Aihe: Putki asiaa.
1
Nelikielipiru
16.08.2005 23:14:09

Olisin vaihtamassa vanhaan kaveriini Dynacord Imperator vahvistimeen putkia mutta nyt sitten iski sitte ongelma että mitkäs putket mä sinne sitten työnnän ja sitten tästä putkien "alustamisesta" olis kans kiva saada faktaa esille. Niin joo putkia on 2kpl pääteputkia ja sitten viellä 1 etuasteputki.

Sen verran viellä että mitä mahdollisesti pitäs saada, lämpönen mutta ankara soundi koska ton kaverina on minä, paloauton punainen Rickenbacker ja Peavey Black Window 15" elementti joka on työnnetty vanhaan PA-kappiin.. eli tossa olis sitten osviittaa mitä haetaan.
Mikään ei voita depression voittamatonta heikkoutta.
JK
17.08.2005 08:20:03 (muokattu 17.08.2005 08:20:24)
Olisin vaihtamassa vanhaan kaveriini Dynacord Imperator vahvistimeen putkia mutta nyt sitten iski sitte ongelma että mitkäs putket mä sinne sitten työnnän ja sitten tästä putkien "alustamisesta" olis kans kiva saada faktaa esille. Niin joo putkia on 2kpl pääteputkia ja sitten viellä 1 etuasteputki.

Äkkiä tulee sellanen fiilis, että et ihan varmasti tiedä mitä pitäis tehdä. Tuskin ainakaan biasin säätämisestä (taitaa olla sitä alustamista) täältä Mnetin kautta ihan "kädestäpitäen"- neuvoja saat joten suosittelen että kiikutat sen nupin jollekin joka osaa. Esim. Mikko Kankaanpäälle

Sen verran viellä että mitä mahdollisesti pitäs saada, lämpönen mutta ankara soundi koska ton kaverina on minä, paloauton punainen Rickenbacker ja Peavey Black Window 15" elementti joka on työnnetty vanhaan PA-kappiin.. eli tossa olis sitten osviittaa mitä haetaan.

Jos se Rickenbackeri olis musta, niin sitten olis jotain ehdottaa, mutta paloauton punainen... eii siitä ankaraa soundia saa.
"Älä kysele, pääset vähemmällä" -A.Anttila
M.Hanski
17.08.2005 08:22:52
Google on kaveri.

http://www.el-me-se.de/pdf_files/IMPERATOR.pdf

Etuasteputki on siis tuon pdf:n mukaan ECC81 ja pääteputket EL34. Biasointi kannattaa tsekata putkia vaihdettaessa, joten JK:ta kompaten neuvon kiikuttamaan nuppisi Mikko "Uraltone" Kankaanpäälle.
Teijo K.
17.08.2005 08:54:44

Google on kaveri.

http://www.el-me-se.de/pdf_files/IMPERATOR.pdf

Etuasteputki on siis tuon pdf:n mukaan ECC81 ja pääteputket EL34. Biasointi kannattaa tsekata putkia vaihdettaessa, joten JK:ta kompaten neuvon kiikuttamaan nuppisi Mikko "Uraltone" Kankaanpäälle.

Joo, jossain vaiheessa Mikolla oli tarjouksena biasointi päälle kaupan jos osti häneltä putket. Jos kovin kaukana asut Mikosta, niin on noita huoltoliikkeitä ripoteltuna sinne tänne pitkin maatakin.

Huom. Putkivahvistimen sisällä kulkee tappava määrä sähköä. Jos ei osaa, niin ei kannata.
"Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista."
-von Ranke.
absqua
17.08.2005 08:56:29
Pääkaupunkiseudulla sijaitsevista mm. Soitinlaite Kivioja (Kitarapajan vieressä) on hyväksi havaittu.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Johannes_t
17.08.2005 09:21:48

Huom. Putkivahvistimen sisällä kulkee tappava määrä sähköä. Jos ei osaa, niin ei kannata.

Tupla huom: jännite säiluu vaikka nuppi ei olisikaan kiinni seinässä.
Teijo K.
17.08.2005 09:22:46

Tupla huom: jännite säiluu vaikka nuppi ei olisikaan kiinni seinässä.

Hyvä tuplahuomio. Kondensaattorien varaama jännite on "melko" suuri.
"Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista."
-von Ranke.
hemmo
17.08.2005 09:31:01

Jos se Rickenbackeri olis musta, niin sitten olis jotain ehdottaa, mutta paloauton punainen... eii siitä ankaraa soundia saa.

Kyä varmana saa. On meinaan mun vanaha Ricky tuo.
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili "Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva
Nelikielipiru
17.08.2005 09:32:09 (muokattu 17.08.2005 09:33:27)

Äkkiä tulee sellanen fiilis, että et ihan varmasti tiedä mitä pitäis tehdä. Tuskin ainakaan biasin säätämisestä (taitaa olla sitä alustamista) täältä Mnetin kautta ihan "kädestäpitäen"- neuvoja saat joten suosittelen että kiikutat sen nupin jollekin joka osaa. Esim. Mikko Kankaanpäälle

Jep oikeessa olet tuon asian suhteen ja nyt oon jo päättäny että vien sen jollekin joka tietää että mitä pitää tehdä.. Kiirus kun vaan iski kun olis perjantaina keikka ja olis kiva jos sais vätystyy tolla paketilla ja rahaa sain vasta eilen.

No höh.... Älä edes yritä lannistaa mua.. =)
Nelikielipiru
17.08.2005 09:33:00

Kyä varmana saa. On meinaan mun vanaha Rickyboy tuo.
hanger
17.08.2005 11:06:01
Mitä tarkottaa bias? Biatch?
M.Hanski
17.08.2005 12:05:55
Mitä tarkottaa bias? Biatch?

Biasoinnilla viitataan putkien toimintapisteen asetteluun.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)