pikkupeikko 04.05.2005 16:58:19 | |
---|
Koskaan ei voi mennä niin paskasti, ettei siitä positiivisesti ajattelemalla voisi tehdä paskempaa. |
pardy 04.05.2005 17:00:32 | |
---|
"...tilanteen mukaan peace tai turpaan" -absqua |
pikkupeikko 05.05.2005 11:33:20 | |
---|
Koskaan ei voi mennä niin paskasti, ettei siitä positiivisesti ajattelemalla voisi tehdä paskempaa. |
Teijo K. 05.05.2005 11:36:41 (muokattu 05.05.2005 11:37:13) | |
---|
mikä tuosta tekee hyvän? Son aika perus. Noissa Harkeissa on kuulemma ollut paljon juotosvikoja, lisäksi soundi on persoonallinen, siitä tykkää tai sitä vihaa... Sweet 15 minulle on jäänyt parin kokeilun perusteella liian neutraalin vahvistimen kuva. Niinkuin soittaisi keikkaa vähän isommilla kotistereoilla. Meinaa hukkua se sbasson soundi sinne muun metelin sekaan. |
PasiB 05.05.2005 11:58:06 | |
---|
Son aika perus. Noissa Harkeissa on kuulemma ollut paljon juotosvikoja, lisäksi soundi on persoonallinen, siitä tykkää tai sitä vihaa... Sweet 15 minulle on jäänyt parin kokeilun perusteella liian neutraalin vahvistimen kuva. Niinkuin soittaisi keikkaa vähän isommilla kotistereoilla. Meinaa hukkua se sbasson soundi sinne muun metelin sekaan. Teho (175w) on Thomannin sivulla ilmoitettu väärin. Valmistajan mukaan teho on 125w. Hiljalleen harmaantuva basisti. |
bize 05.05.2005 13:30:57 (muokattu 05.05.2005 13:33:30) | |
---|
Son aika perus. Noissa Harkeissa on kuulemma ollut paljon juotosvikoja, lisäksi soundi on persoonallinen, siitä tykkää tai sitä vihaa... Sweet 15 minulle on jäänyt parin kokeilun perusteella liian neutraalin vahvistimen kuva. Niinkuin soittaisi keikkaa vähän isommilla kotistereoilla. Meinaa hukkua se sbasson soundi sinne muun metelin sekaan. Ite oon vetäny kahden vuoden aikana n.100 keikkaa Sweet 15 -vahvistimella, ainakaan mitään vikoja ei ole ilmennyt. Soundista taas ei ole hirveästi vertailupohjaa, kun en ole keikkoja muilla vahvistimilla tehnyt tuon lisäksi kuin Ampegin rantasaunalla ja epämääräisillä pikkucomboilla. Se on se että mihin tottuu. Putkivahvistin on aina putkivahvistin, jos tosta hengekkäästä soundista puhutaan, mut (offtopic) toisaalta en oo ollu vielä yhdelläkään keikalla, jolla yhteiskäytössä olleen putkinupin (SVT2PRO ja SVT CL) kanssa ei olisi tullut teknisiä ongelmia. EDIT: Niin ja joku heittää varmasti kohta kehiin nuo budjettiluokan nuppi-kaappi -yhdistelmät. Kokeilemisen arvoisia nekin (Behringer, G-K Backline, Peavey, Yamahan BBT-kaapit). Ja käytetyt tietenkin. Jazz music can't get make of living in Finland as it might can be in America example. -teemujazz |
pikkupeikko 05.05.2005 16:03:06 | |
---|
Tuleepas tyhmä olo täällä... Ilmeisesti en tuota Hartkea ainakaan uskalla ostaa, jos siinä voi olla vikaa. Ja onhan se noista kallein ja vähiten tehoja (kun on opetettu että mitä enemmän tehoja sen parempi ;) ). Tuo Gallien Krueger olisi siinä mielessä parempi Warwickiin verrattuna että sais monitoriksikin. Mut mut...Vähän epäilyttää tuo jos Thomann antaa väärää tietoa. Eihän se tietty vahvistimen vika ole. En minä tiiä. Koskaan ei voi mennä niin paskasti, ettei siitä positiivisesti ajattelemalla voisi tehdä paskempaa. |
Mosse 91 05.05.2005 17:52:27 (muokattu 05.05.2005 17:52:55) | |
---|
''Tuo Gallien Krueger olisi siinä mielessä parempi Warwickiin verrattuna että sais monitoriksikin. Mut mut...Vähän epäilyttää tuo jos Thomann antaa väärää tietoa. Eihän se tietty vahvistimen vika ole.'' Kyllä sen warrenkin saa monitoriksi.. Siellä takana on semmonen jalka ja kun sen vääntää auki, niin senkun kaadat sen selälleen ja sinulla on siinä monitori. Minulla on itellä tuommonen warre ja siitä kyllä lähtee tehoa ihan riittämiin minun tarpeiksi. Eihän se varmasti mikään huippulaatuinen varmaan ole, mutta en oo minäkään mikään kovin hyvä soittaja.. |
L.Ruoska 05.05.2005 18:10:24 | |
---|
Ilmeisesti en tuota Hartkea ainakaan uskalla ostaa, jos siinä voi olla vikaa. Ja onhan se noista kallein ja vähiten tehoja (kun on opetettu että mitä enemmän tehoja sen parempi ;) ). Joo-o, mulla on just tollanen Hartke KB15 120W. Ostin käytettynä 3 vuotta sitten, ja se oli sillä mun kaverilla ollu ainakin 3 vuotta. Nyt viime maanantaina vein sen Huttuselle huoltoon, koska siinä jacki ja tai jackin juotokset petti. Eli on se nyt ainakin sen 5 vuotta kestäny, mutta mä olen kyllä antanu sille aikalailla kyytiäkin. Kelpo työjuhta, ja monet on kehunu että hyvin lähtee mökää. Lähes aina kun ollaan splittikeikalle menty jonkun toisen bändin kanssa niin ne on sitä Hartkea tykänny käyttää. Siinä on 3-band EQ, se nyt on vähä kirous/siunaus-osastoa. Helpompi säätää soundeja mutta jos on nipompi tyyppi niin voi sitten kaivata sitä 5-alueista. Shape-kytkin on hyvä, se on mulla melkeen aina päällä ja siinä suurinpiirtein koilliseen osoittaa. Munaa tosta Hartkesta löytyy tuhottomasti, ei lopu tehot kesken. Kun mulla on aktiivimikitkin bassossa niin soundia voi säätää bassosta ja vahvarista joten saan ruuvattua oikein mieleisiä soundeja siitä. Nyt kun olen muutaman vuoden tolla soitellu niin voin sanoa että tykkään. Se Gallen-Krueger on varmasti myös hyvä, en oo testannu mutta sillä on niin hyvä maine että et varmasti mee vikaan senkään kanssa. Kuritus.com - Jokainen ansaitsisi saada vähän turpaansa aina toisinaan. |
pikkupeikko 05.05.2005 18:43:01 | |
---|
Niin tuohon Hartkeen mä aluksi ihastuin, mutta sitten sitä haukuttiin ja minähän uskon heti kaiken. Ja nyt kaikki on täällä eri mieltä eikä asia ole helpottunut yhtään. Aktiivimikit mullakin on bassossa, että ehkä voisin saada hyvän äänen jostain. Ehkä. Koskaan ei voi mennä niin paskasti, ettei siitä positiivisesti ajattelemalla voisi tehdä paskempaa. |
Jalmus 08.05.2005 22:18:49 | |
---|
No, josko minäkin lisään lusikkani soppaan: olen käyttänyt erilaisia Hartken tuotteita ammattikäytössä jo yli kymmenen vuoden ajan ja voin sanoa, että juuri niiden luotettavuus on tehnyt minuun suuren vaikutuksen. Ne nimittäin ovat nähneet kymmeniätuhansia kilometrejä tietä, tuulta ja tuiskua sekä auringon porotusta, roudausta, kolahduksia ja jopa putoamisiakin silloin tällöin. Ja koskaan ei ole keikka jäänyt kesken tai jopa soittamatta kokonaan bassokamojen pettämisen vuoksi. Mun käytössäni ne ovat osoittautuneet idioottivarmoiksi laitteiksi. Laulaminen ravintolassa ilman siitä suoritettavaa korvausta tulkitaan häiriöksi. |
Niskamies 08.05.2005 22:36:24 | |
---|
No, josko minäkin lisään lusikkani soppaan: olen käyttänyt erilaisia Hartken tuotteita ammattikäytössä jo yli kymmenen vuoden ajan ja voin sanoa, että juuri niiden luotettavuus on tehnyt minuun suuren vaikutuksen. Ne nimittäin ovat nähneet kymmeniätuhansia kilometrejä tietä, tuulta ja tuiskua sekä auringon porotusta, roudausta, kolahduksia ja jopa putoamisiakin silloin tällöin. Ja koskaan ei ole keikka jäänyt kesken tai jopa soittamatta kokonaan bassokamojen pettämisen vuoksi. Mun käytössäni ne ovat osoittautuneet idioottivarmoiksi laitteiksi. Mikäs läjä sulla on? Meitsi on meshissä. |
bize 09.05.2005 15:10:58 | |
---|
Niin tuohon Hartkeen mä aluksi ihastuin, mutta sitten sitä haukuttiin ja minähän uskon heti kaiken. Ja nyt kaikki on täällä eri mieltä eikä asia ole helpottunut yhtään. Aktiivimikit mullakin on bassossa, että ehkä voisin saada hyvän äänen jostain. Ehkä. Hartkeja on sen verran monella, että väkisin niistä Hartken vioista myös mainostetaan useammin jo todennäköisyyslaskennan perusteella. Jazz music can't get make of living in Finland as it might can be in America example. -teemujazz |
pikkupeikko 09.05.2005 16:46:48 | |
---|
Hartkeja on sen verran monella, että väkisin niistä Hartken vioista myös mainostetaan useammin jo todennäköisyyslaskennan perusteella. näin. taidanpa tuon hartken ottaa. tuskin se ihan paska on kuitenkaan. ei tässä nyt ole enää aikaa pohtia tätä ja joku pitää valita kuitenkin. Koskaan ei voi mennä niin paskasti, ettei siitä positiivisesti ajattelemalla voisi tehdä paskempaa. |
Teijo K. 09.05.2005 16:53:34 | |
---|
näin. taidanpa tuon hartken ottaa. tuskin se ihan paska on kuitenkaan. ei tässä nyt ole enää aikaa pohtia tätä ja joku pitää valita kuitenkin. Ja saahan sen sitten korjattua jos rikki menee. Huttuselle vaan. |
pardy 09.05.2005 17:29:13 | |
---|
Ja saahan sen sitten korjattua jos rikki menee. Huttuselle vaan. Ja entistä ehompana takas. Tuskinpa meet mettään Hartken kaa, jos vaan muuten tykkäät siis. "...tilanteen mukaan peace tai turpaan" -absqua |
mr.bungle 09.05.2005 17:35:21 | |
---|
Hartkeista vielä, eikö ketään ota päähän se että alu-Hartket kuulostavat suurinpiirtein samalta, soitti sinne sitten Ibanezin ritsalla tahi turskalla. Toisaalta se keskiäänimöyre on hyväkin juttu. bassolla hanuriin |
Jalmus 09.05.2005 18:24:46 (muokattu 09.05.2005 18:26:58) | |
---|
Hartkeista vielä, eikö ketään ota päähän se että alu-Hartket kuulostavat suurinpiirtein samalta, soitti sinne sitten Ibanezin ritsalla tahi turskalla. Toisaalta se keskiäänimöyre on hyväkin juttu. Paskan marjat kuulostaa samalta. Mun Musari ei tosiaankaan ole koskaan kuulostanut Hartken kamoilla samalta mun JAK. Osta kunnon XL-sarjan kaapit äläkä mitään Transportereita! Niskis: Nuppina 3500, yläkaappina 2,5XL ja alakaappina 410XL. Tarvittaessa siis löytyy kolme erilaista settiä. Laulaminen ravintolassa ilman siitä suoritettavaa korvausta tulkitaan häiriöksi. |
Jalmus 09.05.2005 18:25:53 (muokattu 09.05.2005 18:26:17) | |
---|
edit: sekoilin. Laulaminen ravintolassa ilman siitä suoritettavaa korvausta tulkitaan häiriöksi. |
PasiB 09.05.2005 22:16:16 | |
---|
Paskan marjat kuulostaa samalta. Mun Musari ei tosiaankaan ole koskaan kuulostanut Hartken kamoilla samalta mun JAK. Osta kunnon XL-sarjan kaapit äläkä mitään Transportereita! Tästä mielipiteestä voi olla vain samaa mieltä. Ei munkaan Jatsari ja JAK kuulosta samalta vaikka Hartken kamoja käytänkin. Ei muuten ole ollut mitään vikaa noissa Hartikaisissa (nuppina 2000 ja kaappi 4X10XL) koko aikana. Nyt ne on tosin myynnissä kun pitää saada roudausystävällisempi paketti. Hiljalleen harmaantuva basisti. |