Aihe: GK 200MB + lisäkaappi
1
torpedo72
12.08.2005 10:26:58
No niin.. Nälkä kasvaa juodessa, joten olen ajatellut ostaa 200MB:n kaveriksi lisäkaapin http://www.thomann.de/thoiw3_gallien_krueger_mbx112_prodinfo.html
Onkos kenelläkään kokemuksia aiheesta?
Lavat kasvavat ja nyt alkaa tuntua siltä, että lisäkaapille olisi tarvetta..
- Täähän menee kuin kusi pitkin lautaa! -
poppamies
12.08.2005 10:50:32

No niin.. Nälkä kasvaa juodessa, joten olen ajatellut ostaa 200MB:n kaveriksi lisäkaapin http://www.thomann.de/thoiw3_gallien_krueger_mbx112_prodinfo.html
Onkos kenelläkään kokemuksia aiheesta?
Lavat kasvavat ja nyt alkaa tuntua siltä, että lisäkaapille olisi tarvetta..

Siis sinulla on Gallien Krueger 200MB jos ymmärsin oikein. Tyyppimerkinnästä huolimatta tuo combon teho on vain 100W. Sellaisenaan,ilman lisäkaappia teho on vain 50W. Lisäkaapilla vasta saa nuo max. tehot 100W.
Minulla on ikivanha GK 200MB ja olen soittanut 12" lisäkaapilla mutta ei tuollaisella virallisella. Joka tapauksella niin lisäkaapilla tuon GK'n käyttö monipuolistuu huomattavasti ja riittää useimpiin sisähommiin. GK 200MB on minun mielestä kuitenkin niin jalo vehje että sitä ei kannata rikkoa soittamalla yli äyräitten. Tuolla 300€ mitä lisäkaappi maksaa saa GK'n backline 300w nupin joka riittää mihin tahansa rokkenrolliin.
Siis älä missään tapauksessa riko tuota GK200.GK200 on katoava luonnonvara.
G strings are for strippers
torpedo72
12.08.2005 11:02:58
Joo tuo 200mb on kyllä helmi, jota EN käytä rokkihommissa(niitä keikkoja varten on sitten vähän rupisempi setuppi). MB kiertää mukana flamenco/ ym iskelmä-hommissa ja ei tule ns. luukutettua kovaa. Lisäkaappi toisi kuitenkin enemmän botnea/peittoa lavalle vaikka voumet ei juuri nousisikaan. Sillä vanha totuushan on se, että kartio pinta-alaa ei korvaa mikään:)
Tuo GK nuppi varmaan on hyvä, mutta kun soittaa kolmessa keikka-bändissä, niin roudattavuus nousee arvoonsa.
BSJPMH
12.08.2005 11:24:51
Siis älä missään tapauksessa riko tuota GK200.GK200 on katoava luonnonvara.
Mun GK on ruvennut pörisemään/ujeltamaan oikein kovaa kun vähänkin kovemmalle volumea kääntää. Eli rikki män. Minne korjattavaksi? Asun Turussa, ja kuten varmaan tiedätte, GK:lla ei ole suomessa maahantuojaa...
-Mitä tapahtuu jos soittaa 8 tuntia päivässä? Tyttöystäväsi raivostuu.- "Anna basistille, niin perse tärisee!!"
poppamies
12.08.2005 12:40:31

MB kiertää mukana flamenco/ ym iskelmä-hommissa ja ei tule ns. luukutettua kovaa. Lisäkaappi toisi kuitenkin enemmän botnea/peittoa lavalle vaikka voumet ei juuri nousisikaan...

Vähän sama homma mulla. Soitan 60-luvun poppia "akustisessa" bändissä akustisella bassolla tulla omalla GK200:lla. Ei siihen tarkoitukseen ole kätevämpää (ja parempaa) laitetta. Itkisin kyllä thden kokonaisen iltapäivän jos savut tulisi pihalle tuosta combosta.
Niskamies
12.08.2005 13:22:43
Vähän sama homma mulla. Soitan 60-luvun poppia "akustisessa" bändissä akustisella bassolla tulla omalla GK200:lla. Ei siihen tarkoitukseen ole kätevämpää (ja parempaa) laitetta. Itkisin kyllä thden kokonaisen iltapäivän jos savut tulisi pihalle tuosta combosta.

Oletko kokeillut MB150:stä? Onkos noilla suurta eroa keskenään?
Virallisesti semi-pro!
poppamies
12.08.2005 16:57:37

Oon joskus soittanut mutta ei oo sen selvempää kuvaa. Taitaa olla pitkälle samanlainin kuin 200MB.
150MB antaa 90W omalla kaiuttimella ja sitten sen 150W lisäkajarilla. Luulisin että suurin ero on noissa tehoissa. Joitain namiskukkeleita voi olla erona. Sitten on eri asia että jotkut sanoo että tämä 200MB olisi parempi joissain hommissa, esmes kontralla. Mene ja tiedä.
torpedo72
13.08.2005 11:39:49
Mun GK on ruvennut pörisemään/ujeltamaan oikein kovaa kun vähänkin kovemmalle volumea kääntää. Eli rikki män. Minne korjattavaksi? Asun Turussa, ja kuten varmaan tiedätte, GK:lla ei ole suomessa maahantuojaa...
Jos sulla on alukoppainen GK 200 taikka 150, niin kyseessä on "resonaattorikotelo-kombo" eli kaiutin on kiinni kotelossa sekä edestä ja takaa -> kotelokin toimii kaiuttimena. Omassa oli pörinä-oireita jotka johtuivat kaiuttimen takakiinnityksen löysyydestä. No vikahan voipi olla mikä vain, mutta kokeileppa tätä: kun pörinä/ujellus alkaa paina vaffarin takaseinää kädellä eli hellää puristelua sieltä täältä:) Jos hälyäänet vaimenee niin silloin antanut kotelo jostain periksi ja sen voi korjata itsekin.
rattledad
13.08.2005 11:50:40 (muokattu 13.08.2005 11:51:56)

Jos sulla on alukoppainen GK 200 taikka 150, niin kyseessä on "resonaattorikotelo-kombo" eli kaiutin on kiinni kotelossa sekä edestä ja takaa -> kotelokin toimii kaiuttimena.

Mistä kuulit tuosta resonaattori-jutusta? Kun kurkkasin kaapin sisälle kuvittelin tuon takakiinnityksen vain estävän alumiinikotelon resonointia. Tuossa muuten kuva:
http://muusikoiden.net/dyn/members/25226.jpg
poppamies
13.08.2005 11:57:40

Mistä kuulit tuosta resonaattori-jutusta? ..

Minä kyllä kans ihmettelen tuota "resonaattori" juttua. Taitaa enneminkin olla niinpäin että ollaan pyritty eliminoimaan resonointia tukemalla takaseinää.
BSJPMH
13.08.2005 22:02:19
Jos sulla on alukoppainen GK 200 taikka 150, niin kyseessä on "resonaattorikotelo-kombo" eli kaiutin on kiinni kotelossa sekä edestä ja takaa -> kotelokin toimii kaiuttimena. Omassa oli pörinä-oireita jotka johtuivat kaiuttimen takakiinnityksen löysyydestä. No vikahan voipi olla mikä vain, mutta kokeileppa tätä: kun pörinä/ujellus alkaa paina vaffarin takaseinää kädellä eli hellää puristelua sieltä täältä:) Jos hälyäänet vaimenee niin silloin antanut kotelo jostain periksi ja sen voi korjata itsekin.
Hyvä vinkki! Mutta nyt on kysymys siitä että basson ääni katoaa kokonaan tämän "Helvetillisen Mölinän" alle kun laittaa volumea tietyn pisteen ohi eli noin puolenvälin. Se siis HUUTAA se vaffari ja huutaa lisää vaikkei soittaiskaan kunnes vääntää volumen pienemmälle...
-Mitä tapahtuu jos soittaa 8 tuntia päivässä? Tyttöystäväsi raivostuu.- "Anna basistille, niin perse tärisee!!"
rattledad
15.08.2005 22:24:37

En ole kokeillut, mutta näin äskettäin MB150 combon palasina. Vahvistinosa on aivan eri näköinen: kun kaksisatasessa on verkkomuuntaja kaapin pohjalla sataviisikymppisessä on hakkurivirtalähde vahvistimen vieressä ylhäällä. Kaappi on ehkä muutenkin hiukan tilavampi. Takaseinää ei ole tuettu kaiutinelementtiin ja elementti on kiinnitetty edestä eikä etulevyn takaa kuten MB200:ssa.
Niskamies
15.08.2005 23:38:12
En ole kokeillut, mutta näin äskettäin MB150 combon palasina. Vahvistinosa on aivan eri näköinen: kun kaksisatasessa on verkkomuuntaja kaapin pohjalla sataviisikymppisessä on hakkurivirtalähde vahvistimen vieressä ylhäällä. Kaappi on ehkä muutenkin hiukan tilavampi. Takaseinää ei ole tuettu kaiutinelementtiin ja elementti on kiinnitetty edestä eikä etulevyn takaa kuten MB200:ssa.

Tekeekö tämä toisen paremmaksi vai pelkästään erilaiseksi?
Virallisesti semi-pro!
poppamies
15.08.2005 23:50:54

Tekeekö tämä toisen paremmaksi vai pelkästään erilaiseksi?

Ei kenties pelkästään noitten mainittujen asioden takia mutta muuten vain tuo 200MB on parempi.
Tämä tarina on tosi. Olin perjantaina pubissa kuuntelemassa yhtä bändiä ja tapasin tuttavani, konsan bassomaikan, ja tuli puhetta GK comboista (tietenkin). Kun kerroin hänelle mistä olin ostanut käytettynä, ja kenenkä vanha 200Mb minulla on hän hörähti nauruun. Edellinen omistaja oli kuulemä katunut syvästi että oli vaihtanut 150MB malliseen (silloin uuteen malliin), ja olisi tehnyt mitä vain että olisi saanut vanhansa takaisin. Tällainen tarina tällä kertaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)