Aihe: (Oktaavi)fuzz
1 2
Royal Banzai
28.09.2005 15:54:01
Jakakaa kokemuksenne hyvin bassolle sopivista oktaavifutseista. Tavallisistakin futsiloista saa puhua, jos siltä tuntuu.

Erityisesti Dunlopin Hendrix Octave Fuzz kutkuttaa mieltä, mutta jänskättää vaan, että säilyykö alapäät ollenkaan.. Hemmolla taisi sellainen olla, joten puhu suusi puhtaaksi, heti!
Surprise, cockfag!
hemmo
28.09.2005 16:51:49

Jakakaa kokemuksenne hyvin bassolle sopivista oktaavifutseista. Tavallisistakin futsiloista saa puhua, jos siltä tuntuu.

Erityisesti Dunlopin Hendrix Octave Fuzz kutkuttaa mieltä, mutta jänskättää vaan, että säilyykö alapäät ollenkaan.. Hemmolla taisi sellainen olla, joten puhu suusi puhtaaksi, heti!

No, ei toi JD JMOF ainakaan toimi kovin hyvin kunnolla sbassolla, munsta. Mutta toihan on ns. yläoktaavirekerrannaisen lisäävä laite. Et siis tarkoita alaoktaaveria?

Mää käytän basso-oktaaveria JA fuzzia/säröä sen perässä. Tautinen saundi.
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili "Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva
vanttera
28.09.2005 17:03:52

Mä kans joskus. Tautinen soundi joo, mut ei ehkä kovin käyttökelponen niinku pidemmän päälle. Semmosena kikkailuefektinä toimii hienosti.
*h4liih*
J.Hollström
28.09.2005 17:04:17

No ton omakuvan perusteella vähän muutakin suristinta. Ei ihme että on tautinen sounti. Miten tommosen läjän läpi mikään signaali selviäisi terveenä läpi?
vanttera
28.09.2005 17:05:38
No ton omakuvan perusteella vähän muutakin suristinta. Ei ihme että on tautinen sounti. Miten tommosen läjän läpi mikään signaali selviäisi terveenä läpi?

"You aint seen nothing yet."
*h4liih*
Royal Banzai
28.09.2005 17:26:49
No, ei toi JD JMOF ainakaan toimi kovin hyvin kunnolla sbassolla, munsta. Mutta toihan on ns. yläoktaavirekerrannaisen lisäävä laite. Et siis tarkoita alaoktaaveria?

Joo, nimenomaan yläoktaavia haetaan. Kalliiksi tulee hankkia molemmat laitteet, prkl.
Surprise, cockfag!
vanttera
28.09.2005 18:03:23
Joo, nimenomaan yläoktaavia haetaan. Kalliiksi tulee hankkia molemmat laitteet, prkl.

No tota, esim. EBS:n oktaaverissa on semmonen switchi mistä saa valita meneekö yles vai ales. Et tota, se on muutenkin hyvälaatunen. Futseja saa markalla.
*h4liih*
hemmo
28.09.2005 18:55:40

No tota, esim. EBS:n oktaaverissa on semmonen switchi mistä saa valita meneekö yles vai ales.

Antx? Nyt juksaat. Eikä ole.
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili "Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva
hemmo
28.09.2005 18:56:36

No eihän sen tarvitse terveenä pysyäkään. Lisää säröä, beibi!

(8-=)
vanttera
28.09.2005 20:06:38
Antx? Nyt juksaat. Eikä ole.

Viddu, varman o!
*h4liih*
hemmo
28.09.2005 20:13:22

Viddu, varman o!

Lueppa tarkkaan. Se high/mid/bass-range namiska ei tarkoita oktaavivalintaa vaan on bypass-tyyppinen juttu.

http://www.ebs.bass.se/manuals/octabass.pdf
vanttera
28.09.2005 20:15:27
Lueppa tarkkaan. Se high/mid/bass-range namiska ei tarkoita oktaavivalintaa vaan on bypass-tyyppinen juttu.

http://www.ebs.bass.se/manuals/octabass.pdf

Tana!
*h4liih*
Karlsson
28.09.2005 20:45:30
Tautinen saundi.

Juu, kaapit vaa poksuu.
"Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05
Karlsson
28.09.2005 20:45:50 (muokattu 28.09.2005 20:47:03)
Tana!

Vande ei osaa! Lällälälälälää!

edit: Tommonen ominaisuus löytyy ainakin EHX:n POG-spedusta. Täysin mielipuolinen vehe, josta ei varmana saa mitää järkevää ulos, eli pakko-ostos!
"Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05
2541
28.09.2005 21:32:53

Tommonen ominaisuus löytyy ainakin EHX:n POG-spedusta. Täysin mielipuolinen vehe, josta ei varmana saa mitää järkevää ulos, eli pakko-ostos!

Eli tällainen:

http://www.ehx.com/ehx2/Default.asp … alog%2F01_New_Products%2F15_The_Pog

Aika huimalta vaikuttaa. Eikös Electro-Harmonixin Bass Micro Synthesizer pedaalista saa myös oktaavin ylös ja alas? Toki paljon muutakin, mutta ehkäpä ei fuzzia.
rijopu
28.09.2005 21:37:17
Huuto.netissä on myynnissä Bossin OC-3 pedaali, jossa on oktaaveri ja särötin samassa ja se käy bassolle ja kitaralle. Toimii ihan kivasti,mutta ei ole mikään EBS. Huudon hinta on nyt jotain reilut 40 eli aika halpa.
Tosimiehet leikaavat itse takatukkansa! kalamies#14 >-)))>
absqua
28.09.2005 21:39:10
Huuto.netissä on myynnissä Bossin OC-3 pedaali, jossa on oktaaveri ja särötin samassa ja se käy bassolle ja kitaralle. Toimii ihan kivasti,mutta ei ole mikään EBS. Huudon hinta on nyt jotain reilut 40 eli aika halpa.

40 eurolla olisi ihan hyvä ostos kyllä, mutta paljoa enempää ei ehkä kannata maksaa IMO.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
rijopu
28.09.2005 21:48:19
40 eurolla olisi ihan hyvä ostos kyllä, mutta paljoa enempää ei ehkä kannata maksaa IMO.

Mä olen nyt testaillut sekä EBS:n, että tuota Bossin OC-3 oktaaverspeduja. EBS voitti kyllä lähes joka lajissa ton Bossin, mutta ei mulle jäänyt Bossista mitenkään huonoa fiilistä. Bossi on vähän räyhäkkäämpi, mutta EBS selkeästi botnekkaampi. Kyllä mä tolla Bossilla vetelen keikat ihan mielelläni, mutta jos vastaan tulee EBS:n oktaaveri huokealla, niin kyllä mä sen hankin myös.
absqua
28.09.2005 21:52:32 (muokattu 28.09.2005 21:55:17)
Mä olen nyt testaillut sekä EBS:n, että tuota Bossin OC-3 oktaaverspeduja. EBS voitti kyllä lähes joka lajissa ton Bossin, mutta ei mulle jäänyt Bossista mitenkään huonoa fiilistä. Bossi on vähän räyhäkkäämpi, mutta EBS selkeästi botnekkaampi. Kyllä mä tolla Bossilla vetelen keikat ihan mielelläni, mutta jos vastaan tulee EBS:n oktaaveri huokealla, niin kyllä mä sen hankin myös.

Mulla on OC-2:sta 15 vuoden käyttökokemus ja sen valossa toi OC-3 ei säväyttänyt juuri yhtään. Olen siis ikävästi jumittunut siihen yhteen soundiin.
EBS on kyllä tosi hyvä myös. Träkkää vähän alemmas vielä kuin Bossi ja ne kolme eri moodia tuovat käyttökelpoisuutta rutkasti lisää. Särön kaverina varsinkin on EBS omiaan.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
rijopu
28.09.2005 22:10:13
Mulla on OC-2:sta 15 vuoden käyttökokemus ja sen valossa toi OC-3 ei säväyttänyt juuri yhtään. Olen siis ikävästi jumittunut siihen yhteen soundiin.
EBS on kyllä tosi hyvä myös. Träkkää vähän alemmas vielä kuin Bossi ja ne kolme eri moodia tuovat käyttökelpoisuutta rutkasti lisää. Särön kaverina varsinkin on EBS omiaan.

Mä perhana myin mun OC-2:n pois n. 10 vuotta sitten rahapulassa. Speduja ei pitäis koskaan myydä pois.
Niin vertailussa toi EBS vielä träkkäs oktaavia niin kauan kuin sustainia soittimessa riitti, mutta ton Bossin träkkäys kestää vain tietyn aikaa ja sitten oktaaveri poistuu.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)