Aihe: Multiefektit
1
Paviaani
23.09.2005 23:57:47
Kannattaako harkita jotain n.150 euron multihärveleitä.Alun perin olin ostamassa hyvää kompressoria,mutta huomasin että samalla rahalla saa noita multiefektejä,joissa on jos vaikka mitä efektejä.(myös kompressori)Onko aivan leluja.Aika hepposen näköisiä oli muovikuorineen .
morrow
24.09.2005 11:02:13
Kannattaako harkita jotain n.150 euron multihärveleitä.Alun perin olin ostamassa hyvää kompressoria,mutta huomasin että samalla rahalla saa noita multiefektejä,joissa on jos vaikka mitä efektejä.(myös kompressori)Onko aivan leluja.Aika hepposen näköisiä oli muovikuorineen .

Voin sanoa, että kyllähän niissä multiefekteissä on niitä efektejä runsaasti, mutta olen huomannut, että soittaessa kotona ja bändin kanssa ei tule käytettyä kuin korkeintaan kolmea eri efektiä. Toisaalta jos bändi ja sinä itse olette kokeilevia niin kai se multiefekti on hyvä ja 150 euroa alkaa olla jo laadun hinta.
Wil-J
24.09.2005 12:26:42
Ihan pasnoja ne on. Älä hairahda multiefektin puolelle. Tai mun mielestä hyödytöntä roinaa. Efektit eivät mitään ihanan kuuloisia ole ja todellisuudessa niistä tarvitsee korkeintaan murto-osaa.
Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986.
projekti
24.09.2005 13:42:24
Suosittelen että sijoitat tuon 150€ pelkkään kompuraan. Jos sen jälkeen tuntuu että soundi tarvii ehdottomasti vielä jotain, niin sitten muutama efekti, ja melkeimpä suosittelen käytettyjä kitaraefektejä, niistä on sitten helpompi päästä eroon eikä tule niin paljon persnettoa kun muutaman tunnin käytön jälkeen huomaa ettei tarvikaan niitä.
Sixpack, ja loppurahalla kaljaa.
rijopu
25.09.2005 00:39:21
Koita saada jostain käytettynä esim. Bossin Me-50B multiefektilaite. Mulla oli toi ja sen soundit oli kyllä riittävän hyvät keikkakäyttöön ja muutaman kerran käytin laitetta jopa studiossa demohommissa. Tosi pätevä laite sellaiselle, jota efektit kiinnostaa, mutta ei tiedä mitkä ja miten paljon. Ja se ei ole mikään muovirimpula.
Tosimiehet leikaavat itse takatukkansa! kalamies#14 >-)))>
rijopu
25.09.2005 00:43:04
Jos sen jälkeen tuntuu että soundi tarvii ehdottomasti vielä jotain, niin sitten muutama efekti, ja melkeimpä suosittelen käytettyjä kitaraefektejä, niistä on sitten helpompi päästä eroon...

Mä en suosittele kitaraefektejä bassolle (paitsi ehkä oktaaveria), koska useimmat kitaefektit syö botnea aika paljon pois soundista. Jotkut tosin saattaa käydäkin...
Tosimiehet leikaavat itse takatukkansa! kalamies#14 >-)))>
Superbeast89
25.09.2005 02:51:48
Multiefekteistä sanon sen verran että zoomeista kannattaa pysyä kaukana. Ne on ihan suolesta. Aloittelijalle joku 506 voi olla ihan hyvä, mutta paljoakaan niistä ei oo hyvää kokemusta/kuultuja kehuja.
If you are gonna rock, rock heavy!
John Jason.
27.09.2005 10:51:15
Itse en noihin tehosekoittimiin kajoaisi. Leikkikaluksi kotiin ehkä mutta ei sen enempää. Kannatan esim. Bossin tai vastaava laatuisen merkin yksittäis pedaaleja. Noissa multihärpäköissä on pirusti efektejä mutta mitkään niistä ei tunnu toimivan kunnolla...
\"I´m the LizardKing I can do anything\"
okoranta
30.09.2005 18:33:34 (muokattu 30.09.2005 18:34:14)

itse en myöskään perusta nuista multiefekteistä...

Itse laittaisin pari kymppiä lisää ja laittaisin esim Behringeri Bass V-amp Pro(räkkimalli) mallintavan etuasteen, löytyy jo hintaansa nähden aika hyvästi noita efektejä ja vahvistinmalleja...mut jos laatua haluaa niin Line 6 Bass Bod XT pöytämalli tai sit Live!!

Off-topic, onko kukaan testannut tuota Line 6 Bass Pod XT liveä??
Muse:n Hysteriassa maailmankaikkeuden hienoin bassoriffi!! Rock!!
Ihme Basisti
30.09.2005 18:58:57
mut jos laatua haluaa niin Line 6 Bass Bod XT pöytämalli tai sit Live!!

Off-topic, onko kukaan testannut tuota Line 6 Bass Pod XT liveä??

Aistin pientä ristiriitaa kommentissas ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)