennäköisimmin Kasuga. Se "Kasubacker" on kyllä erittäin hyväsoittoinen basso, ja rinnakkain aidon 4001:n kanssa testatessani soundikin oli lähellä. Vähän primitiivisempi ja lo-fi:mpi mutta silti erittäin paljon meikäläisen mieleen. Hieno basso. Silti, joku päivä ostan vielä aidon... Saaks lähettää terveisiä? |
Jani The Rock 30.07.2005 14:38:05 | |
---|
Silti, joku päivä ostan vielä aidon... That`s the spirit! Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1
Late Pen-Tagram 09.08.2005 20:45:12 | |
---|
Olisinko ihan väärässä jos väittäisin että joku maahantuoja olis myyny tommosia uusia rickuja noin 1400e. En oo kyllä mitenkään varma mutta kylle ittekin ajattelin viä ostaa semmosen nauhattomana "Näytän potilla nappulat. Siis ne jotka roikkuvat" -Donny Olkkola |
Late Pen-Tagram 09.08.2005 21:24:27 | |
---|
Taisin muuten taas puhua läpiä päähäni. Ainaskin Thomanilla ne näytti olevan noin 1700e "Näytän potilla nappulat. Siis ne jotka roikkuvat" -Donny Olkkola |
Teijo K. 09.08.2005 21:41:53 | |
---|
Ibanezin Riku -kopiot ovat siis kaikki pulttikaulaisia? Sehän selvittääkin asiaa. Omistan itse vanhan 70-luvun kopio-backerin josta on jonkun aikaisemman "kustomoinnin" seurauksena hävinnyt kaikki valmistajan merkinnät. Olen olettanut että se olisi joko Ibanez tai Kasuga, eli läpikaulaisena se olisi siis mitä todennäköisimmin Kasuga. Se "Kasubacker" on kyllä erittäin hyväsoittoinen basso, ja rinnakkain aidon 4001:n kanssa testatessani soundikin oli lähellä. Vähän primitiivisempi ja lo-fi:mpi mutta silti erittäin paljon meikäläisen mieleen. Hieno basso. Silti, joku päivä ostan vielä aidon... Miulla on joskus ollut läpirungollinen HembyCustomBass Rikukopio. Aika uskollinen alkuperäiselle Ihan sitä lavan lätkää myöten. Fontit ynnä muut valittu niin, että näyttää kaukaa ihan kuin siinä lukisi Rickenbacker. "Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista." -von Ranke. |