Aihe: Jerry Jemmot
1
BigPapa
30.10.2005 23:56:38

MItäs mieltä Jerry Jemmotista,on tullut diggailtua vaikka pääasiassa kitaraa olenkin soittanut.Kuuluuko kategoriaan unohdetut basistit?
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
absqua
31.10.2005 03:31:40
MItäs mieltä Jerry Jemmotista,on tullut diggailtua vaikka pääasiassa kitaraa olenkin soittanut.Kuuluuko kategoriaan unohdetut basistit?

No ei toudellakaan kuulu unohdettujen basistien joukkoon. Päinvastoin.
Mulle yksi tärkeimmistä vaikuttajista.

TJEU: Aretha / Live At Fillmore West, BB King / Completely Well jne jne
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
toivajar16
31.10.2005 13:08:46
Jerry on kunkku.Piste.
Yy kaa koo.....eiku
Karlsson
31.10.2005 13:10:00
Jerry on kunkku.Piste.

Amen.
Niskamies: "Mitäs muuten tarkoittaa "in the pocket" kun puhutaan soitosta?"
Ördä: "HOHO!"
BigPapa
31.10.2005 15:53:54

Ei vaan ole paljon puhetta äijästä kuulunut viimeaikoina.Mulla on se video missä on Jaco Pastorius ja Jerry Jemmot,joku opetus video.Sittenhän se oli jollain aika hyvällä Freddie King levylläkin ja taisi soittaa Champion Jack Dupreen Live At Montreaux levylläkin.
Groovelover
31.10.2005 16:41:08
Hieno soittaja; tuon Arethan fillmore-levyn lisäksi suosittelen King Curtisin "Live At Fillmore West"-levyä joka on äänitetty samalla keikalla kuin Arethan levy. Tiukkaa soittoa, bändi groovaa kuin hyvin öljytty kone.
BigPapa
31.10.2005 16:55:40 (muokattu 31.10.2005 17:07:29)

Joo sori taisi olla juuri tuo King Curtis.Onkos se Atlanticin julkaisema,vai onko King Curtiksellä joku Montreauxin livekin?Mulla oli kasetti versio siitä ja se on hukassa.Olisko mahdollista saada kopiota?
Groovelover
01.11.2005 11:35:08
Joo sori taisi olla juuri tuo King Curtis.Onkos se Atlanticin julkaisema,vai onko King Curtiksellä joku Montreauxin livekin?Mulla oli kasetti versio siitä ja se on hukassa.Olisko mahdollista saada kopiota?

Atlanticin julkaisema, niinkuin tuo Montreux-livekin. Se "Blues At Montreux" on bluespianisti Champion Jack Dupreen kanssa soitettu livelevy josta kuulee että paljoa ei ole jätkät treenanneet ennen vetoa, mutta hyvin toimii, varsinkin kun Dupreella oli välillä aika anarkistisen liberaali suhtautuminen chorusten pituuksiin: jossain kohtaa Dupree vetää 11 tahdin choruksen, 7 tahdin choruksen ja kaikki ilmeisesti ihan ex tempore. Bändi kyllä nappaa hienosti kiinni ja putoaa aina tyylikkäästi jaloilleen. Kumpikin levy on itsellä vinyylinä eikä ikävä kyllä ole mitään tallenninta millä ne kopioisi.
BigPapa
01.11.2005 11:41:17

Joo noin se oli.Aika vänkää kuunnella sitä Championin venkoilua.Itse oon joskus bändiin haikaillut sellaista Jemmot tyyppistä äijää ja ihan Coupe De Villen alkuaikoina sellainen olikin,sama mies oli meitin Blues For Sale bändissä myös,eräs Hyvinkääläinen.Se on kai se rytmiikka millä Jemmot vetelee kun kolahtaa ainakin meikäläiseen.Duck Dunn on myös ihan kova,sitten diggailin sellaista kuin joku Myers oliskohan ollut Louis,en muista.Villi blues basisti,soitti Musselwhiten LP:llä,siinä missä on stilika kitaristi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)