Aihe: kysymys!kiire..
1
vive
12.09.2005 18:21:13
minkäslaisen muuntajan tarvitsee Bossin ODB-3 säröön?
kiire kiire!
ei järjellä,ei taidolla vaan tuurilla
absqua
12.09.2005 18:25:26
minkäslaisen muuntajan tarvitsee Bossin ODB-3 säröön?
kiire kiire!

Muuntajasta pitää saada ulos 9V tasavirtaa, eli 9V DC.
(DC=direct current eli tasavirta)
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
vive
12.09.2005 18:41:01
mistä kauppoista noita sitten saa?
Wil-J
12.09.2005 18:42:45
mistä kauppoista noita sitten saa?

Sellasista missä niitä myydään. Varmaan mistä vaan Anttilan, musakaupan ja Bilteman välillä.
Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986.
absqua
12.09.2005 18:51:08
Muuntajan plugin pitää sitten olla tyyppiä "5,5/2,1mm centre negative DC-plug" Bossin pedaaleille (ja suurimmalle osalle muitakin pedaaleita).
vive
12.09.2005 18:56:47
ja sit viel et paljonko tommosella on hintaa?
Niskamies
12.09.2005 19:06:32

Riippuen ostopaikasta, 10-20 euroa.
Virallisesti semi-pro!
chief
12.09.2005 19:07:18

Parisenkymppiä maksaa Anttilassa semmonen kunnollinen muuntaja jossa on myös vaihtokärkiä. Varsinaisen bossin muuntajan hintaa en tiedä, mutta voit vaikka itse sitä kysyä lähimmästä musakaupasta.
"It's the ear, not the gear. "
N_Bates
12.09.2005 22:22:32

kato että se on reguloitu. Muuten hurisee helposti. Bilteman reguloitu halpismuuntaja on toimivaksi havaittu.
Omistan virallisesti semi-pron bassovahvistimen!
chief
12.09.2005 22:31:26
kato että se on reguloitu. Muuten hurisee helposti. Bilteman reguloitu halpismuuntaja on toimivaksi havaittu.

Juu, "regulated" tai "stabilized" pitäis lukea kyljessä. Ja virtaa pitäisi irrota semmonen n. 200 mA tai enemmän, riippuen siitä kuinka monta muljutinta siihen sitten kytkee loppujen lopuksi.
absqua
12.09.2005 22:35:18
Juu, "regulated" tai "stabilized" pitäis lukea kyljessä. Ja virtaa pitäisi irrota semmonen n. 200 mA tai enemmän, riippuen siitä kuinka monta muljutinta siihen sitten kytkee loppujen lopuksi.

Tosta tulikin mieleen että voisin lämpimästi suositella "1-spot"-merkkisiä 9V muuntajia. Ensinnäkin ne on asiallisen pieniä, vievät vain yhden slotin pistorasiasta eivätkä peitä viereisiä ja lisäksi se puskee tarvittaessa 1A virran ulos. Eli pedaaleita saa olla jo muutama siellä jonossa. Mun pedlboordin ravinnontarve hoituu yhdellä tollaisella.
pardy
12.09.2005 22:41:16

Tosta tulikin mieleen että voisin lämpimästi suositella "1-spot"-merkkisiä 9V muuntajia. Ensinnäkin ne on asiallisen pieniä, vievät vain yhden slotin pistorasiasta eivätkä peitä viereisiä ja lisäksi se puskee tarvittaessa 1A virran ulos. Eli pedaaleita saa olla jo muutama siellä jonossa. Mun pedlboordin ravinnontarve hoituu yhdellä tollaisella.

Sama täällä, jos ei halua hifistellä niillä isoilla mokkulavirtalähteillä mistä lähtee joka laitteelle oma virtapiuha, niin tuo on se suositeltava laite silloin. Nykyään puskee jopa 1,7A virtaa ulos tuo laite. Eli jos sikseen tulee, sitä voi käyttää ihan moneen muuhunkin tarkoitukseen kuin efekteihin, ja niitäkin saa aika monta olla peräkkäin että tuo 1,7A loppuu kesken...
chief
12.09.2005 22:42:48

Palio?

Eiku siis mistä noita saa? Mulla on itellä joku sekalainen "Uniross" 500mA reguloitu muuntaja joka on kyllä toiminut ihan hyvin tähän asti. Se on kyllä aika iso mokkula mutta ei oo haitannut tähän asti ainakaan kun on oma jatkoroikka sillä. Muljuttimia on yleensä 1-5 päällä kerrallaan.
chief
12.09.2005 22:44:05
Eli jos sikseen tulee, sitä voi käyttää ihan moneen muuhunkin tarkoitukseen kuin efekteihin, ja niitäkin saa aika monta olla peräkkäin että tuo 1,7A loppuu kesken...

Mihin sä oot käyttäny sitä efektien lisäksi? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
pardy
12.09.2005 22:48:26 (muokattu 12.09.2005 22:49:22)

Ite en oo käyttäny, mutta manuskassa tai jossai sanotaa et se sopii joittenkin pikkukiippareittenki virtalähteeks.

Tai siis ei nyt ihan "pikku"pikku, vaan ihan pätevistä laitteista siinä annettiin esimerkki. Jotai Yamahan syntikoita siin sanottii mihin toi käy.
absqua
12.09.2005 22:48:30

Hitsaamiseen?

Musamaailmasta saa noita.
Niskamies
13.09.2005 07:59:25

Joo, mulla on yksi sellanen, ja se on todella hyvä. Korjatakakseni vain, niin merkki on "Visual Sound" ja malli on "1-spot".
Virallisesti semi-pro!
Niskamies
13.09.2005 08:00:35
Palio?

Eiku siis mistä noita saa? Mulla on itellä joku sekalainen "Uniross" 500mA reguloitu muuntaja joka on kyllä toiminut ihan hyvin tähän asti. Se on kyllä aika iso mokkula mutta ei oo haitannut tähän asti ainakaan kun on oma jatkoroikka sillä. Muljuttimia on yleensä 1-5 päällä kerrallaan.

http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/154/256/nw_1.phtml
Virallisesti semi-pro!
balzary
13.09.2005 09:05:13

Mulla on toi 1-spot, ei valittamista. Musamaailmasta saa, kannattaa ostaa samalla se jakaja (tjsp.), että saa useampaan pedaaliin virtasta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)