Aihe: Ampeg mielipide
1 2
ahdistuska
24.06.2005 13:46:51
Niin haluaisin teidän mielipiteen Ampegin svt2-pro nupista
ja että kannattaako sitä ajaa 4 vai 2 ohmin kuormalla?
olis tarkoituksena hankkia tällainen.
Mistä se menee?
pardy
24.06.2005 13:55:02

Noh, mitä muuta voi sanoa kuin että se on Ampeg SVT2-Pro?

Ja se on aivan yks hailee ajaako sitä 4 vai 2 ohmin kuormalla, kummallakin saa sen 300w putkihönkää irti.
"Jos vanhana taatana on vielä pillu päälimmäisenä mielessä niin sitten voi ainakin olla hyvillä mielin siitä että elämä on eletty just niinkuin pitääkin." -absqua
Bassballs
24.06.2005 16:31:26

Painaa kuin kassillinen syntejä.. mutta soundi painaa.
Meidän koululla tuota käytetään Ampegin 4*10 HLF-kaapin kanssa(4ohm) ja hyvin tojeksii.
"Jotkut ihmiset tykkäävät ankeasta musiikista, josta tulee paska fiilis... ..minä en muuta kuuntelekaan" -Avaruuden Pelätty Prinssi
atoni
26.06.2005 11:58:27

Nuppi on classic, jossa on enemmän ominaisuuksia; drive potikka putkirouheen saamiseksi pienemmillä volilla, eq...katso tuolta loput http://tinyurl.com/973yw
Aja kummalla kuormalla vaan. Nuppi vaan tykkää siitä, jos vetelet kahdella 8x10 kaapilla.
Omani on vidun hyvä ja en vaihda ikinä pois... Paitsi ehkä SVTII (old school versio) nuppiin, mutta semmoista en löytänyt kun Ampegini hommasin.
Hukka
28.06.2005 18:00:42
Painaa kuin kassillinen syntejä.. mutta soundi painaa.
Meidän koululla tuota käytetään Ampegin 4*10 HLF-kaapin kanssa(4ohm) ja hyvin tojeksii.

Missä "koulussa" tommoset vehkeet on? Tahtoo teidän kouluun.
Jos basismi on sairaus, mie olen rutto!
bize
29.06.2005 10:08:44
Missä "koulussa" tommoset vehkeet on? Tahtoo teidän kouluun.

Joensuun konservatoriolla..
Jazz music can't get make of living in Finland as it might can be in America example. -teemujazz
cfe
29.06.2005 11:11:08 (muokattu 29.06.2005 11:12:25)

Ampeg olisi kyllä varmaan kiva mutta ne maksaa aivan kamalasti, Thomannillakin 100w putkinuppi 2100€ :S
http://www.causeforeffect.org
Thain
29.06.2005 11:16:26
Ampeg olisi kyllä varmaan kiva mutta ne maksaa aivan kamalasti, Thomannillakin 100w putkinuppi 2100€ :S

Älähän nyt. SVT CL 300W putkinuppi maksaa siellä alle 2000€. V4BH irtoo reilulla tonnilla.
Don't break the groove.
atoni
29.06.2005 15:52:05

ethän vertaa putkiwatteja trankkuwatteihin, ethän..? ;)
aho
21.08.2005 21:48:49
Ostin itelle tossa just Ampegin B-25B nupin joka on (vaan) 50 wattinen. Nuppi on tietääkseni vuodelta 69. Oon ollu varsin tyytyväinen etenkin sen kompaktiin kokoon. Nuppia saa luukuttaa aika äärirajoilla, mutta saundikin on sen mukainen.

Kysymys siis teille, jotka omistatte svt classicin tai muun stadionkoon vekottimen: Miten sellanen mylly toimii pienemmissä tiloissa, missä sitä ei voi luukuttaa? On puhuttu paljon putkisoundin avautumisesta kun niitä luukuttaa ja voin allekirjoittaa sen ainakin omalla kohdalla. Itse kun en ole vielä päässyt tollasta isoa myllyä ajamaan.

-Teemu
absqua
21.08.2005 22:27:05
Kysymys siis teille, jotka omistatte svt classicin tai muun stadionkoon vekottimen: Miten sellanen mylly toimii pienemmissä tiloissa, missä sitä ei voi luukuttaa? On puhuttu paljon putkisoundin avautumisesta kun niitä luukuttaa ja voin allekirjoittaa sen ainakin omalla kohdalla. Itse kun en ole vielä päässyt tollasta isoa myllyä ajamaan.

Hyvältä soundaa iisimmälläkin volalla. Ei se tietenkään samalla tavalla laula kuin kovempaa luukutettaessa, mutta ei mua ainakaan ole vituttanut kuin roudaus.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
atoni
22.08.2005 00:14:11

Miten sellanen mylly toimii pienemmissä tiloissa, missä sitä ei voi luukuttaa?

Luukuttaa etuasteputkiin enemmän hönkää, eli gainia kovemmalle, niin avot. SVT2-proossa on se drive potikkakin juuri hiljaisempaa soittoa varten.
aho
22.08.2005 02:32:34
Aivan, teillä on niitä hanikoita enemmän. Mulla on vaan tarvittavat volume, bass ja treble ;)
Teijo K.
22.08.2005 08:49:20

Älähän nyt. SVT CL 300W putkinuppi maksaa siellä alle 2000€. V4BH irtoo reilulla tonnilla.

Mutta V4BH ei ole mikään pienikokoisempi SVT, vaan eri pääteputkilla toteutettu aivan eri soundeja sisäänsä kätkevä laite. Eli V4B ei lääkitse SVT GAS:ia tai päinvastoin senkoommin. V4B:n 6L6 on itseasiassa samat pääteputket kuin Fender Bassmanissa.
"Emmää oikeen tiä, jotenki vähä nolottaa.."
-Seer-o.
atoni
22.08.2005 09:30:39

Aivan, teillä on niitä hanikoita enemmän. Mulla on vaan tarvittavat volume, bass ja treble ;)

Aaaa. No sitten kannattanee hommata keinokuorma, jos haluaa putkiräyhää pikkuvolyymeillä.
aho
22.08.2005 10:51:03 (muokattu 22.08.2005 10:56:09)
Aivan, no mulla ei sitä ongelmaa kyllä tuu kun on vaan ne riittävät 50 wattia. Ois silti kyllä makee päästä ajelemaan kunnon Classicia jollain isolla keikalla rantasaunan kera. Viimeaikoina tosin vähemmän ollu tota stadionikeikkaa ;)

Oottekos poijjaat ja tytöt testaillu Edenin kamoja? Mulla oli yhellä keikalla sellanen nuppi ja 4 x 10" kaappi. Vaikuttivat mielenkiintoisilta (kalliilta) kamppeilta. Ei kuitenkaan niin Hi-filtä kun pelkäsin... Tai sitten mun basso pelasti.
J.Horde
22.08.2005 12:38:59
Mutta V4BH ei ole mikään pienikokoisempi SVT, vaan eri pääteputkilla toteutettu aivan eri soundeja sisäänsä kätkevä laite. Eli V4B ei lääkitse SVT GAS:ia tai päinvastoin senkoommin. V4B:n 6L6 on itseasiassa samat pääteputket kuin Fender Bassmanissa.

Kyllä etuasteella on aikamoinen vaikutus soundiin ja V4BH on soundillisesti kuitenkin lähempänä SVT:tä kuin bassmania, V4BH:ssa on ampegin soundi. Toisaalta V4B:ssä on taas samat pääteputket kuin SVT nupissa ja hönkää sen mukaan. Soittamalla erilaisia ampegeja soundit ja erot selviävät!
One Love... B
Kieppi
22.08.2005 12:46:59
Kyllä etuasteella on aikamoinen vaikutus soundiin ja V4BH on soundillisesti kuitenkin lähempänä SVT:tä kuin bassmania, V4BH:ssa on ampegin soundi. Toisaalta V4B:ssä on taas samat pääteputket kuin SVT nupissa ja hönkää sen mukaan. Soittamalla erilaisia ampegeja soundit ja erot selviävät!

Pitääkö tätä tulkita siis niin, että vanhassa V4B:ssä on 6550:t? Uudessa V4BH:ssa on kyllä 6L6GC:t niin kuin Arva mainitsi.
Kalamies #10 >-)))>. Aut Warwick, aut nihil.
Kuunteles musaa.
Keny
22.08.2005 12:50:52
Hölmönä kysyn että miten tää V4H eroo tosta V4BH nupista koska tää V4H mikä mulla nytten on niin on ollu aikasemmin bassonuppina.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Teijo K.
22.08.2005 15:47:10

Onhan sillä etuasteella merkitystä, mutta niin on pääteputkillakin ja näin vain käyttäjäraporteissa kuuluu V4BH kohdalta että se "Ampeg" soundi ei ihan täysin siitä irtoa. Itseasiassa V4BH on herättänyt minun kiinnostukseni, ainoana Ampegin vahvistimista, koska Bassman -soundi on minulle paras mitä löytyy. Sopivan musikaalinen ja nöyrä pelimannin käskytykseen.
"Emmää oikeen tiä, jotenki vähä nolottaa.."
-Seer-o.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)