Aihe: Behringerin bass v-amp, kannattaako ostaa?
1 2 3 4
morrow
02.08.2005 20:31:39
Ajattelin ostaa kyseisen laitteen, mutta en ole varma onko se ostamisen arvoinen. Ne joilla on kokemuksia laitteesta voisivat valaista meikäläistä.
Teijo K.
02.08.2005 20:34:05

Ajattelin ostaa kyseisen laitteen, mutta en ole varma onko se ostamisen arvoinen. Ne joilla on kokemuksia laitteesta voisivat valaista meikäläistä.

No sellaisia digihimmeleitä en kyllä suosi. Behringerin BDDI voisi olla ihan kiva.
"Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista."
-von Ranke.
chief
02.08.2005 20:42:29
Kotikäyttöön ja leluksi se on ihan ok. Kai siitä joku saa ihan toimivia soundeja irti. Mulla oli semmonen kitaraversio joskus ja se oli ihan ok kotipeliksi. Heppoinen rakenne ei herätä luottamusta, enkä sitä keikoille veisi.
"It's the ear, not the gear. "
omarklah
02.08.2005 21:29:04

Mullakin oli tuollainen. Ihan kelpo soundeja siitä sai irti, mutta en keksinyt niille mitään käyttöä....
Eli myin pois :o)
Tää sit sanois tälleen...
projekti
03.08.2005 05:58:20
Voishan tuota valaista jos valaiset meitä tietämättömiä minkälaiseen käyttöön ajattelit tuota laitetta?
Sixpack, ja loppurahalla kaljaa.
Rokkinorsu
03.08.2005 10:42:42
No mulla oli tuo vehje tuossa talvella ja voin sanoo, että minä en saanu ainakaan yhtään saundii siitä irti. Keikoilla sillä ei tee mitään (en käyttänykään) ja kotonakaan sillä minä en tehny mitään, ku sain vahvarista paljo paremmat saundit. Yks biisi nauhotettiin vampin kautta ja ei se mikään hyvä ollu.
Basisti. (Kertonee kaiken oleellisen?) ;)
morrow
03.08.2005 11:13:18
Voishan tuota valaista jos valaiset meitä tietämättömiä minkälaiseen käyttöön ajattelit tuota laitetta?

No lähinnä efektien käyttöön, kuulin kitaristi kaveriltani,että siitä saa ihan hyvän wahin ja särön, kun aattelin soittaa sillä kotona, eli kotikäyttöön vaan.
absqua
03.08.2005 11:26:23
No lähinnä efektien käyttöön, kuulin kitaristi kaveriltani,että siitä saa ihan hyvän wahin ja särön, kun aattelin soittaa sillä kotona, eli kotikäyttöön vaan.

Mä en ole ikinä kuullut mitään hyvää V-ampista, ja omat kokeilukokemukseni antoivat samansuuntaisen fiiliksen.
Itse en ostaisi tuota.

Päivän vinkki: Jos saat sen V-ampin jollain n.20-30 eurolla niin osta ihmeessä pois, mutta jos aiot käyttää yli 100e niin ei kannata. Osta niillä rahoilla mielummin erillinen säröpedaali ja erillinen wah, jos nyt juuri niitä soundeja tarvitset.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
morrow
03.08.2005 11:44:08
Mä en ole ikinä kuullut mitään hyvää V-ampista, ja omat kokeilukokemukseni antoivat samansuuntaisen fiiliksen.
Itse en ostaisi tuota.

Päivän vinkki: Jos saat sen V-ampin jollain n.20-30 eurolla niin osta ihmeessä pois, mutta jos aiot käyttää yli 100e niin ei kannata. Osta niillä rahoilla mielummin erillinen säröpedaali ja erillinen wah, jos nyt juuri niitä soundeja tarvitset.

No 100 euroa on just se raja ja aattelin vaan, kun siinä laitteessa on 16 efektiä, että se olis vähän monipuolisempi, kun vaan yksittäinen säröpedaali, tai wah-pedaali
Rokkinorsu
03.08.2005 11:50:53
No 100 euroa on just se raja ja aattelin vaan, kun siinä laitteessa on 16 efektiä, että se olis vähän monipuolisempi, kun vaan yksittäinen säröpedaali, tai wah-pedaali

No siis, se vahi ei ollu todellakaan mikään hyvä, ei toiminu yhtään. No säröstä en sitte tiiä, en sitä paljoo kokeillu. Jokatapauksessa, jos meinaa ''tosissaan'' soittaa niillä efekteillä (ettei oo mitään testaamista) nii ei sen takii kannata tuota vehetää ostaa. Ite oon ainaki tätä mieltä.
Basisti. (Kertonee kaiken oleellisen?) ;)
klaasson
03.08.2005 11:54:57
En suosittelis mäkään kun kuudella kympillä alkaa saamaan jo ihan kohtuullisia säröjä yksittäinkin ja laatu on varmasti parempi...
morrow
03.08.2005 11:58:06
No siis, se vahi ei ollu todellakaan mikään hyvä, ei toiminu yhtään. No säröstä en sitte tiiä, en sitä paljoo kokeillu. Jokatapauksessa, jos meinaa ''tosissaan'' soittaa niillä efekteillä (ettei oo mitään testaamista) nii ei sen takii kannata tuota vehetää ostaa. Ite oon ainaki tätä mieltä.

No moni muukin näyttää olevan täällä sitä mieltä, että ei kannata ostaa, siispä esitän perään toisen kysymyksen.

Kannattaako ostaa Digitechin BP50, se multiefekti bassolle?
absqua
03.08.2005 12:16:03 (muokattu 03.08.2005 14:35:05)
No moni muukin näyttää olevan täällä sitä mieltä, että ei kannata ostaa, siispä esitän perään toisen kysymyksen.

Tuosta nimenomaisesta Digitechistä mulla ei ole omakohtaista kokemusta.

Multiefekteistä noin ylipäänsä olen havainnut, karkeasti yleistäen, että ne tekevät valtavan määrän eri asioita laatutasolla "vähän sinnepäin - suht OK", eli kaikkea vähän mutta ei mitään ihan viimeisen päälle kunnolla. Näin varsinkin budjettiluokan kamoissa.

Omalta kohdaltani suosittelen keskittämään rahat ja voimavarat mielummin muutamaan hyvään perusefektiin ja niiden huolelliseen tutkimiseen kuin yhteen el-cheapo multiefektiin, jonka kuitenkin myyt pois alle vuoden kulutta hankkiaksesi ne muutamat kunnolliset perusefektit... ;-)
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
JK
03.08.2005 14:34:01

Mulla oli sellanen hiukan aikaa, mutta en jaksanut säädellä ja syöttää niitä efektejä sinne sisään. Meni sittemmin yhdelle kitaristille joka käyttää sitä ketjussa toisen vastaavanlaisen kanssa.

Viritysmittari siinä Digitechissä on, se oli ihan hyödyllinen.

Samoilla linjoilla Absquan kanssa: Hommaa erillisinä ne muutamat efektit joita haluat käyttää.
Noiden multihimmeleiden efektiviidakossa ei montaa bändikäyttöön sopivaa ole.
"Älä kysele, pääset vähemmällä" -A.Anttila
projekti
03.08.2005 16:02:32
Yhdyn edellisiin puhujiin (vertauskuvallisesti). V-ampin omistajana sanon että sinun tapauksessa v-amp ei ole järkevä ratkaisu. Tässä ei ole sitä kaasupedaalia joka wahissa on aika olennainen juttu. Eikä tämä mihinkään bändikäyttöön ole edes tarkoitettu vaan lähinnä äänityksiin ja kuulokkeilla soitteluun.
sirdickyj
03.08.2005 17:02:16
Multiefekteistä noin ylipäänsä olen havainnut, karkeasti yleistäen, että ne tekevät valtavan määrän eri asioita laatutasolla "vähän sinnepäin - suht OK", eli kaikkea vähän mutta ei mitään ihan viimeisen päälle kunnolla. Näin varsinkin budjettiluokan kamoissa.

Lisäksi mun mielestä on aika tarkkaan niinkin, että hyvän efektin tekeminen/ löytäminen bassokäyttöön on huomattavasti hankalampaa kuin esim. kitarakäyttöön, kyllä meikä ainakin voi kitaraa soitella aikamoisten matolaatikoiden läpi, ja ne ajavat asiansa, näin etenkin erilaiset modulaatioefektit. Lo-fi meininki kelpaa ihan hyvin.

Käyttökelpoinen bassoefekti onkin sitten jo ihan eri juttu, kun sitä alakertaa ja potkua ei sais juurikaan mun mielestä syödä mikään huono signaalitie. Siksipä suhtautuisin kyllä kovin kriittisesti tuolaisiin Behringereihin ja muihinkin multipörpöttimiin. Paskoja ne on kaikki, jos niistä jotain erityistä soundia lähtee hakemaan. PODitkin, vaikka ovat sentään vähän enemmän laatutyötä.

Toisaalta esim. nimim. Juki68 taitaa vedellä semmosella aivan tyytyväisenä, käyttää sitä muistaakseni vain signaalin vahvistajana ennen päätettä. Vai olikse näin?
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
projekti
03.08.2005 18:28:19
Minä olen ollut tyytyväinen v-amppiin, johtuu varmaan siitä että se on vähän niiku di-boksina äänityshommissa. Efektejä en käytä, tube preampilla pidän, vähän equa ja kompuraa tilanteen mukaan. Joskus rumpukone siinä kaverina naputtelen menemään. Basso suoraan äänikorttiin kytkettynä kuulostaa aika paskalta. Ja onhan siinä viritysmittari, mukavampi sillä virittää kuin kiipparin kans. Eli kyllä tuollainen laite jossakin käytössä ajaa asiansa.
Teijo K.
03.08.2005 19:11:23

Älä siihen sorru. Säröt luokkaa yök ja ketävyys luokkaa sukkasillaan varovasti painellessa rikkoontuvat polkimet.
"Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista."
-von Ranke.
J.Hollström
04.08.2005 12:26:46 (muokattu 04.08.2005 12:29:44)
Toisaalta esim. nimim. Juki68 taitaa vedellä semmosella aivan tyytyväisenä, käyttää sitä muistaakseni vain signaalin vahvistajana ennen päätettä. Vai olikse näin?

En vetele tyytyväisenä (muuta kuin pesää).

Hommasin Bass V-ampin kun se oli vaivattomasti ja halavalla saatavilla työkaverin kautta. Maksoin siitä 85 eur, ja se oli uusi laite. Tosiaan se toimittaa minulla etusen virkaa, ja efektejä siitä en juurikaan käytä. Kompura taitaa olla snadisti kehissä, mutta muuten niillä muilla efekteillä ei juurikaan ole käyttöä. Muutaman kerran olen kolunnut valmiit soundipankit läpi bassolla ja kitaralla, ja yksikään niistä ei ollut käyttökelpoinen minulle sellaisenaan. Hirvittävää turinaa ja pörinää.

Olen edelleen hankkimassa kunnollista etuastetta settiin, kun tämä kesäloma helpottaa ja pääsee keskittymään olelliseen.

Mutta jos ketjun aloittajaa tai jotakin muuta kiinnostaa ko. verme, voin myydä sen pois, halavalla. Laite on nyt siis n. 0,5v. vanha, takuu on voimassa ja originaalit pakkaukset, kuitit, pedaali etc. on olemassa.

EDIT: ai niin juu jaa joo, sitä viritysmittaria käytän myös.
projekti
04.08.2005 18:42:06
Ihan mielenkiinnosta kysyn tietäjiltä, mikä olisi seuraava laitehankinta bass v-ampin tilalle, jos haluaa sitä parempaa bassosoundia? Käyttötarkoitus olisi edelleen äänitys kotioloissa, ja rumpukone pitäisi saada liitettyä siihen tarvittaessa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)