Nita Nitro 04.10.2005 19:08:08 | |
---|
Tämä varmaan tuntuu tyhmältä itsestäänselvyydeltä, mutta mua mietityttää basson mikkien vaikutus särösaundin laatuun. Soittelen fenderin presarilla, jossa on ihan ne basson "omat" passiivimikit. Aika runsaasti tulee särön kera soitettua (bossin overdrive pääasiassa), ja mulle tässä kerrottiin että aktiivimikeillä sais basson jotenkin 'mukautumaan' paremmin tuohon soundien vaihteluun.. eli sais noista säröistä optimaaliset saundit irti. Onko tämmösessä jutussa perää? Mikähän aktiivimikki toimisi semmoisen rouhean murinasärön kanssa hyvin? Miten ne aktiivit oikein vaikuttaa saundiin vai vaikuttaako paljoakaan? Pahoittelen, jos tästä on jo keskusteltu..yritin katsella mutta en oikein tiennyt mitä etsiä. mystische! |
hemmo 04.10.2005 19:27:26 | |
---|
Tuotajoo, ihan tavalliset säröpedaalit lienee optimoitu passiivibassoille ja nämä pedaalit menevätkin suhteellisen ruvelle aktiivibasson höökin edessä. Näin siis kokemukseni mukaan. Sitten on niitä hienompia (boutique)säröjä, joissa on erikseen sisäänmenot aktiiville ja passiiville tai vaihtoehtoisesti sisäänmenon valintakytkin. Itse käytän juuri ym. syistä passiivivehkeitä säröjen kanssa. Ja loppuun sanon vielä varalta, että munsta. "Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
"Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva |
mmosorin 04.10.2005 22:47:57 | |
---|
Tietenni, jos tykkää semmosesta ultimaalisesta säröstä, nii sitte... Mutta kyllä se noilla passiiveillki pelaa, ja kun säröllä vedät niin ei oo niin mikkien päälle. |
Nita Nitro 05.10.2005 17:13:03 | |
---|
Tietenni, jos tykkää semmosesta ultimaalisesta säröstä, nii sitte... Ahaa, eli tommonen aktiivimikityskö siis saattaa lisätä särön määrää? Lähinnä tarkoitus olisi saada lisää selvyyttä ja tukevuutta tuohon särösoundiin... ei mitään kuolonmetallisuhinaa. Olisikohan sitten vaan parempi unohtaa aktiivit ja etsiä parempaa pedaalia? mystische! |
Olli.M 05.10.2005 17:29:47 | |
---|
Tuota tuota. Minkälaisen vahvistimen läpi soittelet ja minkälaista soundia tavoittelet. Elikkäs mikä siitä soundista mielestäsi puuttuu.? "(Kyllä, todennäköisesti soitan vähintään yhtä hyvin kuin entinen basistinne, ellei se ollut Lauri Porra tai Billy Sheehan)" -Wasara. |
Nita Nitro 06.10.2005 12:34:46 (muokattu 06.10.2005 12:38:16) | |
---|
No mulla on trace elliotin nuppi (en nyt muista mallia, 600W?) ja saman valmistajan 4X10-kaappi. Eipä tuossa soundissa nyt sinänsä mikään ihan karmeasti väärässä ole, mietin vaan että jos nuo aktiivit hommais niin saisko siihen lisää tukevuutta, kun särö on vähän semmonen kirskuva eikä muriseva tun bossin overdriven läpi... Murinaa lisää. :) mystische! |
nro5 06.10.2005 18:46:17 | |
---|
kyllähän presarin omalla mikillä nyt pitäisi särösoundit irrota. jos haluat lisää tukevuutta (alapäätä?) soundiin niin kokeile flatwound-kieliä tai hommaa vaikka bbe:n sonic maximizer -pedaali, niin johan jytää. Tuo bossin bassosärö ei ole henk.koht. lemppari, joten saattaisi irrota jollain toisella särölläkin hieman läskimpää rupea. Esim. sansampin bass driver voisi olla aika bueno. |