Aihe: Ekaa bassoa hankkimaan..
1
tuffkong
29.10.2005 21:48:09
Olen varsinaisesti kitaristi mutt olan ajatellut vähän monipuolistua ja hankkia basson. Budjetti on rajallinen basso max.300€ ja vahvari on oikeastaan toisarvoinen tässä vaiheessa. Toistaiseksi paras vaihtoehto mikä on tullut vastaan on ollut vertikaalissa ollut Eko merkkinen musari kopio basso, mallia muistaakseni MM300. Hintaa oli 300€, mutta soitinkeskuksessa hinta oli 210€. Basso tuntui aivan loistavalta verrattuna esim. vastaavan hintaluokan squiereihin(Tai itseasiassa ne oli kalliimpia). Kun en bassoista niin hirvittäviä tiedä niin kysynkin että mitä mieltä olette kysyisistä bassoista. Eli kokemuksia, mielipiteitä ja parempia ehdotuksia tänne vaan..

Ps: oon muuten päissään että älkää välittäkö mahd. kirjoitus virheistä ja muista
Pitää olla fjongaa et on Stüld håjttia
JudeJude
29.10.2005 21:58:12
Saman otsikon alle, tosin lisäten että ekaa KONTRAbassoa hankkimaan... Köyhä opiskelija kun olen, niin olen tutkiskellut Thomannin kontria ja nehän ovat verrattain aika halpoja. Mutta miten on, kannattaako ostaa kontraa, joka maksaa n. 450€ kuten linkin takaa löytyvä http://www.thomann.de/thoiw3_thoman … sn=57df28023cbb0871943fbcef7fc75f8c ? Jos joku kokeneempi voisi kertoilla, mitä huonoja puolia ja "ylläreitä" voisi esim. juuri tuossa bassossa tulla eteen. Tosin en ole etsikään mitään hyperhienoa soitinta, lähinnä rämpyttelyyn omaksi ilokseni.
JE
30.10.2005 02:02:39
Saman otsikon alle vielä kysymys, että mikä sähkökontra (eli ei sitä akustista) olisi edullinen? Hakisin jokapaikanhöylää.
Dacatch
30.10.2005 09:27:03
Saman otsikon alle, tosin lisäten että ekaa KONTRAbassoa hankkimaan... Köyhä opiskelija kun olen, niin olen tutkiskellut Thomannin kontria ja nehän ovat verrattain aika halpoja. Mutta miten on, kannattaako ostaa kontraa, joka maksaa n. 450€ kuten linkin takaa löytyvä http://www.thomann.de/thoiw3_thoman … sn=57df28023cbb0871943fbcef7fc75f8c ? Jos joku kokeneempi voisi kertoilla, mitä huonoja puolia ja "ylläreitä" voisi esim. juuri tuossa bassossa tulla eteen. Tosin en ole etsikään mitään hyperhienoa soitinta, lähinnä rämpyttelyyn omaksi ilokseni.

Thomannin omissa soittimissa on valtavia laadunvaihteluita, ainakin tuolla kitaroiden ja bassojen rintamalla. En usko että tämäkään eroaa siitä kaavasta. En uskaltaisi kyllä sokkona tilata. Voi olla ihan soitettava, tai sitten suuremmalla todennäköisyydellä ihan perseestä.
"Playing acoustic guitar is like having sex with your clothes on. I mean you know how to do it but it’s more difficult." - Dave Mustaine
basistivol666
30.10.2005 09:42:02
onhan tämä käyty läpi mutha sähköbaasoista jos puhutaan niin. Alle 300e:n ibanat, esp ltd:t ja yammut kannnattaa käydä ensteksi läpi. Testauksen kautta...
"Mie en ainakaa ota vaaleanpunast pyyhettä" -J. Hyrkäs-
Khittix
30.10.2005 09:49:27
Thomannin kontrabassoista... minulla oli yksi 400+ euron vehjas. Ensimmäisen puolivuotta se oli ihan jees, mutta sitten se päätti kuivua loppuun ja kaula vääntyi soittokelvottomaksi. Lähetin thomanille takaisin. Palautus toimi ja en ottanut toista tilalle. Ei siitä vahinkoa tullut, mutta harmittihan se.

Noi vehkeet on tehty liian tuoreesta puusta ja ne kuivuu ensimmäisen vuoden aikana sen mitä on kuivuakseen. Puumateriaalien tulisi kuivua kunnolla ennenkuin soitin rakennetaan, eikä vasta sitten, kun se on jo valmis ja asiakkaalla. Kiinan pojat on liian kiireisiä =p

Säkällä T-kaupan halpiskontra voi pysyä soittokelpoisena, huonomalla tuurilla käy niinkuin minulle...
tuffkong
31.10.2005 15:49:02
kiinnostais lähinnä kokemukset tuosta eko mm300:sta.... Liikkeessä ainakin (tietinkin) kehuttiin maasta taivaaseen.
Pitää olla fjongaa et on Stüld håjttia
Quu
31.10.2005 21:41:04

kiinnostais lähinnä kokemukset tuosta eko mm300:sta.... Liikkeessä ainakin (tietinkin) kehuttiin maasta taivaaseen.

Uusimmassa Riffissä on juttua Ekon BM350 mallista.
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle.
Albiinokaamio
31.10.2005 23:19:45

Juu kontrabasso joka maksaa 450e ei voi olla hyvä vaikka vain kotirämpyttelyyn sitä aikois hankkia.
Odin owns ye all!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)