Pitäisi ostaa basso joka olisi halpa ja hyvä. Olen miettinyt noita yamahan halppis bassoja. Ovatko hyviä hinta/laatu suhteeltaan?
Muita vaatimuksia ei oikeastaan ole kuin että se olisi 4 kielinen, helpposoittoinen ja suht hyvä ääninen.
http://www.thomann.de/thoiw3_yamaha_rbx_270_mpp_ebass_prodinfo.html
http://www.thomann.de/thoiw3_yamaha_rbx270mg_bass_prodinfo.html
Sitten pitäisi varmaankin vielä ostaa jonkin sortin combo, halpa ja hyvä tietysti =) ehdotelkaas( treeni/keikka käyttöön)
rahaa on yhteensä käytettäväksi 300-500€
ps. olen kitaristi, en ymmärrä niin näistä basso vehkeistä=) Jos et ole aikaisemmin paljon bassoa soitellut ja sorminäppäryys on basson kanssa hakusessa,niin mä suosittelen Ibanez Gsr 190 Bassoa!! Kyseistä Bassoa näkee Ibanezin aloittelijan paketissa, mutta ainoastaan basso on siinä setissä ostamisen arvoinen( Hinta T-kaupassa 269€) eli kannattaa metsästää tuota settiä/bassoa käytettynä,itse ostin tuossa kaksi viikkoa sitten kyseisen setin käytettynä 140€ ja syy miksi ostin oli hinta ja Harmony-Central.com sivuilta lötyvät käyttäjäarvostelut kyseisestä bassosta(kokonaisarvosana 9.4) yksi arvostelija oli 25 vuotta soittanut ja musiikinopettaja ja kehui basson keveyttä, ohutta kaulaa ja Soundia tosi hyväksi!!
elikkä hinta/laatusuhde on 200%!!
Lisäksi ostin viikko sitten Yamaha B100-115II Bassocombon vuodelta 77-78 (150€) kokoa vehkeellä on 95cmx66cmx34cm, kokonais arvosana Harmony-Central.com sivuilla 8.7 ja tänään hain postista Behringerin Bass V-amp etuasteen, maksoi yht.100€ postikuluineen.
Näin ollen käytin aikaa hieman käytettyjen Bassokamojen hankintaan, metsästin hyviä tarjouksia ja käytin netin tietokantoja hyväksi ja sain koottua itselleni Bassokamat, millä heittää kevyesti myös keikkaa Yht. 390€!!!
Itse olen soitellut bassoa 5 vuotta ja omistan myös toisen basson Warwick merkkisen laatubasson, hakkaa tietysti soundissa Ibanezin mutta hintakin on kuusi kertaa isompi!!
joten hyvä mies osta KÄYTETYT bassokamat tarkasti harkiten ja hintoja ja arvosteluja seuraamalla ja jos tietoa ei löydy tms. niin heitä kysymystä palstalle, täällä pyörii päivittäin ammattilaisia, jotka tietävät kaikesta kaiken( Ei koske minua:) ) niin saat koottua itselle setin jossa on hinta kohdallaan ja jonka jälleenmyyntiarvo on hyvä jos Basson soitto vaihtuukin esim rumpujen soittoon!!
Eipä muuta, tsemppiä, tervetuloa Basistien joukkoon , eivät muuten ole niin tyhmiä kuin jutut kertoo!!:)