Aihe: Taas bassokamoista
1 2
KitaraKingi
18.09.2005 10:29:00
Eli pitkään oon harkinnut tuommosia:

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-177955.html

http://www.thomann.de/thoiw3_gallie … rueger_410sbx_bassbox_prodinfo.html

En tiedä paljoakaan vahvistimista, joten muutama kysymys on herännyt:
Riittääkö nupissa tehot tuolle kaapille?
Miten ohmit?
Jotain huomauttamista/kokemuksia nuista?
Muita vaihtoehtoja/suosituksia tuohon rahaan?
n. 900 euroa on kuitenkin budjekti, mutta mitä muita vaihtoehtoja pitäisitte myäs hyvinä?

Siinä ne tärkeimmät olikin. Tuolla nupilla ei taida, kuitenkaan olla myöhempää ajankohtaa katsoen toivoakaan ajaa esim 15" kaappia vielä 4x10" lisäksi?
Pieni ja pyöreä.
Rokkinorsu
18.09.2005 11:03:22 (muokattu 18.09.2005 14:50:19)
No tuo nuppi näyttäs olevan 4 ohminen ja kaappi 8 ohminen. Ettet ny saa täysiä tehoja siitä ulos, jos nämä ostat. Ja kyllä jos ostat toisen tuommosen samanlaisen kaapin, ni sinulla on sitten (8 ohmia+8ohmia rinnan kytkettynä) 4 ohminen kuorma -> saat posotettua nuppia täydellä teholla. Tuota nuppi on ainakin poppis (Poppamies) kehunu aika hyväks, lähetä pikaviestiä tai oottele että huomaa tämän keskustelun. Ja niskiksellä (Niskamies) on muistaakseni nuista Gallien Kruegereistä näin yleensä kokemusta. Näin tällä kertaa. :)

Edit. Ja kyllä sinä sen 1x15'' kaapin siihen saat mukaan, jos ohmi lukemat vaan täsmää (eli molempien kaappien pitäs olla 8 ohmisia ja sarjaan kytkettyinä). Tietääkseni melkein kaikki kaapit on joko 8 tai 16 ohmisia? Ainoostaan rantasauna kait on suorilla 4 ohminen? Näin oon muistaakseni joskus kuullu
Basisti. (Kertonee kaiken oleellisen?) ;)
Rokkinorsu
18.09.2005 11:05:41 (muokattu 18.09.2005 11:06:06)
Tuli tuplat.
TommiW.
18.09.2005 11:18:22
Rantasaunat on yleensä 4-ohmisia, mutta on mun edesmenneissä kamoissa ollut paljonkin neliohmisia pienempiä kaappeja.
"Alphonso Johnsonilla on helevetin iso. Missähän se sitä lepuuttaa. Tässä kuvassa ei ainakaan mikin päällä..." -Juki68
KitaraKingi
18.09.2005 11:25:53
Kiitoksia valaistuksesta, ensimmäistä kertaa joku selostaa ohmit niin, että itsekkin tajuan.
Wattien puolesta nupissa siis riittäis tehot?
Ja tuo siis toimii ilman toistakin kaappia?
En asiasta taaskaan tiedä mitään, mutta eikö sarjaan kytkentä ole 8+8 ohmia = 16 ohmia ja rinnan kytkentä 8x8/8+8 eli 4 ohmia?
Pieni ja pyöreä.
J.Hollström
18.09.2005 11:28:29
Kiitoksia valaistuksesta, ensimmäistä kertaa joku selostaa ohmit niin, että itsekkin tajuan.
En asiasta taaskaan tiedä mitään, mutta eikö sarjaan kytkentä ole 8+8 ohmia = 16 ohmia ja rinnan kytkentä 8x8/8+8 eli 4 ohmia?

Tsekkaa tämä ketju:
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=35&t=49188&o=0&co=0
Rokkinorsu
18.09.2005 13:22:59

Khyll siinä nupissa ainaki kommenttien mukaan on teho riittäny, riippuu tietysti ihan kaapeista.. Äyh, minun muistin mukaan se menee, näin: sarjassa 8ohmia+8ohmia=4 ja rinnan: 8ohmia+8ohmia=16. Korjatkaa jos oon väärässä. :)
Dropped C
18.09.2005 14:39:45
Sarjassa 16ohmia ja rinnan neljä. Rinnankytkentä: (8*8)/(8+8) =4.
Come back dear dreams, tales of old. In this sleep, servant of the warsmen.
Rokkinorsu
18.09.2005 14:49:33

Okke, no minäpä käyn korjaamassa nuo juttuni tuolta.. Kiitosta :)
KitaraKingi
18.09.2005 15:08:07
Tässä kun asiaa pohdin niin eikö siitä rinnan kytkentä tule, kun pistää kaapilta kaapille pihan? siis meneehän siinä kaiutin kaapelissa kaapeli kumpaankin suuntaan.

Tutkimuksieni perusteella on ainakin nuppi saanut positiivista palautetta, että eiköhän se GK löydy kotoa lähitulevaisuudesta.
Pieni ja pyöreä.
poppamies
18.09.2005 15:11:54

Eli pitkään oon harkinnut tuommosia:

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-177955.html

http://www.thomann.de/thoiw3_gallie … rueger_410sbx_bassbox_prodinfo.html

Hyviä vehkeitä molemmat. Älä sinä murehdi noita ohmeja. Tuo kaappi on täsmälleen oikea tuolle nupille. Takuulla lähtee riirrävästi mökää. Kun tuon kaapin laitat sulla on mahdollisuus laittaa toinen 8 ohminen lisäks. Se on se idea noissa 8 Ohmin kaapeissa että niitä voi laittaa kaksin kappalein. Osta pois! Mulla on tuo nuppi ja oon ollut ylen tyytyvainen.
Myydään EBS MultiComp bassokompura
poppamies
18.09.2005 15:14:47

Tässä kun asiaa pohdin niin eikö siitä rinnan kytkentä tule, kun pistää kaapilta kaapille pihan? siis meneehän siinä kaiutin kaapelissa kaapeli kumpaankin suuntaan...

Rinnan menee kun kaapilta kaapile kytkee. Tuossa nupissa on kaks kaappilähtöä ja ne on tietenkin myös rinnan. Eli voit kytkeä kaapista kaappiin tai nupist molempiin kaappeihin erikseem ja se on sama kytkentä: kaks 8 ohmista kaappia rinnan = 4 ohmia.
KitaraKingi
18.09.2005 15:30:40
Jees, suurkiitokset avusta. Asia valkeni kovasti ja voin huolettomin mielin pistää tilauksen eteenpäin.
Pieni ja pyöreä.
Cornflake
18.09.2005 16:36:42
KitaraKingi:
Jees, suurkiitokset avusta. Asia valkeni kovasti ja voin huolettomin mielin pistää tilauksen eteenpäin.

Tsekkaa josko löytyy kotimaasta. Jo senkin takia että näyttäisi tuon nupin saatavuus olevan Saksanmaalla aika nolla.
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
Rokkinorsu
18.09.2005 18:47:10
Tsekkaa josko löytyy kotimaasta. Jo senkin takia että näyttäisi tuon nupin saatavuus olevan Saksanmaalla aika nolla.

Eiks nuilla Gallien Kruegerin vehkeillä ollu joku kielto, ettei niitä tuotas suomeen jonku sähkövian takii?
Hullu basisti
18.09.2005 21:06:09
Eiks nuilla Gallien Kruegerin vehkeillä ollu joku kielto, ettei niitä tuotas suomeen jonku sähkövian takii?

Mä en oo varma (korjakkaa jos joku tietää/muistaa paremmin), mutta niissä oli muistaakseni jotain maadoitushäikkää ja siks ne ei saanu CE-hyväksyntää. Tai jotain. Itteeki silti kyllä kiinnostais toi nuppi.
"I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me" Winston Churchill
pardy
18.09.2005 21:19:03

No tääl on taas virheellistä tietoa aika monella. Noista GK:ista oli ollu joku huhu liikkeellä että ne ei oo saanu CE-merkintää kun eivät olisi olleet tarpeeks sähköturvallisia, mutta tuo tieto kumottiin muistaakseni pariltakin taholta, ja mm. Thomannilta sanottiin että siinä nupissa on kyllä se CE siellä perseessä, eivät muuten myisikään sitä jos ei olisi. Jostain syystä ko. merkillä ei vain ole tällä hetkellä maahantuojaa Suomessa.

Ja tuota nuppia pitäis tulla uus erä T-kauppaan 20.10, mikäli muistan oikein. Näin sieltä sanottiin kun ite tilasin viikko sitte.
Dropped C
18.09.2005 22:19:22
Valmistaja itse kyllä pistää CE - merkin laitteeseen ja lupaa että se on säännösten mukainen. Eli jostain toisesta standartista on kyllä tässä tapauksessa kyse.
Come back dear dreams, tales of old. In this sleep, servant of the warsmen.
poppamies
18.09.2005 23:49:41

No laitetaan vielä kerran tuo Thomannin Samin vastaus tuohon kysymykseen:

" informaatio@thomann.de"

Hmm... Vaikea sanoa mistä on kyse, laite täyttää kyllä kaikki EU:n vaatimukset. Gallienin aikaisemmissa MB sarjan nupeissa ja comboissa oli joitain puutteita sähköturvallisuus viranomaisten mukaan mutta nekin on jo korjattu.

Sain juuri osto-osastoltamme viestin että kaikilla myymillämme GK kamoilla on CE hyväksyntä, muuten ne eivät edes olisi myynnissä meillä =) Ei nou hätä! "
SaBer
19.09.2005 09:11:54 (muokattu 19.09.2005 09:14:18)

OT: Oon miljoona kertaa pyörittänyt tota kaavaa, mutta tota muotoa en oo koskaan nähny =)
Toimii kahdella vastuksella ihan hyvin, mutta kolmas menee jo vaikeeks:
R=(R1*R2*R3)/(R2*R3+R1*R3+R1*R2)

Hmmm... Ei tuokaan loppujen lopuksi niiiin vaikea oo...
"Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)