Johannes_t 28.07.2005 01:45:36 | |
---|
No niin, synkkiä pilviä paratiisin taivaalla.. Kattopääkä, kun yhdistelmä Warwick FNA Jazzman plus EBS Fafner ja EBS-410 ei oikein toimi. Soundi on liian murea, kuulostaa melkein siltä, kuin nuppi tai kaappi ei kestäisi jotain. Tämänhän ei pitäisi olla mahdollista Fafnerin tehoilla ja 410:n tehonkestolla? Soundiin ei vaikuta aktiivi/passivi-moden vaihto. Ihmeellisintä tässä onse, että ongelmaa ei esiinny jos EBSejä ajaa jollain muulla bassolla, eikä jos Jazzmania soittaa jonkun muun vahvarin/kaapin läpi. Kummallista. Ensimmäisenä syyttäisin (tietysti) MEC:n musarimikkiä, mutta tarjotkaa te minua laiteviisaammat muitakin vaihtoehtoja.. |
Karlsson 28.07.2005 09:46:27 | |
---|
Ööö, mites se drive-potikka sijoittuu? Muistan että Fafnerista tai sietämättömän (siis silleen huonolla tavalla) kun driveä käänsi kaakkoon. Vähän hakuammuntaa, myönnetään. |
Teijo K. 28.07.2005 11:26:29 | |
---|
No niin, synkkiä pilviä paratiisin taivaalla.. Kattopääkä, kun yhdistelmä Warwick FNA Jazzman plus EBS Fafner ja EBS-410 ei oikein toimi. Soundi on liian murea, kuulostaa melkein siltä, kuin nuppi tai kaappi ei kestäisi jotain. Tämänhän ei pitäisi olla mahdollista Fafnerin tehoilla ja 410:n tehonkestolla? Soundiin ei vaikuta aktiivi/passivi-moden vaihto. Ihmeellisintä tässä onse, että ongelmaa ei esiinny jos EBSejä ajaa jollain muulla bassolla, eikä jos Jazzmania soittaa jonkun muun vahvarin/kaapin läpi. Kummallista. Ensimmäisenä syyttäisin (tietysti) MEC:n musarimikkiä, mutta tarjotkaa te minua laiteviisaammat muitakin vaihtoehtoja.. No tuosta MECistä on kuulunut huonoa, en kehtaa tarkemmin kun jos suutut. Toinen olisi se Fafnerin sisääntulon herkkyyden säätäminen, testaamalla löytyy optimisydeemi. Will-J AV sai Fafnerin kyykkäämään kanssa kunnes väänsivät etuspotikkaa piemennälle. "Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista." -von Ranke. |
Keny 28.07.2005 12:03:56 | |
---|
No tuosta MECistä on kuulunut huonoa, en kehtaa tarkemmin kun jos suutut. Toinen olisi se Fafnerin sisääntulon herkkyyden säätäminen, testaamalla löytyy optimisydeemi. Will-J AV sai Fafnerin kyykkäämään kanssa kunnes väänsivät etuspotikkaa piemennälle. Niin siks siinä on se gain potikka että sillä säädetän sillai et se snadisti vilantaa välillä se ledi niin sillon on aika hyvä se. Mec on halvin mahollinen saksalainen mikki/elektroniikka eli en ihan luottas niihinkään. Mulla oli kyllä vuoden tollanen warre enkä huomannu vastaavaa EBS pinon kanssa. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Johannes_t 28.07.2005 12:31:54 | |
---|
No tuosta MECistä on kuulunut huonoa, en kehtaa tarkemmin kun jos suutut. Toinen olisi se Fafnerin sisääntulon herkkyyden säätäminen, testaamalla löytyy optimisydeemi. Will-J AV sai Fafnerin kyykkäämään kanssa kunnes väänsivät etuspotikkaa piemennälle. MEC:n vaihdoin aikanaan FNA:stakin, eli eipä haukut muuta tekisi, kuin vahvistaisi jo vallalla olevaa mielipidettä. Fafnerin gain on mahtava vekotin, eikä sillä ole ollut yhteyttä tämän probleemin kanssa. Voi olla, että vika on taas kerran omissa korvissa, tai niiden välissä. Mutta mikkirempat on kivoja, pitäis vaan päättää, että tunkeeko Duncania, Bartolinia vai mitä. Voihan se olla, että 410 on liian herkkä/dynaaminen/fokusoitunut/mitä vaan Jazzmanille. Tiedä häntä. |
Teijo K. 28.07.2005 12:33:23 | |
---|
MEC:n vaihdoin aikanaan FNA:stakin, eli eipä haukut muuta tekisi, kuin vahvistaisi jo vallalla olevaa mielipidettä. Fafnerin gain on mahtava vekotin, eikä sillä ole ollut yhteyttä tämän probleemin kanssa. Voi olla, että vika on taas kerran omissa korvissa, tai niiden välissä. Mutta mikkirempat on kivoja, pitäis vaan päättää, että tunkeeko Duncania, Bartolinia vai mitä. Voihan se olla, että 410 on liian herkkä/dynaaminen/fokusoitunut/mitä vaan Jazzmanille. Tiedä häntä. Tai liian halpa Fafnerille, miusta tuntuu että se paljastaa kyllä soittimen ja soittajan puutteet aika karusti. "Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista." -von Ranke. |
Johannes_t 28.07.2005 12:35:37 | |
---|
Tai liian halpa Fafnerille, miusta tuntuu että se paljastaa kyllä soittimen ja soittajan puutteet aika karusti. Niin, siis, MECit vai hä? Soittajastahan puutteita löytyy ja tulee löytymään, pitäsköhän sekin vaihtaa? ;) |
absqua 28.07.2005 12:36:59 (muokattu 28.07.2005 12:37:14) | |
---|
Soittajastahan puutteita löytyy ja tulee löytymään, pitäsköhän sekin vaihtaa? ;) Mä oon miettiny ihan samaa omalla kohdallani. Fafnerille mäkin olisin liian halpa. ;-) Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Teijo K. 28.07.2005 12:37:13 | |
---|
Niin, siis, MECit vai hä? Soittajastahan puutteita löytyy ja tulee löytymään, pitäsköhän sekin vaihtaa? ;) Fafner, siis Mecit liian halppat Fafnerille. :) "Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista." -von Ranke. |
Teijo K. 28.07.2005 12:37:34 | |
---|
Mä oon miettiny ihan samaa omalla kohdallani. Fafnerille mäkin olisin liian halpa. ;-) Sama :I "Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista." -von Ranke. |
Johannes_t 28.07.2005 12:44:09 | |
---|
Fafner, siis Mecit liian halppat Fafnerille. :) Joo, mä en tykkää niistä yhtään. Mitekähän homma pelais, jos vaihtais vain musarimikin ja jättäis jazz-mikin entiselleen? Bartolinista oon kuullut hyviä ja huonoja kommentteja, Pedullassa pelaavat paremmin kuin hyvin, mutta ne on customina tehty, eli ei siitäkään osaa oikein johtopäätös tehdä. |
M.Hanski 28.07.2005 12:45:24 | |
---|
Onko liikamureus havaittavissa kaikilla tallamikin moodeilla (sarjassa, rinnan, single coil)? |
Johannes_t 28.07.2005 12:48:28 | |
---|
Onko liikamureus havaittavissa kaikilla tallamikin moodeilla (sarjassa, rinnan, single coil)? Singlenähän homma tietysti helpottuu, melkein riittävästikin. Sarjassa homma ampuu pahiten yli. Molemmat mikit päällä ja humbucker puolitettuna homma pelaa melkein ookoosti. Jonkun muun mielestä ei välttämättä mitään vikaa olekaan, mutta minkä sitä itelleen voi :D |
M.Hanski 28.07.2005 12:54:05 | |
---|
Singlenähän homma tietysti helpottuu, melkein riittävästikin. Sarjassa homma ampuu pahiten yli. Molemmat mikit päällä ja humbucker puolitettuna homma pelaa melkein ookoosti. Jonkun muun mielestä ei välttämättä mitään vikaa olekaan, mutta minkä sitä itelleen voi :D Kokeile laskea tallamikkiä millin tai pari. Mitkä kielet sulla on tällä hetkellä? |
Johannes_t 28.07.2005 13:01:13 | |
---|
Kokeile laskea tallamikkiä millin tai pari. Mitkä kielet sulla on tällä hetkellä? Laskettu on, kielet on Daddarion prosteelsit, sitäkin oon miettinyt, että pitäisiköhän nikkelisiin vaihtaa? |
M.Hanski 28.07.2005 13:18:39 | |
---|
Laskettu on, kielet on Daddarion prosteelsit, sitäkin oon miettinyt, että pitäisiköhän nikkelisiin vaihtaa? Kokeile toki. Halvempaa se on kuin eri mikkien kokeileminen... |
Johannes_t 30.07.2005 13:58:53 | |
---|
Bändin jätkät on kuulemma sitä mieltä, että soundissa ei ole mitään vikaa. Mutta silti... ...minäpäs en siitä tykkääkään, ´tana. Onko Unskelotilla tai muilla Duncanin Alnico-mikistä kokemusta? Väittävät, että olisi nyanssirikkaampi kuin keraaminen magneetti, tiedä sitten? |
vanttera 31.07.2005 06:52:10 | |
---|
Bändin jätkät on kuulemma sitä mieltä, että soundissa ei ole mitään vikaa. Mutta silti... ...minäpäs en siitä tykkääkään, ´tana. Onko Unskelotilla tai muilla Duncanin Alnico-mikistä kokemusta? Väittävät, että olisi nyanssirikkaampi kuin keraaminen magneetti, tiedä sitten? Oot joku pitkätukkahippi? *h4liih* |
Johannes_t 31.07.2005 11:41:10 | |
---|
Oot joku pitkätukkahippi? Toki toki. Pitäisköhän ruveta kaljuks ja muuttaa Turkuun... Pitää lähteä runkkaamaan soudia, jos vaikka helpottaisi. |
Keny 31.07.2005 19:37:10 | |
---|
Laskettu on, kielet on Daddarion prosteelsit, sitäkin oon miettinyt, että pitäisiköhän nikkelisiin vaihtaa? Tota mä oon ny sitä mieltä et ei noi kielien vaihdot vaikuta muutakun tatsiin ja soundiin mutta ei tohon sun onkelmaan.Se vaan murisee eri tavalla kun mihin oot tottunu. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |