Aihe: 4 bassoa, mitä eroa, kertokaa tietämättömälle
1
kuu-ukkeli
11.10.2005 22:04:26
Ite en ymmärrä tekniikasta yhtään mitään ja tossa olis nyt vaihtoehtona ostaa joku näistä bassoista, tiedot olen kopioinut thomannin sivuilta. haluaisin tietää mitä teknisiä eroja noissa on, onko joku parempi kuin toinen, miksi?

1. IBANEZ GAXB 150 BK E-bass GIO by Ibanez, 1 Soapbar, 32"scale,

2. Ibanez GSR180 BK, 4-string E-Bass, GSR4 Neck, Nato Body,Medium Frets, B10 Bridge (19 mm String Spacing), StandardJ Neck and Bridge PU, passive EQ,

3. YAMAHA RBX 270 MRB E-Bass, 2 single coil PUs P/J, Alderbody, maple neck, palisander fingerboard, Chrome Hardware

4. ESP LTD B-50BLK E-Bass, Body: Agathis, Bolt onNeck/Fretboard: Maple/rosewood, 24 Frets, Scale: 34", Pickups: ESP LDJ/LDP set, Electronics: 2 volume, tone

Siis tietysti ymmärrän mitä eroa on materiaaleilla jne, mutta lähinnä tuo tekninen puoli kiinnostaa:) Voit vielä suositella noista parasta, jos olet kiltti..:)
Funkie
11.10.2005 22:43:49 (muokattu 11.10.2005 22:46:07)

Kjyllähän noi kaikki varmasti kelpaisi aloittelubassoiksi, mutta tuo Yamaha olisi ainakin minun valintani. Noissa ei kyllä taida mitään kriittisiä eroja nyt olla...mutta ainakin tuolla Yamahalla pääsisit varmasti alkuun.

EDIT: tästä vastauksesta et kyllä tosin tainnut saada oikein vastausta tähän mutta pitihän tämä nyt kirjoittaa.
emt
Basismi
12.10.2005 16:26:59
Jep, yamahassa on ainakin speksien mukaan kaikki eniten kohdallaan.
Viistous helpottaa soittamista!
okoranta
12.10.2005 18:28:00

Yamahaa ja Ibanezia olen kokeillut musaliikkeessä ja kyl tuo Yamaha oli paremman tuntuinen noin yleisesti katsottuna ja myös Soundiltaan!
Muse!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)