Mechi 15.09.2005 21:16:26 (muokattu 15.09.2005 21:21:43) | |
---|
Siis minkä biisin basso soolo olisi sopiva puolvuotta soittaneelle nuorelle(13v) basistille? En oikein osaa kuvailla kuinka hyvin osaan soittaa mut kohtuu hyvin luultavasti. Lähinnä olen nyt pysytelly trash metallin puolella mut kyllä muuki menee. EDIT. vielä et en oo aivan alottelija kuitenkaa jote toivoisin et ei liian helppoja. |
chief 15.09.2005 21:16:57 | |
---|
The Who: My Generation "It's the ear, not the gear. " |
Rokkinorsu 15.09.2005 22:12:05 (muokattu 15.09.2005 22:12:36) | |
---|
No minä ny pistän jotaki mitä tässä ekana tulee mieleen; Metallica: (Anathesia) Pulling teeth (tästä ainaki alkuosa) Red Hot Chili Peppers: Around the World (intro) Metallica: Orion Tietty on sitte funkkii, reggaeta ja jazii, mutta oletin että jotaki tuon tyylistä musaakkia haet? Sitte Opethii tietysti, siinä on veikeet bassolinjat melkein jokaisessa biisissä. Ja jos käytät guitar pro-ohjelmaa, niin nämä kaikki biisit löytynee muistaakseni osoitteesta www.mysongbook.comBasisti. (Kertonee kaiken oleellisen?) ;) |
Ihme Basisti 15.09.2005 23:12:47 | |
---|
Vaikkei asia minulle kuulukaan, niin suosittelisin silti pysymään siinä "perus"bassottelussa. Oppis ekana vähän tuntemaan basson roolia bändissä ja ylipäätään musiikissa ennenkuin menee ahdistelemaan muitten tontteja. Ja sitten kun olisi oikeasti sitä taitoa, niin sitten vasta lähtis kikkailemaan. Itelläni oli just tota samaa uhoa; koko ajan sanoin kitaristille (joka sävelsi biisit), että tekis nyt perkele vaikeammat bassot biiseihin. Tiedä sitten, tarkottiko ko. kitaristi juuri helpoilla bassoilla basson roolin säilymistä musiikissa vai oliko se vaan basson aliarvioimista. Itse kääntyisin kuitenkin tuon ensimmäisen argumentin puoleen. Kitaristeja löytyy jo maailmasta liiakseenkin, joten miksi pitäisi soittaa sooloja bassollakin? |
rijopu 15.09.2005 23:25:21 (muokattu 15.09.2005 23:25:44) | |
---|
Hyvää vääntöä ja pientä helppoa sooloilua voi kumpaakin opetella Saden Smooth operation -kappaleella. Vai onko tuo liian kesy 13vuotiaalle? Ja hymiö perään! |
chief 15.09.2005 23:27:52 | |
---|
Kitaristeja löytyy jo maailmasta liiakseenkin, joten miksi pitäisi soittaa sooloja bassollakin? Jos vaikka on tarkoitus ilmaista itseään musiikin keinoin, ja sattuu käyttämään bassoa välineenä. "It's the ear, not the gear. " |
Boxeri 16.09.2005 12:34:16 | |
---|
Soolo?? Why... miksi???? Täh?? Basso ei ole soolosoitin paitsi kotona yksin soitettaessa. Okei tiedän että jotkut jo vetävät henut nenuun mutta näin oikein kärjistettynä. Kannattaa ehkä ensin keskittyä perusteiden hallintaan kuten tuossa aiemmim jo todettiin. "Alkoholi maistuu ja asiat tuntuvat luistavan" |
Rokkinorsu 16.09.2005 14:40:16 | |
---|
No minä ny korjaan tuon oman viestini sillä, että kannattaa opetella ensin just se ''perusbassottelu'' kuntoon ja sitte ruveta vasta sooloilemaan. Minullaki oli alunperin sillälailla, että bändin biisin tekijä teki helpot bassolinjat (terveiset vaa Jööhannekselle ;)) ja minulla meinas mennä hermot.. Vaan ny sitä älyää, että sillon ei vaan osannu soittaa hyvän kuulosesti vaikeita linjoja.. Minäki oon soittanu tosi lyhyen aikaa, enkä mikään järin hyvä oo, mutta tässä tämä minun ''kanta''. Ja nytku sitten tätä ''taitoa''(?) on tullu lisää, nii on ne linjatki vaikeutunu. Ja sitte jos ei muuten, ni tekee kato ite ne bassokulut sinne.. ;) Basisti. (Kertonee kaiken oleellisen?) ;) |
Petzki_H 16.09.2005 15:06:09 | |
---|
Kummeli - Tuomiopäivä Kaikki tunnistavat ja diggaavat. Ja huumori on aina rok. Matalien taajuuksien maisteri |
Varaani 16.09.2005 15:13:54 | |
---|
Tai sitten sellainen mikä kirjoitetaan yhteen. |
rijopu 16.09.2005 15:38:40 | |
---|
Tai sitten sellainen mikä kirjoitetaan yhteen NohNoh! Yhdyssanat ovat monelle vaikeita, eikä pilkkusäännötkään helppoja ole. Siinä menee ikä ja terveys, jos alkaa kaikkien otsikkovirheitä korjaamaan. |
Teme007 16.09.2005 16:04:25 | |
---|
NohNoh! Yhdyssanat ovat monelle vaikeita, eikä pilkkusäännötkään helppoja ole. Siinä menee ikä ja terveys, jos alkaa kaikkien otsikkovirheitä korjaamaan. Varsinkin meille basisteille... "Lämmittäisi varmaan minunkin mieltäni saada platinalevy musiikkilevyllä, jota en ole itse tehnyt, eikä kukaan ole ostanut..." joku joskus INDX:n menestyksestä. |
Niskamies 16.09.2005 16:07:48 | |
---|
Hyvää vääntöä ja pientä helppoa sooloilua voi kumpaakin opetella Saden Smooth operation -kappaleella. Vai onko tuo liian kesy 13vuotiaalle? Ja hymiö perään! Toi on hyvä. Ensimmäinen (ja vissiin toistaiseksi ainoa) bassosoolo jonka olen opetellut. Hyvä biisi noin niinkuin muutenkin. Meitsi on meshissä! |
rijopu 16.09.2005 20:30:14 | |
---|
Toi on hyvä. Ensimmäinen (ja vissiin toistaiseksi ainoa) bassosoolo jonka olen opetellut. Hyvä biisi noin niinkuin muutenkin. Samat sanat kaikin puolin. |
balzary 16.09.2005 20:32:11 | |
---|
Red Hot Chili Peppersin Aeroplanen lopun lyhyt soolon pätkä on hauska ja ei yltiövaikea. |
tuhti 16.09.2005 21:00:26 | |
---|
Jos välttämättä haluaa sooloilla, niin: Absoluuttinen Nollapiste - Lue tarina, osta puku, opi tanssi. Muista soittaa pehmeästi. "persoonallista" - Kim |
poppamies 17.09.2005 07:34:42 | |
---|
Kummeli - Tuomiopäivä Kaikki tunnistavat ja diggaavat. Ja huumori on aina rok.
kummeli/tuomionpäivä_bassolo.btab TablEdited by "Poppamies" for Muhwi Tuning : E A D G Time Signature: 4/4 tempo 148 | | | |----------------------------------------------------------------| |----------------------------------------------------------------| |----------------------------------------------------------------| |10h-12------12--12------12--12--10h-12--12--12--12------12------| | | | | |--------------------------------13--14--16--14--13------13------| |12h-14--14--14--14------14--------------------------14----------| |----------------------------------------------------------------| |----------------------------------------------------------------| | | | | |----------------------------------------------------------------| |14------14--12--12------15------14------12----------------------| |------------------------------------------------15------14------| |----------------------------------------------------------------|
Myydään EBS MultiComp bassokompura |
Teme007 17.09.2005 14:57:49 | |
---|
kummeli/tuomionpäivä_bassolo.btab TablEdited by "Poppamies" for Muhwi Tuning : E A D G Time Signature: 4/4 tempo 148 | | | |----------------------------------------------------------------| |----------------------------------------------------------------| |----------------------------------------------------------------| |10h-12------12--12------12--12--10h-12--12--12--12------12------| | | | | |--------------------------------13--14--16--14--13------13------| |12h-14--14--14--14------14--------------------------14----------| |----------------------------------------------------------------| |----------------------------------------------------------------| | | | | |----------------------------------------------------------------| |14------14--12--12------15------14------12----------------------| |------------------------------------------------15------14------| |----------------------------------------------------------------|
Jee, taietaan ottaa ohjelmaan =0)
"Lämmittäisi varmaan minunkin mieltäni saada platinalevy musiikkilevyllä, jota en ole itse tehnyt, eikä kukaan ole ostanut..." joku joskus INDX:n menestyksestä. |
Spawn 17.09.2005 20:42:15 | |
---|
Siis minkä biisin basso soolo olisi sopiva puolvuotta soittaneelle nuorelle(13v) basistille? En oikein osaa kuvailla kuinka hyvin osaan soittaa mut kohtuu hyvin luultavasti. Lähinnä olen nyt pysytelly trash metallin puolella mut kyllä muuki menee. 1) Thrash-metalli... (Kyy, olen niuho, sori kaikki) 2) Eipä metallissa ole juuri bassosooloja. (insert naama-hymiö) Joten siirry poika funkimpaan kamaan. Riippuen vähän millaisen släppisoundin sun bassosta saa niin Red Hot Chili Peppersin Out In L.A.:n soolo on hyvän kuuloinen ja suhteellisen helppo. Ja ainakin omaan makuuni mukava soittaa. Jos vielä yritän olla jotenkin niuho niin sanon, ettei basso ole soolosoitin. Etenkin kuin nuori sälli olet vielä ja eikä soitin ole vielä täysin hallussa niin turha alkaa mitään sooloja vääntämään. Anna kitaristien hoitaa vielä toistaiseksi ne hommat. Puolen vuoden soittamisen jälkeen itsellä ainakin taisi olla juuri alkamassa se vaihe kun alettiin siirtymään pois kahdeksasosaperussäveljynkytyksestä. "Hyvän nopeuden saavuttaminen vaatii paitsi kärsivällisyyttä, myös progressiivisuutta!" -Rumpali Kainuusta |
Mechi 18.09.2005 00:19:43 | |
---|
Huoh.. Noitten viestien jälkeen alkaa omat taidot tuntumaa aika kehnoilta.. Tämän keskustelun tarkoitus ei ollu kerätä saarnaus-viestejä. Toi "basso ei ole soolosoitin" on kuultu nii monesti et ei tartte enää valittaa siitä. Pyysin vain jotai hyvän kuulosia bassosooloja jota sais soitella enkä luentoa asiasta "basso ei ole soolosoitin ja kannattis opetella perusasiat eka". piste |