Aihe: Tyhmä kysymys koskien bassovahvaria, pa:ta ja bändisoittoa
1
Hannu H.
05.09.2005 18:32:24

Elikkä onko tämmösessä mitään järkeä, että ajais bassovahvaria josta lineoutin kautta menis pöytään ja näin ollen basso tulis sekä vahvarista että PA:sta?
Eli kompensoisiko alitehoinen vahvari ja PA toisiaan tämmötti niin että basso kuuluis siedettävästi reeniksellä?

Ei oo mikään totinen hätä tai tarve just nyt tämmösellä.. kuhan pohdiskelen typeriä =) Eli jos joku viisas osais valottaa..
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Hughes
05.09.2005 18:56:39
Juuri näin.

Ja jos vaffarissa ei ole line-outtia niin sitten DI-boksi väliin.
MoParit on ihana asia.
chief
05.09.2005 19:13:27
Millaista musaa soitatte ja kuinka kovaa?

Jos bändi paukuttaa kovaa niin PA:ssa täytyy olla aika paljon tehoa että sinne kannattaa bassoa ajaa. Oletko kokeillut sijoittaa bassovahvistinta eri paikkaan, lähelle korvaa/lattialle nurkkaan?
"It's the ear, not the gear. "
Hannu H.
05.09.2005 19:19:27 (muokattu 05.09.2005 19:20:22)

Millaista musaa soitatte ja kuinka kovaa?

Jos bändi paukuttaa kovaa niin PA:ssa täytyy olla aika paljon tehoa että sinne kannattaa bassoa ajaa. Oletko kokeillut sijoittaa bassovahvistinta eri paikkaan, lähelle korvaa/lattialle nurkkaan?

Ei ole nyt ollut vielä ensimmäisiäkään treenejä tällä poppoolla, mutta basisti on lainatamineissa ja yhtään bassovahvistinta ei vielä löydy. Itse voisin jonkinnäköisen ostaa mutten mitään rantasaunaa kun kotona voisi sillä sitten vähän pomputella omaksi iloksikin...

Mutta kattoo ny miten hommat sumpliutuu (tai sitten huijataan basisti ostamaan itselleen vahvistin ;D)

EDIT: tyylistä ei vielä ole tarkempaa tietoa mutta jotain rockia se todennäköisesti on...
chief
05.09.2005 19:31:07
Millainen PA teillä on? Vai onko kyse vain kevyistä laulukamoista?
"It's the ear, not the gear. "
Hannu H.
05.09.2005 21:18:24

Millainen PA teillä on? Vai onko kyse vain kevyistä laulukamoista?

Mä en tiiä yhtään ku en oo kämpillä vielä käyny. Lähiviikkojen aikana selviää että piisaako hönkä. Laulut sillä ainakin on joskus saatu kuulumaan. Näin mulle kerrottiin.

No mut ei oo mun päänsärky ku olen kitaristina siinä ;)
Volle
05.09.2005 22:41:29
Ellei siellä nyt sitten ole kunnon vehkeitä, en kyllä suosittelisi kuin väliaikaisratkaisuksi. Toisaalta mä olen soittanut bassoa ihan paskojen laulukamojen läpi nenäsaundilla, mutta kuitenkin itseni kuullen, mutta voluumi olikin ihan hissuttelutasoa ja rumpali taitava kaveri soittamaan myös hiljaa.

Eräällä keikalla mulla oli bassolle Peavey TKO 65 -vahvistin, joka on aika pieni, ja DI-boksista meni piuha kohtalaisiin laulukamoihin. Sielläkin homma taas toimi, mutta voluumi oli taas varsin maltillinen, vaikka rokkia soitettiinkin.
Nam.
Hughes
05.09.2005 22:55:24
Eräällä keikalla mulla oli bassolle Peavey TKO 65 -vahvistin, joka on aika pieni, ja DI-boksista meni piuha kohtalaisiin laulukamoihin.

Ha! Samalla pikkuPeavyllä vedin ulkoilmakeikan pari viikkoa sitten rekan lavalta. DI-boksista vaan ulos ja ämyri täysille. Sanoin vielä lavamiksaajalle et työntää monitoreihin reilusti ni toimi ihan ok hyvin.
MoParit on ihana asia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)