pehko 27.09.2005 10:26:50 | |
---|
Olisi tiedossa suht halvalla semmonen basso, jota olen kuolaillut jo kauan, mutta siitä on tehty nauhaton peli. Ite en ole koskaan moisilla peleillä soitellut, joten en asioista tiedä. Elikkäs, kuinka paljon tuo nauhattomalla soitto poikkeaa nauhallisesta? Mitkä ne erot niinku on, pitääkö esim sijottaa nakit lankulle tarkemmin oikean äänen saadakseenvtai jotn? PS. Ehkä tästäkin on aikasemmin jauhettu, mutta haku ei toiminu "We are fucking better than you! That's why fuck you! FUCK! YOU! And buy a t-shirt. Good night!" Devin Townsend @ Waldrock 2005 |
J.Hollström 27.09.2005 10:46:01 | |
---|
Mitkä ne erot niinku on, pitääkö esim sijottaa nakit lankulle tarkemmin oikean äänen saadakseenvtai jotn? Mulla ei ole ollut koskaan nauhatonta joten olen paras henkilö vastaamaan tähän kyselyyn... No joo, olen joskus soitellut, ja se on tosiaankin vaikeampaa, varsinkin jos ei ole mitään vihiä otelaudassa mistä kohti painellaan. Mutta jos toi beisi on alunperin ollut nauhallinen, niin siihen on varmaankin jäänyt nauhojen kohdalle merkit nauhojen sijainneista. Eli sikäli oikean sävelen löytyminen ei ole varmaan suuri ongelma. Rohkeasti testaamaan. |
Karlsson 27.09.2005 10:47:39 | |
---|
Mulla ei ole ollut koskaan nauhatonta joten olen paras henkilö vastaamaan tähän kyselyyn... No joo, olen joskus soitellut, ja se on tosiaankin vaikeampaa, varsinkin jos ei ole mitään vihiä otelaudassa mistä kohti painellaan. Mutta jos toi beisi on alunperin ollut nauhallinen, niin siihen on varmaankin jäänyt nauhojen kohdalle merkit nauhojen sijainneista. Eli sikäli oikean sävelen löytyminen ei ole varmaan suuri ongelma. Rohkeasti testaamaan. Korostaisin kuitenkin korvan merkitystä nauhattoman soitossa. Vaikka tietty on hvyinkin todennäköistä ettei kuule sitten yhtään soittoaan keikkatilanteessa, jolloin otelautamerkinnöistä on kovastikin hyötyä. "Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05 |
pehko 27.09.2005 10:50:18 | |
---|
Mutta jos toi beisi on alunperin ollut nauhallinen, niin siihen on varmaankin jäänyt nauhojen kohdalle merkit nauhojen sijainneista. Eli sikäli oikean sävelen löytyminen ei ole varmaan suuri ongelma. Rohkeasti testaamaan. joo, siihen on laitettu ihan reilusti eriväristä puuta nauhauriin, elikkä ne ainakin näkyy hyvin... "We are fucking better than you! That's why fuck you! FUCK! YOU! And buy a t-shirt. Good night!" Devin Townsend @ Waldrock 2005 |
pardy 27.09.2005 10:51:52 | |
---|
joo, siihen on laitettu ihan reilusti eriväristä puuta nauhauriin, elikkä ne ainakin näkyy hyvin... No sit ostat pois sen kummemmin miettimättä. Kyllä siihen aika nopsaan pääsee sisään. Tosin aika paljon saa silti reenata että sen hyvin hallitsee mutta sanoisin että osta ihmeessä. |
Teijo K. 27.09.2005 10:57:06 | |
---|
Korostaisin kuitenkin korvan merkitystä nauhattoman soitossa. Vaikka tietty on hvyinkin todennäköistä ettei kuule sitten yhtään soittoaan keikkatilanteessa, jolloin otelautamerkinnöistä on kovastikin hyötyä. Tuon takia tykkäsin aivan erityisesti korvamonitorisydeemistäni silloin kun vielä vaikutin bändissä nauhattoman kera. Ei tullut kertaakaan sitä ongelmaa että ei kuule mitä soittaa. Munsta. |
J.Hollström 27.09.2005 10:57:43 | |
---|
Korostaisin kuitenkin korvan merkitystä nauhattoman soitossa. Samoin nauhallisen kanssa korvasta on hyötyä, varsinkin erottamaan onko soitin yleensä vireessä ;o). Nauhattoman soitto perustuu kyllä pitkälle hyvään korvaan. |
balzary 27.09.2005 11:02:35 | |
---|
Mä ostin nauhattoman vuosi sitten, aikaisempaa kokemusta ei ollut. Ko. bassossa ei ole otelautaviivoja, pelkät pallukat antamassa yleistä suuntimaa. Kyllä siinä jonkun aikaa sai vääntää, että alko nuotit menemään jotenkuten vireessä. Soiton äänittäminen tämän jälkeen tosin haihdutti turhat luulot taas pitkäksi aikaa. Mutta, itse ainakin rohkaisisin sua ostamaan sen basson. Vaikkei nauhatonta tulisi bändin kanssa aktiivisesti soitettua, on se hemmetin hyvää harjoitusta sävel-kultakorvalle. Ainahan sen voi sitten nauhalliseksi pistää, jos ei enää halua reenata nauhattoman soittoa. World domination equals world suffocation It's dread out there you know!
|
Karlsson 27.09.2005 11:42:46 | |
---|
Samoin nauhallisen kanssa korvasta on hyötyä, varsinkin erottamaan onko soitin yleensä vireessä ;o). Nauhattoman soitto perustuu kyllä pitkälle hyvään korvaan. Mitää virittämistä, lisää säröö vaan ja rökänröll!11!! "Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05 |
pehko 27.09.2005 11:50:27 | |
---|
Mitää virittämistä, lisää säröö vaan ja rökänröll!11!! juuri näin..... "We are fucking better than you! That's why fuck you! FUCK! YOU! And buy a t-shirt. Good night!" Devin Townsend @ Waldrock 2005 |
Keny 27.09.2005 11:53:58 | |
---|
Oon kokeillu muutaman vuoden välein mut ei vaan oo mun juttu enkä osaa.Hienolta kyllä kuullostaa kun joku sen haldaa. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |