davel 29.06.2005 10:08:17 | |
---|
ahdistaa. Ajattelin viimeinkin vaihtaa kielet 6-kieliseeni. Suurin odotuksin lähdin kiristelemään kieliä, kun ensiksi katkesi h-kieli. Olin jotta sattuuhan näitä. Seuraavaksi e-kielen kimppuun. Sama homma. Siinä vaiheessa lopetin koko uurastuksen ja syöksyin kaljapullon kanssa terassille tupakoimaan. :) Kysymys kuuluukin, että voiko nuo halpis warwickit olla oikeasti noin paskoja? Vai enkö vain osaa? Kyllä nuo kielten vaihdot ovat aikaisempiin neli- ja viisikielisiin soittimiin menneet aivan kohdilleen. |
rijopu 29.06.2005 10:13:37 | |
---|
Mä olen saanut Warren h-kielen poikki bassossa, jossa tallan ja virittimen väli oli liian pieni. Jos h-kieli varsinaisesta paksuudestaan lähtee kiertymään tapin ympärille, niin se meneen varmasti poikki. Warren kielten suunnittelussa on vissiin otettu huomioon Warwikin bassojen tallan ja virityskoneiston pitkä etäisyys. Eli mistä kohtaa kieli katkesi? Ja eikai kielen paksu osa kiertynyt viritystapin ympärille? No, se on semmoista suomalaista...
kalamies#14 >-)))> |
pardy 29.06.2005 15:33:03 | |
---|
Warren kielten suunnittelussa on vissiin otettu huomioon Warwikin bassojen tallan ja virityskoneiston pitkä etäisyys. Itse olen käyttänyt menestyksekkäästi monia noita Warwickin halpissettejä, ja kaikki on toiminu moitteetta. Tosin semmosen havainnon olen tehnyt että ne on toiminu moitteetta vaan Warwickin bassoissa, muttei missään muissa...:) Ties mitä kirouksia ne on niitten kielen päälle siellä tehtaalla lasketellu että vaan Warwickistit saa halvalla hyviä kieliä. "Jos vanhana taatana on vielä pillu päälimmäisenä mielessä niin sitten voi ainakin olla hyvillä mielin siitä että elämä on eletty just niinkuin pitääkin." -absqua |
Ihme Basisti 29.06.2005 15:44:25 (muokattu 29.06.2005 15:46:41) | |
---|
Ite olen saanu muutamat kielet poikki, kun satulan lovet ovat olleet liian pienet. Että jos kielet katkesi viritystapin läheltä, niin ongelmasi on varmaankin sama kuin itselläni. Ja ne lovethan jää luonnollisesti liian pieniksi, jos hankkii paksumman setin. EDIT: Ja uusi (paksumpi) kieli toimii hyvin "viilana" Bassoni on Raamattuni ja sen soitto saarnaani |
lucbass 29.06.2005 19:13:19 | |
---|
ne warwickin kielet mitä mä käytän on muute iha ok kieliä(mukava soundi ja tarpeeks paksuja) mut e-kilei ei ainakaa kestä mun soittoa. se katkee paljon usemmin ku muut kielet. ja aina tallasta. oikeestaa mulla katkee kieli ku kieli ku pari kuukautta kerkee soitella sillä ja aina tallan kohalta. varmaanki mun soitossa on kans sit vikaa. god hates us all |
pardy 29.06.2005 20:06:38 | |
---|
varmaanki mun soitossa on kans sit vikaa. Tallassa ehkä ennemmin...? "Jos vanhana taatana on vielä pillu päälimmäisenä mielessä niin sitten voi ainakin olla hyvillä mielin siitä että elämä on eletty just niinkuin pitääkin." -absqua |
Incarnation 29.06.2005 23:15:42 | |
---|
6 paskaa Warren kielisettiä takana, muttei yhtään edessä. 4 punaista ja 2 mustaa. Osassa kielet olivat kuolleita jo pakkauksesta otettaessa, toisissa B- ja E-kielet kestivät 1-2 kuukautta ja katkeilivat ihan kummallisista paikoista. EN suosittele. Rest in peace Dime |
lucbass 29.06.2005 23:20:46 | |
---|
Tallassa ehkä ennemmin...? nii seki on hyvin mahdollista. ku semmoset kalliimmatki kielet katkee sieltä. god hates us all |
pardy 30.06.2005 10:54:31 | |
---|
nii seki on hyvin mahdollista. ku semmoset kalliimmatki kielet katkee sieltä. Hoho. Ei, kyllä se on sun soittotyylissä silloin se vika, ehdottomasti. "Jos vanhana taatana on vielä pillu päälimmäisenä mielessä niin sitten voi ainakin olla hyvillä mielin siitä että elämä on eletty just niinkuin pitääkin." -absqua |
Pirkka 30.06.2005 11:23:43 | |
---|
Olen ostanut tasan yhden kerran Warwickin kielet. Ne meni poikki järjestyksessä. Siis G, D, A, E. Ehkä ne on suunniteltu nimenomaan niiden omille bassoille... |
reos 30.06.2005 13:58:30 | |
---|
Aikani pätkyttelin daddaarioilla ja siirryin warwickeihin eikä eroa ole huomannut vielä. Daddaarion setissä katkeili aina e-kieli tallasta, omaa mokaa, mutta warwickit ovat toistaiseksi kestäneet. Kaippa se syksyyn mennessä alkaa vittuttaan jo näittenkin katkeilu, mutta tähän mennessä ihan ok. Niin ja basso oli halppis cadenza. |
januz 01.07.2005 00:15:50 | |
---|
oikeestaa mulla katkee kieli ku kieli ku pari kuukautta kerkee soitella sillä ja aina tallan kohalta. Mulla oli ihan sama vika, mutta tllan ja kaulan ja ties minkä säätö loppujen lopuks vei vaivan. Niitä Warwickin punasia en ainakaan lähtis suosittelemaan, oman kokemuksen mukaan hemmetin löysiä- ilmeisesti terästä säästelty ja jotenki harva punos. Verrattuna kalliimpiin(=parempiin?) kieliin samassa bassossa, samassa vireessä on Warwickin punaset aina löysempiä ja tunnottomampia. "...vähän niinku tuplabasari, ja vähän niinku örr örr..." Humaltunut Rumpali, 2005 |
lucbass 01.07.2005 00:23:29 | |
---|
Hoho. Ei, kyllä se on sun soittotyylissä silloin se vika, ehdottomasti. no ei varmasti oo! god hates us all |
Ihme Basisti 01.07.2005 15:03:12 | |
---|
Olen ostanut tasan yhden kerran Warwickin kielet. Ne meni poikki järjestyksessä. Siis G, D, A, E. Ehkä ne on suunniteltu nimenomaan niiden omille bassoille... Otitko vanhat kielet pois ja laitoit aina yhden uuden kerrallaan? Nimittäin näin saa helposti kielet asennuksessa poikki, kun ei ole muita kieliä pitämässä kaulaa jännityksessä. Etenkin vielä jos yrittää virittää haluamaansa säveleen aina samantien. Bassoni on Raamattuni ja sen soitto saarnaani |
pardy 01.07.2005 16:36:42 | |
---|
Otitko vanhat kielet pois ja laitoit aina yhden uuden kerrallaan? Nimittäin näin saa helposti kielet asennuksessa poikki, kun ei ole muita kieliä pitämässä kaulaa jännityksessä. Etenkin vielä jos yrittää virittää haluamaansa säveleen aina samantien. Hoho, ei taaskaan näköjään päde jos on Warwickin basso kyseessä, edes Red Labeleilla. Yhtäkään en oo yähän päivään mennessä saanu poikki ja kaikki on toiminu oikeen hyvin vaikka soitan kovaa ja kovasti ja lähemmäs kymmenen settiä noita käyttäny...:) "Jos vanhana taatana on vielä pillu päälimmäisenä mielessä niin sitten voi ainakin olla hyvillä mielin siitä että elämä on eletty just niinkuin pitääkin." -absqua |
Kallekorvola 02.07.2005 13:21:52 | |
---|
mulle ei red labelit tippuneet yhtään. soittotatsi vitun löysä, ja punokset tuntuivat jotenkin "harvoilta"... Black Labelit kuulemma paljon laadukkaampia. |
pardy 02.07.2005 14:55:47 | |
---|
mulle ei red labelit tippuneet yhtään. soittotatsi vitun löysä, ja punokset tuntuivat jotenkin "harvoilta"... Black Labelit kuulemma paljon laadukkaampia. Juu ei ne hyviä munkaan mielestä oo, mutta kyllä niillä ihan hyvin soittelee jos ei sillä hetkellä oo parempiinkaan varaa. Yleensä käytän just Black Labeleita. "Jos vanhana taatana on vielä pillu päälimmäisenä mielessä niin sitten voi ainakin olla hyvillä mielin siitä että elämä on eletty just niinkuin pitääkin." -absqua |
Kieppi 02.07.2005 15:18:21 | |
---|
Mulla taas W:n kielien kanssa on ollut se ongelma, että niitä on ollu huonosti Musamaailmassa hyllyssä :) Oon aina osunu sinne jotenkin siten, että perus-Black Label -setit on ollu loppu. Nyt on kokeeksi Rotosoundin halvimmat stainless-SwingBassit. Varsin hyvät, eikä hintakaan ollu paha (Soundatassa). Kalamies #10 >-)))>. Aut Warwick, aut nihil.
Kuunteles musaa. |
Aminohappo 03.07.2005 17:05:30 | |
---|
Kaksi punasta warren kielisettiä on ollut ja uusia warreja en osta. G:t katkeilee tallan läheltä. Totally Addicted To Bass |
IamS 30.07.2005 16:50:32 | |
---|
Yhden setin ostin aikanaan warvikkoa, sen kielet oli kuollu jo saksanmaalla. Aivan onnettomat! Nekin kielet, jotka ei ollu kuollu, tippuivat monttuun viikon soiton jälkeen. En kyllä osaa sanoa, että oliko ne red labelit vai mitkä, mutta sen koommin en ole warren kieliä käyttänyt. Enkä käytä. Daddarioistakaan en ole pitänyt, nopean tumputtumisen syystä. Sen sijaan EBS:n kielet ovat vallan mainiot, ne lyövät jopa DR:n kielet mielestäni. Riittää selkeys loppuun saakka. Onhan ne kallihit, mutta on ne kyllä hyvätkin. "Basson pitää olla niin kovalla, että se haisee" -Ystäväni Rautakorpi |